|
کدخبر: 182633

فعالیت تعاونی‌های مسکن آغاز می شود؟

رئیس اتحادیه نظارت و هماهنگی تعاونی رشته مسکن گفت: متأسفانه حدود ۱۰ سال است که تعاونی‌های مسکن از ساخت‌وساز کنار گذاشته‌شده‌اند و زمین و اعتبارات بانکی در اختیار آن‌ها قرار نمی‌گیرد.

علی خواجوی‌ بجستانی در گفت‌وگویی، درباره تولید مسکن و ارتباط تنگاتنگ آن با ایجاد اشتغال در کشور، گفت: با رونق تولید مسکن خیلی از مشاغل راه اندازی می‌شود؛ حدود ۱۵۰ رسته شغلی داریم که وابسته به تولید مسکن هستند و اگر بخش مسکن فعال شود آن‌ها هم فعال شده و بخش زیادی از مشکلات ایجاد اشتغال حل خواهد شد.

وی افزود: در شرایط فعلی ما نیاز به تولید ۲ میلیون مسکن در سال داریم، به دلیل اینکه ۶۰ تا ۷۰ درصد مسکن کشور فرسوده شده که می‌بینیم با وقوع زلزله‌های کوچک در شهرستان‌ها و روستاها مساکن تخریب می‌شود ما نیاز به بازسازی و ساخت مسکن جدید و ضد زلزله مثل مسکن مهر داریم مسکن مهر پروژه بسیار خوبی بود که اگر ادامه پیدا کند بخش زیادی از مشکل مسکن و به تبع آن مشکل اشتغال حل خواهد شد.

رئیس اتحادیه نظارت و هماهنگی تعاونی رشته مسکن اظهار کرد: متأسفانه حدود ۱۰ سال است که تعاونی‌های مسکن از ساخت و ساز کنار گذاشته شده‌اند و زمین و اعتبارات بانکی در اختیار آن‌ها قرار نمی‌گیرد.

وی ادامه داد: آیت الله رئیسی رئیس جمهور منتخب اعلام کردند که تعاونی‌ها مسکن مجدداً فعال خواهند شد، بخش بزرگی از مسکن کشور را تعاونی‌های مسکن تأمین می‌کنند اگر دولت جدید ان‌شاءلله به بخش تعاون بپردازد و به تعاونی‌های مسکن زمین‌های مناسب و اعتبارات کافی داده شود می‌توان از پول خود مردم که در حال حاضر برای خرید سکه و طلا سرمایه گذاری می شود در بخش مسکن استفاده کرد.

بجستانی اعلام کرد: کسانی که با تعاونی‌های مسکن مشکل دارند ویا از آن‌ها شکایتی دارند به مراجع قضایی یا وزارت تعاون مراجعه نکنند بلکه می‌توانند با مراجعه به بخش داوری مستقر در اتحادیه مرکزی تعاونی مسکن به حق و حقوق خود برسند و با شماره‌های ۷۷۷۷۱۴۸۰ و ۷۷۳۲۶۳۴۹ تماس بگیرند.

منبع: میزان

ارسال نظر