|
کدخبر: 184988

۱۰ هزار مسکن مهر منتظر تاییدیه استاندارد و آسانسور!

معاون وزیر راه از تکمیل مساکن مهر بدون معارض تا ۲۵ روز دیگر همزمان با پایان عمر دولت حسن روحانی خبر داد و گفت:‌۳۵ هزار و ۵۱۶ واحد از آمار مسکن مهر خارج شد.

راه و مسکن ۱۰ هزار مسکن مهر منتظر تاییدیه استاندارد و آسانسور!

 احمد اصغری مهرآبادی یادآور شد: در ماه‌های گذشته با توجه به تاکید وزیر راه و شهرسازی و همچنین تعهد دولت برای اتمام مسکن مهر، سازمان برای اتمام پروژه‌های مسکن مهر ۴۴۹ میلیارد ریال برای آماده‌سازی، ۲۵۶ میلیارد ریال برای خدمات روینایی، ۲۶۹ میلیارد ریال برای خدمات زیربنایی در تکمیل مسکن مهر هزینه کرد.

وی افزود: در مجموع سازمان با کمک‌هایی که برای احداث مسکن مهر انجام داده ۲ هزار و ۵۷ میلیارد ریال برای تکمیل و آماده‌سازی واحدهای مسکونی مهر با ارایه خدمات زیربنایی و روبنایی هزینه کرد تا علاوه بر تکمیل واحدها، زندگی در سایت‌های مسکن مهر جریان یابد و آن مناطق قابلیت سکونت و زندگی را پیدا کنند.

وی با بیان این‌که ۱۶۷۰۰ واحد مسکن مهر تحت‌ مسئولیت سازمان ملی زمین و مسکن تحویل نشده است، اضافه کرد: از این میزان ساخت حدود ۱۰ هزار واحد به اتمام رسیده است و از آنجایی که در مرحله نصبیات هستند و پایان کار، تاییدیه استاندارد ، آسانسور یا اطفای حریق را نگرفته‌اند، هنوز تحویل متقاضیان نشده است.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن تصریح کرد: مسکن مهر تا اواسط مرداد و قبل از اتمام دولت در ۱۳ اداره کل در ۱۲ استان که شامل استان‌های البرز، تهران، کرمانشاه، هرمزگان، قزوین، همدان، کردستان، بوشهر، سمنان، شرق سمنان، آذربایجان‌شرقی، ایرانشهر و فارس به اتمام می‌رسد.

مهرآبادی همچنین گفت: تعاونی‌های دارای مشکل ۸۶۳۸ واحد، زیر ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی ۴۷۴۸ واحد و ۲۱ هزار و ۱۳۰ واحد فاقد متقاضی بوده که از آمار مسکن مهر خارج شدند. تعداد واحدهای مسکن مهری دارای پرونده حقوقی و اغلب نیز تعاونی‌ ۱۵ هزار و ۴۵۴ واحد است.

منبع: تسنیم

ارسال نظر