|
کدخبر: 175712

متقاضیان مسکن ملی بخوانند

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران با بیان اینکه در طرح اقدام ملی مسکن ۷۳ هزار سهمیه برای استان تهران در نظر گرفته شده است، گفت: حدود ۱۳۰ هزار نفر در استان در این طرح ثبت نام کردند.

راه و مسکن متقاضیان مسکن ملی بخوانند

خلیل محبت خواه روز شنبه در گفت و گویی افزود: از مجموع ۱۳۰ هزار متقاضی که در طرح اقدام ملی مسکن در استان تهران ثبت نام کرده بودند، بیش از ۱۲ هزار نفر از آنها واجد شرایط تشخیص داده شده اند.

وی ادامه داد: تاکنون حدود ۱۱ هزار متقاضی طرح اقدام ملی مسکن در استان تهران که احراز هویت آنها تایید شده وجه مورد نظر را به حساب مورد نظر واریز کرده اند.

محبت خواه با بیان اینکه سایت طرح اقدام ملی برای ثبت نام متقاضیان جدید یا تصحیح اطلاعات متقاضیانی که قبلا در این طرح ثبت نام کرده اند فعلا باز نشده است، گفت: پس از باز شدن سایت از سوی معاونت مسکن و ساختمان وزارت مسکن به شهروندان اطلاع رسانی می‌شود.

وی در خصوص اصلاح شهر محل تقاضا برای متقاضیان ثبت نام شده در مراحل قبلی نیز گفت: در این مرحله که از طریق ارسال پیامک زمان آن به متقاضیان مشمول اعلام خواهد شد، متقاضیانی که به دلیل انتخاب شهر محل تقاضا، انصراف داده یا رد درخواست شده اند، می توانند در زمان اعلامی طی پیامک با مراجعه به سامانه طرح اقدام ملی مسکن به نشانی www.tem.mrud.ir  نسبت به تغییر شهر محل تقاضای خود بر اساس شرایط اعلامی از سوی وزارت راه و شهرسازی در اطلاعیه های بعدی اقدام کنند.

وی تاکید کرد: اداره کل راه و شهرسازی استان تهران عملیات اجرایی پروژه‌های اقدام ملی تولید مسکن را علاوه بر تهرانسر در سایت‌های شهریار، رباط کریم، قرچک، اسلامشهر و پاکدشت آغاز کرده است.

شهریور سال ٩٨ طرح اقدام ملی مسکن با حضور رییس جمهوری کلنگ زنی شد.

برای این پروژه ۴۰۰ هزار واحد تعریف شد که در دور اول نام نویسی ۱.۶ میلیون نفر از طریق سایت tem.mrud.ir و پیامک ثبت نام کردند که ۴۶۰ هزار نفر واجد شرایط شناخته شدند.

اولین واحدها به تعداد ۱۱ هزار و ۵۶۰ واحد در روز یکم آبان ماه ۱۳۹۹ به دستور رئیس جمهوری افتتاح شد.

این پروژه از طریق آورده متقاضیان و ۱۰۰ میلیون تومان وام بانکی با نرخ سود ۱۸ درصد ساخته می‌شود. آورده متقاضیان در مرحله اول حدود ۴۰ میلیون تومان است. میانگین قیمت این واحدها در کل کشور طبق آخرین برآورد از هزینه های تابستان ۱۳۹۹ به متری ۲.۷ میلیون تومان می رسد.

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها