|
کدخبر: 183028

آغاز ساخت ۱۲۰ هزار واحد مسکن + جزئیات

باوجود امیدواری برخی مسئولان دولتی به کاهش قیمت مسکن در سال ۱۴۰۰تورم ادامه دار مانع کاهش قیمت ناشی از رکود شده، با این حال معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد که ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسکن در شهرهای جدید با سرعت بیشتری دنبال می شود.

وضعیت بازار مسکن همچنان در هاله ای از ابهام بسر می برد و معلوم نیست که تا چه زمانی رکود تورمی ادامه دار خواهد شد، هرچند دولت از دو سال پیش وعده کنترل قیمت ها از طریق تولید مسکن ملی برای دهک های نیازمند جامعه را داده بود، اما هنوز هم تورم افسار گسیخته در بخش مسکن کنترل نشده است و بسیاری از مردهم همچنان به طرح مسکن ملی دولت چشم دوخته اند تا ببینند چقدر از خانواده های بی سرپناه می توانند در شهرهای جدید سرپناهی برای خود پیدا کنند، البته موضوع قیمت گذاری مسکن ملی هم با اما و اگرهای زیادی روبرو است و میزان تقاضا برای آن را تحت تاثیر قرار داده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه سهم شهرهای جدید از طرح مسکن ۲۰۰ هزار واحد است، گفت: مسکن ملی بخش های مختلفی دارد که به تازگی ساخت ۲۰۰ هزار واحد آن را در شهرهای جدید شروع کرده ایم و ۱۲۰ هزار نفر تاکنون ثبت نام کرده اند که با توجه به استقبالی که انجام می شود پروژه های جدیدی را در بخش مسکن تعریف خواهیم کرد.

حبیب اله طاهرخانی با بیان اینکه در شهرهای جدید ۲۵ هزار واحد آپارتمان هم در قالب مشارکت با بخش خصوصی انجام شده است، افزود: همچنین وزارتخانه تفاهمنامه همکاری با نهادها و وزارتخانه های مختلف امضا کرده است و از آنجایی که مشمولان این نهادها امکان دریافت پروژه های ملی را دارند به این نهادها همچون ستاد کل نیروهای مسلح در همه شهرهای جدید همچون پرند، سهند، گلبهار، پردیس، و... زمین داده ایم که تاکنون ۳۰ هزار پروژه مسکن کلید زده شده و در حال اجراست.

ساخت ۱۳۰ هزار واحد آپارتمان آغاز شده است

او با اشاره به اینکه هم اکنون در قالب تفاهمنامه همکاری که وزارت راه و شهرسازی با وزارت کار، رفاه و تعاون اجتماعی داشته پروژه هایی در بخش مسکن آغاز شده است، تصریح کرد: از مجموع پروژه های مسکن ملی در شهرهای جدید با بخش های مختلف همچون تفاهمنامه وزارتخانه با نهادها، ساخت ۱۳۰ هزار واحد آپارتمان آغاز شده است.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید کشور با بیان اینکه تا شهریور ۱۴۰۰ حدود ۳۰ هزار واحد از آپارتمان های در دست ساخت شهرهای جدید به بهره برداری می رسند، تصریح کرد: اجرای پروژه های جدید مسکن در شهرهای جدید تابع استقبال مردم از پروژهاست.

قیمت ساخت مسکن در شهرهای جدید تابع دستورالعمل های کلان

او در پاسخ به این سوال که قیمت تمام شده آپارتمان ها در شهرهای جدید چقدر خواهد است، گفت: به طور قطع قیمت ساخت مسکن در شهرهای جدید تابع سیاست ها و دستورالعمل های کلانی است که توسط معاونت ساختمان وزارت راه و شهرسازی صادر می شود و قیمت مسکن ملی در تمام شهرهای جدید یکسان است و حتی با شهرهای دیگر هم تفاوت قیمت ندارند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه امسال قصد داریم افتتاح متروی بهارستان_اصفهان را اجرایی کنیم، افزود: همچنین امیدواریم که ساخت متروی پردیس به زودیی اجرایی شود، زیرا بخشی از مسیر مترو از منطقه حفاظت شده عبور می کند و مذاکرات در این زمینه هم اکنون در حال انجام است و توافقات با شهرداری و استانداری هم برای متروی پرند انجام شده و اگر کمک های دولتی تخصیص پیدا کند در یکسال آینده به نتیجه خواهد رسید.

در چند سال اخیر قیمت مسکن در شهرهای جدید تهران تا ده برابر افزایش یافته و با وجود اینکه در سال های ۹۶ و ۹۷ بیش از ۱۰۰ هزار واحد آپارتمان در شهرهای جدید بدون سکنه و مشتری بود اما در ماه های پایانی سال ۹۹ نه تنها همه املاک این شهرهای جدید معامله شد، حتی حواله های مسکن ملی هم که به تازگی کلید خورده بودند هم برخلاف قانون معامله می شدند و این نشان دهنده فشار تورم بر متقاضایان مسکن در تهران بود.

در حال حاضر مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید کشور از ظرفیت ساخت آپارتمان در شهرهای جدید سخت گفته وتاکید کرده است این مقوله وابسته به میزان تقاضای مصرف کنندگان است و هرچقدر مصرف کنندگان بیشتری ثبت نام کنند بهره برداری از واحدهای مسکونی در شهرهای جدید به ۲۰۰ هزار نزدیک تر خواهد شد، حالا باید دید دولت روحانی در ماه های پایانی خود چقدر به تامین مسکن برای دهک های پایین جامعه وفادار خواهد ماند.

 

منبع: موج

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها