|
کدخبر: 186717

بررسی افزایش قیمت بلیت هواپیما کلید خورد

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور گفت: با حضور وزیر راه و شهرسازی، جلسه شورای عالی هواپیمایی با موضوع بررسی افزایش قیمت بلیت هواپیما برگزار می‌شود.

راه و مسکن بررسی افزایش قیمت بلیت هواپیما کلید خورد

محمد حسن ذیبخش سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور در گفت‌وگویی، با بیان اینکه بسیاری از ایرلاین‌ها در حال حاضر قیمت بلیت خود را کاهش داده و قیمت‌های خود را به نرخ مصوب رسانده‌اند، گفت: در این هفته که هنوز روز آن مشخص نیست با حضور وزیر راه و شهرسازی، سرپرست سازمان هواپیمایی و نمایندگان ایرلاین‌ها جلسه شورای عالی هواپیمایی تشکیل و موضوع بررسی افزایش قیمت بلیت هواپیما بررسی می‌شود.

او ادامه داد: در این جلسه ایرلاین‌ها با آنالیز هزینه‌ها و خدماتی که به مسافران ارائه می‌دهند، درخواست‌های خود را برای تغییر قیمت بلیت ارائه می‌کنند.

سخنگوی سازمان هواپیمایی با بیان اینکه در حال حاضر قیمت بلیت مسیر تهران - مشهد ۷۰۳ هزار تومان و قیمت بلیت چارتری تهران - مشهد ۶۵۰ هزار تومان است، گفت: برخی از ایرلاین‌هایی که پیش از این برای افزایش قیمت اخطار گرفته بودند، هم در حال حاضر قیمت‌های خود را به نرخ مصوب رسانده‌اند.

ذیبخش با بیان اینکه تاکنون سازمان هواپیمایی کشوری با ۲ شرکت هواپیمایی به دلیل افزایش قیمت بلیت هواپیما برخورد کرده است، گفت: سازمان هواپیمایی  تمامی شکایات مسافران مبنی بر افزایش قیمت بلیت هواپیما را به سازمان تعزیرات حکومتی ارسال کرده است.

او یادآور شد: بسیاری از ایرلاین‌ها به دلیل نوع هواپیما و (تایپ)پرواز، قیمت بلیت‌های خود را افزایش می‌دهند که ممکن است در جلسه پیش‌ روی شورای عالی هواپیمایی کشوری بررسی شود.

براساس این گزارش از ابتدای تیرماه بسیاری از ایرلاین‌ها بدون مجوز اقدام به افزایش ۳۰ تا ۴۰ درصدی قیمت بلیت هواپیما کرده بودند و در این خصوص چندین بار سازمان هواپیمایی کشور و همچنین وزیر راه و شهرسازی صراحتا اعلام کرده‌‌اند که ایرلاین‌ها به هیچ عنوان حق افزایش قیمت بلیت هواپیما را ندارند و در صورت افزایش قیمت هم با آن‌ها برخورد خواهد شد.

در همین رابطه چندی پیش هم محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به سوالی در خصوص افزایش قیمت بلیت هواپیما گفت: هیچ افزایش قیمت بلیتی رخ نداده و در شورای عالی هواپیمایی هم هیچ جلسه‌ای در این خصوص نداشته‌ایم.

او همچنین درباره نحوه تعیین بلیت هواپیما گفت: براساس قانون قیمت، بلیت هواپیما آزاد است و شرکت‌های هواپیمایی براساس عرضه و تقاضا قیمت‌ها را تعیین می‌کنند، اما برای آنکه در حق مردم زیان نشود، ما برای آن کف و سقفی تعیین کرده‌ایم و از این روش بر قیمت بلیت نظارت می‌کنیم. در این هفته وضعیت نرخ بلیت هواپیما تعیین و تکلیف می‌شود و امیدوار هستیم اگر در صورتی که مجوزی برای افزایش قیمت بلیت هواپیما توسط شورای عالی هواپیمای ارائه نشد، ایرلاین‌ها همانند گذشته خودسرانه اقدام به افزایش قیمت نکنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها