|
کدخبر: 178283

مصوبه ای که قیمت خانه را کاهش می‌دهد

معاون وزیر راه از افزایش ۳۰ درصدی عرضه مسکن استیجاری به بازار خبر داد و گفت: مصوبه مجلس قیمت مسکن را کاهش می‌دهد.

راه و مسکن مصوبه ای که قیمت خانه را کاهش می‌دهد

محمود محمودزاده با بیان این‌که یکی از این سیاست‌های اساسی تعادل بازار در کوتاه مدت، عرضه واحدهای آماده و نیمه آماده به بازار مسکن است، اظهار کرد: تکمیل و عرضه واحدهای نیمه تمام مسکن مهر، تعاونی‌ها و بخش خصوصی و واحدهای آماده‌ای که به قصد سرمایه‌گذاری بودند یا فاقد سکونت عرضه نمی‌شدند بر بازار مسکن تأثیر بسزایی دارد.

وی با یادآوری این‌که از کل ابَر پروژه مسکن مهر، تنها ۵۰ هزار واحد باقیمانده در حال تکمیل است، افزود: امیدواریم طی ماه‎های آتی این واحدها را به سرانجام برسانیم.در حوزه تعاونی‌ها و بخش خصوصی نیز در طرح اقدام ملی مصوب شد که این گروه نیز می‌توانند با شروط اعلام شده از تسهیلات طرح اقدام ملی بهره ببرند تا زودتر این واحد‌ها را به بازار عرضه کنیم.

وی بیان کرد: سیاست بعدی در حوزه تعدیل قیمت‌ها مربوط به مصوبه مجلس در خصوص مالیات بر خانه‌‌های خالی بود که قانونگذار از سال ۹۴ این تکلیف را به عهده وزارت راه و شهرسازی گذاشته بود.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با اشاره به رونمایی سامانه شناسایی بر مالیات‌های خانه خالی در بهمن ۹۹، گفت: در اجرای این طرح به دنبال پالایش روزانه هستیم تا نتایج آن مورد بررسی قرار گیرد، این پالایش‌ها نشان می‌دهد بسیاری از مالکان خانه‌های خالی برای اقدام به عرضه برای فروش یا اجاره واحد مسکونی خود کرده‌اند

محمودزاده افزود: در ابتدای سال نیز نسبت به بارگذاری اطلاعات در این سامانه اقدام و این مسئله باعث شد که بیش از ۱۳.۴ میلیون واحد مسکونی ارزیابی شود که از این میزان مسکن، بیش از یک میلیون واحد خالی از سکنه تشخیص داده شد.

وی با بیان اینکه پس از این شناسایی این واحدهای خالی، برای مالکان پیامک ارسال شد، یادآور شد: همواره در اجرای این طرح به دنبال پالایش روزانه هستیم تا نتایج آن مورد بررسی قرار گیرد، این پالایش‌ها نشان می‌دهد که بسیاری از مالکان خانه‌های خالی اقدام به عرضه برای فروش یا اجاره واحد مسکونی خود کرده‌اند.

وی اضافه کرد: پیش از این قانون قانون مالیات بر خانه‌های خالی جنبه بازدارندگی قوی نداشت ولی اصلاحیه مجلس بر قانون قبلی تاثیر مثبت تری بر میزان عرضه واحدهای خالی به بازار دارد.

محمودزاده تصریح کرد: پس از مصوبه مجلس و بر اساس تعداد فایل ارائه شده در مشاوران املاک، عرضه مسکن استیجاری حدود ۳۰ درصد بیشتر از مدت مشابه در سال گذشته بوده است و این آمار، یک آمار بر اساس مستندات و گزارشات میدانی است.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: قطعا روند عرضه مسکن خالی در کنار اجرای طرح‌ ملی مسکن و تکمیل مسکن مهر به افزایش عرضه مسکن کمک خواهد کرد که مجموع این سیاست‌ها به تعادل در بازار کمک می‌کند.

منبع: تسنیم
  • علی ارسالی در

    جناب محمود زاده. سلام. باید عرض کنم این مصوبه مجلس هر چند ممکن است برای مدت کوتاهی بعنوان مسکن تا حدودی جلو رشد قیمت‌ها را بگیره اما دیری نمی پاید که این قانون باعث فرار سرمایه از حوضه مسکن میشه چون اولا بدلیل تورم افسار گسیخته باعث میشه‌ کسی پیش فروش نکنه و اگر پیش فروش نکنه بتهایی توان سرمایه گذاری

  • ناشناس ارسالی در

    دوباره اجاره گران شد.

ارسال نظر