|
کدخبر: 184808

پیش بینی آینده بازار مسکن تا پایان سال

مهدی گلستانی عضو اتحادیه املاک استان تهران در نشست خبری امروز خود با بیان اینکه سیاست راهبردی را در خصوص هوشمند کردن اطلاعات خرید و فروش مسکن به کار گرفته‌ایم، گفت: بانک اطلاعات قوی مسکن را در یکی دو سال گذشته جمع آوری کرده‌ایم و با طراحی این سامانه هوشمند تخصصی به سمت یکپارچه کردن اطلاعات در حوزه مسکن برای خریداران حرکت کرده‌ایم.

گلستانی با اشاره به اینکه کمتر از ۷ ثانیه اطلاعات تخصصی حوزه مسکن را در اختیار متقاضیان مسکن قرار می‌دهیم، گفت: با وزارت راه و شهرسازی و همچنین معاونت مسکن در حال رایزنی هستیم تا اطلاعات املاک و نرخ‌های تعیین شده در این بازار را در اختیار آنها قرار دهیم.

عضو اتحادیه املاک استان تهران توضیح داد: بر اساس آخرین اطلاعات در سامانه املاک و مستغلات میانگین قیمت در بسیاری از مناطق به گونه‌ای طراحی شده که رنگ سبز نشان دهنده پایین و ارزان بودن نرخ ملک است، رنگ زرد نشان دهنده مناسب بودن قیمت ملک و رنگ قرمز هم نشان دهنده گران بودن نرخ مسکن در آن محدوده است.

او با بیان اینکه اتحادیه املاک با اجرا و طراحی این سامانه، ۱۶۲ بخش برای حوزه مسکن برنامه ریزی کرده است، گفت: در آینده نزدیک تمامی اطلاعات حوزه مسکن را هوشمند سازی خواهیم کرد تا متقاضیان نگرانی بابت اطلاعات غلط و آگهی تقلبی در بخش مسکن نداشته باشند.

گلستانی توضیح داد: اگر بتوانیم مجوزهای لازم و قانونی بودن آگهی‌های املاک خارج از کشور را هم کسب کنیم، ۵ کشور تاجیکستان، ترکیه، امارات، آذربایجان و عراق را هم در سامانه‌ها وارد می‌کنیم اما در حال حاضر به دلیل آنکه آگهی‌های املاک کشورهای خارجی غیر قانونی است، در این حوزه فعالیتی انجام نمی‌دهیم.

او افزود: درج قیمت ملک در آشفته کردن بازار مسکن نقشی ندارد؛ چراکه با استفاده از کارشناسان تخصصی اجازه درج آگهی‌های تقلبی و خارج از عرف را نمی‌دهیم. در گذشته بسیاری از آگهی‌های فیک در بازار خود زمینه ساز افزایش قیمت‌ها در بازار مسکن شده بود.

وی در خصوص پیش بینی خود از آینده بازار مسکن تا پایان سال گفت: قیمت‌ مسکن ثابت خواهد ماند و تا پایان سال همچنان این بازار روند رکودی خود را ادامه می‌دهد.

گلستانی با بیان اینکه مشاور املاک نمی‌تواند نرخ مسکن در مناطق مختلف تهران را گران کند، افزود: مشاور املاک به دلیل نرخ کمیسیون خود همواره سعی می‌کند که معامله مسکنی را به سرانجام برساند و معامله را انجام دهد؛ بنابراین اگر نرخی بالاتر از عرف محله یا منطقه ارائه دهد به هیچ عنوان به نفع مشاور املاک نخواهد بود.

 

منبع: منیبان

ارسال نظر