|
کدخبر: 169157

ورود اتباع پاکستانی به کشور ممنوع شد

بعد از گذشت چند روز از اعلام ممنوعیت تردد مسافر در مرز پاکستان و البته مسافر از /به هند به دلیل شیوع ویروس کرونای هندی، مسئولان گمرک ایران اعلام کردند که از امروز و با مصوبه ستاد کرونای استانی تردد از مرز زمینی پاکستان ممنوع شده و فقط اتباع امکان ورود به کشور خودشان را دارند.

راه و مسکن ورود اتباع پاکستانی به کشور ممنوع شد

سید روح الله لطیفی - سخنگوی گمرک ایران - در رابطه با آخرین وضعیت اجرایی شدن ممنوعیت تردد مسافر از/ به پاکستان و هند و حتی تردد کالا از هند گفت که با وجودی اعلامی که چند روز پیش انجام شد تا کنون ابلاغیه رسمی از سوی ستاد ملی کرونا به گمرک ایران در مورد اعمال این ممنوعیت صورت نگرفته ولی بر اساس تصمیم ستاد کرونای استان سیستان و بلوچستان و ابلاغ  آن به اعضای ستاد، از امروز(چهارشنبه) تردد مسافر در مرز میرجاوه پاکستان به عنوان مرز رسمی با ایران ممنوع شده است.

وی توضیح داد: بر این اساس ورود مسافر از ایران به پاکستان و برعکس ممنوع خواهد بود ولی اتباع هر دو طرف اجازه برگشت به کشور خود را خواهند داشت که با رعایت پروتکل های بهداشتی انجام می شود.

اتباع-پاکستانی

لطیفی افزود: تردد کالا بین ایران و پاکستان متوقف نیست و با تدابیر و تمهیدات پیش بینی شده با رعایت پروتکل های بهداشتی صورت می گیرد.

سخنگوی گمرک ایران در مورد تردد کالا و مسافر از هند نیز یادآور شد که تردد مسافر از هند که در مرز زمینی انجام نمی شد و هوایی هم متوقف است، ولی تردد کالا از این کشور با رعایت پروتکل ها به طور سخت گیرانه ای انجام می شود.

گفتنی است؛ اعلام ممنوعیت تردد مسافر  از هند و پاکستان از روز شنبه و از سوی ستاد ملی کرونا و حتی وزارت کشور صورت گرفت ولی تا روز گذشته نیز به دلیل عدم ابلاغ، ۱۹۲ مسافر در مرز ایران و پاکستان جابجا شده بودند.

منبع: ايسنا

ارسال نظر