|
کدخبر: 184087

بیشتر املاک خالی متعلق به کجاست؟

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: دولت آینده باید سامانه املاک و اسکان را با جدیت و سرعت بیشتری پیگیری کنند و این مسئله را در اولویت قرار دهد.

راه و مسکن بیشتر املاک خالی متعلق به کجاست؟

اسماعیل حسین زهی، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در خصوص قانون اخذ مالیات از خانه‌های خالی گفت: بیشتر از ۱ میلیون ۴۰۰ هزار خانه خالی از سکنه شناسایی شده است و تاکنون برای حدود ۱۴۰۰ مالک پیامک ارسال شده است.

نماینده مردم خاش ضمن اشاره به استفاده سرمایه‌ای بانک‌ها از املاک تأکید کرد: بیشتر املاک خالی از سکنه متعلق به بنگاه‌های اقتصادی مانند بانک‌ها است که به عنوان کالای سرمایه‌ای از آن بهره می‌برند.

۴۰ درصد جمعیت کشور مستاجر هستند

وی با اشاره به اینکه ۴۰ درصد جمعیت کشور فاقد مسکن یا به عبارتی مستأجر هستند، خاطر نشان کرد: لازم است قانون اخذ مالیات از خانه‌های خالی که توسط مجلس در سال ۱۳۹۹ تصویب شد، اجرا شود. بی شک اجرای این قانون تاثیرات مثبتی بر بازار مسکن خواهد داشت و موجب خواهد شد احتکار مسکن برای این مجموعه‌ها صرفه اقتصادی نداشته باشد و املاک خود را به بازار مسکن عرضه کنند.

حسین زهی ضمن انتقاد از عملکرد وزارت راه و شهرسازی در این حوزه گفت: لازم بود وزارت راه و شهرسازی دولت فعلی با اهتمام بیشتری در موضوع قانون مالیات از خانه‌های خالی عمل می‌کرد.

حسین زهی در پایان تأکید کرد: دولت آینده باید سامانه املاک و اسکان را با جدیت و سرعت بیشتری پیگیری کنند و این مسئله را در اولویت رسیدگی قرار دهد.

منبع: فارس

ارسال نظر