|
کدخبر: 167376

ارزانی مسکن جدی شد

بازار مسکن در ماه‌های پایانی دولت دوباره به سمت نوسان قیمتی در حرکت است و بسیاری از کارشناسان عنوان می‌کنند اقدامات دولت بازار را به سمت آرامش موقتی و ارزانی مسکن هدایت می‌کند.

راه و مسکن  ارزانی مسکن جدی شد

 بازار مسکن هم مانند سایر بخش‌های اقتصادی کشور حال روز خوشی ندارد و بسیاری از خریداران یا مستاجران در این بازار چشم‌انتظار تحولاتی برای بهبود وضعیت این بازار هستند؛ اما سیگنال هایی امیدبخش درباره ارزانی مسکن وجود دارد.

۳ گام برای ارزانی مسکن

چند روزی است که خبرهای خوبی به گوش می‌رسد که شاید برای متقاضیان حوزه مسکن موثر باشد، یکی از این خبرها افزایش وام ساخت مسکن به ۴۵۰ میلیون تومان برای انبوه‌سازان و تحویل تعدادی از واحدهای طرح اقدام ملی مسکن تا یکی دو ماه آینده و همچنین اجرای طرح اخذ مالیات از خانه های خالی است که به گفته مسئولان اجرای این اقدامات راهگشای بهبود وضعیت بازار مسکن خواهد بود.

براساس این گزارش بانک مسکن امسال برای کمک به تولید مسکن برای انبوه‌سازانی که جزو مشتریان بانک هستند و رسوب حساب بانک برای آن‌ها حداقل ۱۰ درصد است تسهیلات را افزایش داده است.

بانک مسکن به مشتری‌های فعال بانک که انبوه‌ساز هستند به شرط انجام ساخت‌وساز با استفاده از فناوری‌های نو در شهر تهران، تمامی کلانشهرها، شهرهای بندرعباس، بوشهر، کیش و قشم تا ۴۵۰ میلیون تومان تسهیلات ساخت، پرداخت می‌کند. این رقم برای مراکز استان‌ها و شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت ۴۰۰ میلیون تومان و سایر شهرها نیز ۳۰۰ میلیون تومان است که سود تسهیلات نیز ۱۸ درصد خواهد بود.

همچنین  رقم تسهیلات ساخت و نوسازی در بافت فرسوده برای سازندگانی که فناوری‌های نو را رعایت کنند در تهران و کلانشهرها ۳۰۰ میلیون تومان است و برای مراکز استان‌ها و سایر شهرها، تسهیلاتی که پرداخت می‌شود به ۲۵۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

در بحث تحویل واحدهای مسکن ملی هم چندی پیش محمد اسلامی وزیر راه وشهرسازی اعلام کرده بود اولین واحدهای مسکونی طرح مسکن ملی را در اردیبهشت ماه تحویل خواهیم داد و ما متناسب با پیشرفت واحد مسکونی واحدها را به متقاضیان تحویل خواهیم داد.

او ادامه داد: پیشرفت و سرعت ساخت و تحویل  واحدهای مسکن ملی منوط به آن است که متقاضیان تعهدات مالی و آورده خود را طبق زمان‌بندی انجام دهند.

به گفته این مقام مسئول اگر متقاضی آورده خود را با تاخیر پرداخت نکند، واحد مسکونی را به موقع تحویل خواهد گرفت.

همچنین از چند روز پیش ثبت اطلاعات سرپرستان خانوار در حوزه مسکن در سامانه املاک و اسکان مطرح شده که این اقدام در راستای شناسایی خانه‌های خالی بوده که از سال‌های گذشته در مجلس شورای اسلامی توسط نمایندگان مجلس مصوب شده است.

ثبت اطلاعات تمامی خانوارها در این سامانه از ۱۹ فرودین ماه آغاز و تا ۱۹ خرداد ماه ادامه دارد و طبق قانون در صورتی که این اطلاعات توسط خانوارها ثبت نشود مشمول جرائم مالیاتی و برای مستاجران هم مشمول حذف یارانه می‌شود.

نتواستیم خوب مسکن بسازیم

ایرج رهبر دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان با بیان اینکه تسهیلات ۴۵۰ میلیون تومانی تنها برای واحدهای صنعتی به صورت صنعتی‌سازی ساخته می‌شوند پرداخت می‌شود، گفت: پرداخت این تسهیلات نقش بسیار موثری در افزایش تولید و عرضه مسکن دارد اما به شرط آن که تغییراتی در این تسهیلات ایجاد شود.

او ادامه داد: باید مدت‌زمان بازپرداخت این تسهیلات افزایش یابد چرا که اگر بازپرداخت آن کوتاه‌مدت باشد با توجه به سود ۱۸ درصدی که برای آنها در نظر گرفته شده است میزان اقساط آن‌ها بسیار بالا است.

او ادامه داد: متاسفانه در سال‌های گذشته تولید مسکن در کشور با مشکلات بسیار زیادی مواجه شده بود و ما نتوانسته‌ایم عرضه و تقاضا را به تعادل برسانیم به همین دلیل نسبت به سال‌های گذشته فاصله بسیار زیادی گرفته‌ایم.

دبیر انجمن انبوه‌سازان استان تهران با بیان اینکه افزایش قیمتی در بازار مسکن به دلیل این است که در پنج سال گذشته تولید مسکن به صفر رسیده بود، گفت: در بحث تسهیلات ساخت مسکن باید دولت زمینه برای انتقال این تسهیلات به خریدار را هم فراهم کند چرا که در سال‌های گذشته بخشی از تسهیلات به خریدار منتقل می‌شد و همین امر باعث استقبال بسیار زیاد سازندگان می‌شود.

رهبر با بیان اینکه در همه کشورهای پیشرفته پرداخت تسهیلات ساخت مسکن به خریدار منتقل می‌شود، گفت: امیدواریم با اجرای چنین طرح‌هایی و همچنین طرح اقدام ملی مسکن شاهد بهبود وضعیت بازار مسکن و ایجاد ثبات در بازار مسکن باشیم.

او یادآور شد: باید همه تلاش خود را به کار بگیریم که بتوانیم آرامش را در بازار مسکن فراهم کنیم.

او یادآور شد: طرح اقدام ملی مسکن و همچنین اخذ مالیات از خانه‌های خالی خود نقش بسیار موثری در ایجاد آرامش و بهبود وضعیت بازار مسکن دارد البته باید دولت برنامه‌های دیگری را هم برای حذف یا کوتاه کردن دست دلالان مسکن داشته باشد.

منتظر کاهش قیمت اجاره هم خواهیم بود

محمود محمودزاده، معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی، اعلام کرده بود که با اجرای طرح ثبت اطلاعات سرپرست خانوارها و شناسایی واحدهای خالی از سکنه بازار مسکن به سمت ثبات قیمتی و آرامش هدایت می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: سامانه املاک و اسکان که برای شناسایی خانه‌های خالی در نظر گرفته شده و با اجرایی شدن این سامانه شاهد بهبود وضعیت بازار مسکن و بازار اجاره خواهیم بود.

معاون وزیر راه وشهرسازی با بیان اینکه نه تنها مالکان، بلکه همه ایرانی‌ها باید توسط سرپرست خانوار وارد این سامانه شوند و اطلاعات سکونتی و مالکیتی خود را وارد کنند، گفت: قانون‌گذار برای حمایت از افرادی که واقعا قصد عرضه ملک خود را دارند، اما در بازار تقاضایی برای آن‌ها نیست، ضمانت‌هایی را در نظر گرفته است.

او ادامه داد: برای بازار اجاره هم چندین برنامه کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت داریم که خود باعث بهبود وضعیت این بازار می‌شود.

بر اساس این گزارش بسیاری از مشاوران املاک هم امسال بازار مسکن را بازار آرامی می‌دانند و معتقدند سه اقدام مهم و اساسی دولت خود تا حدودی می‌تواند بازار خرید و فروش را به سمت آرامش هدایت کند.

محسنی یکی از مشاوران املاک در محدوده ولیعصر گفت: به نظر می رسد قیمت مسکن امسال بر خلاف سال های گذشته که به صورت جهشی افزایش می‌یافت افزایش نیابد و قیمت ها هم متناسب با نرخ تورم رشد پیدا کند.

او ادامه داد: اجرای طرح اخذ مالیات از خانه های خالی شاید تا حدودی عرضه مسکن را در بازار افزایش دهد اما باز هم به نظر می رسد که بازار رشد قیمتی داشته باشد اما نه مانند سال های گذشته که جهشی و صعودی بوده است.

یکی دیگر از مشاوران املاک توضیح داد: بازار مسکن امسال هم مانند سال های گذشته با رکود سنگین و کاهش حجم معاملات روبرو می شود. امیدواریم امسال دولت تمهیدات بهتری از جمله افزایش میزان تسهیلات خرید مسکن فراهم کند.

او بیان کرد: باید میزان ساخت وساز از سال های گذشته افزایش می یافت تا امسال شاهد بهبود وضعیت بازار مسکن می شدیم، بنابراین بعید است امسال هم بازار آرامی داشته باشیم.

بر اساس این گزارش دولت باید امسال علاوه بر برنامه های که در دستور کار خود قرار داده از جمله پرداخت تسهیلات ساخت مسکن تحویل واحدهای طرح اقدام ملی و همچنین شناسایی خانه های خالی برنامه های دیگری هم از جمله افزایش توان و قدرت خرید متقاضیان مسکن از طریق تسهیلات خرید مسکن بالا ببرد تا شاید شاهد آرام شدن این بازار در کشور باشیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
  • اکبر ارسالی در

    یکی نیست بگه چرا این همه مسکن رو گرون کر دن بهشون هیچی نمیگی همه فقط هر کسی بدبخت دلار یورو خریده رو بدبخت کردن بدبختی رو میدازن دلار اقا این یه پوله خارجی احتیا ج نداشتی نیازیم هم نیسا اما اون خونه هست مسکن هست حق همه هست گرون کردین صدها برا بر گرون هر سال اون رو چرا ارزان نمیکنی ج لوش نیکگیری چرا نیماری پایین الان دلار و یورو از مهر ماه تا الان 8 ماه هست داره میریزه ریخته دلار 35 تومن بود مهر 99 اان اردبهشت ماه 1400 شده دلار 23 تومن خب چر ا پس مسکن از مهر 99 هزاران برابر شده قیت ش چرا مسکن برنمیگرده رو قیمت متری 2-3 می لیون تومنش

    • خ.م ارسالی در

      دقیقا.اصلابه دلارنیست.معلوم نیس چطوری وب رچه اساس اداره میشه مملکت

    • ناشناس ارسالی در

      با حلوا حلوا گفتن دهن شیرین نمیشه ، با ج وسازی و دروغ و دغل مسکن پایین نمیاد ، لط فاً یک سر به بازار مصالح بزنید ، بعد درو غ تحویل مردم بدید

  • ايراني ارسالی در

    دروغ است چرا قيمت مصالح ساختماني روبه با لا است اگر هم ناچيز بياييد به خاطر قدرت خريد مردم است كه پايين آمده است

    • مجاهد ارسالی در

      درود خدا برشما این به اصطلاح کارشناسان م یخان با حلوا حلوا ذهن مردم رو شیرن کنند در حالی که خبری از خود حلوا نیست مصالح س اختمانی و مایحتاج مردم و حامل های انرژی و حقوق چند برار شده حقوق بگیران دولتی بر گرده چند سال قبل ساختمان هم ارزان میشه

    • وعده پوچ ارسالی در

      ۲ زار بده آش بهمین خیال باش...مرد حیابی سیمان و....تمام اقلام ساختمانی چند روز ا خیر رشد صعودی کرده کسی جلوی این گرونی را گرفته .ببینید چه بر سر مسکن واجاره بها میاد....این هم مثل وعده بورس بود همه دا را خانه نشین کردید...میبینم

  • مرضیه حسینی ارسالی در

    اره معلوم میشه ارزون میشه خیر سرشون دوباره دوبله سوبله میره بالا ....اینافقط بدرد مردم رو بدبخت کنن میخورن

  • ایرانی ارسالی در

    با برجام قیمت ها سقوط خواهد کرد اگر صاحب ان پولهای قلمبه در بازار دخالت نکنند که این دخالتها مستقیم نیست گاه دستوری گاه د ر لفافه های دسیسه و نیرنگ خواهد بود.متاس فانه صحنه خالی از یزرگان است.بزرگ مردان کوچک مغز عقدهای کوچکی خود را با انباشت پول ماست مالی میکنند.

    • ناشناس ارسالی در

      عزیزان اینادارن سرمردم گرم بکنن تا انتخ ابات تمام بشه شماها چقدرصاده اید

  • ناشناس ارسالی در

    سلام انگار همتون خوابید یا خودتون به خواب زدی مسکن مهر ۶۰ تومان شده ۶۰۰ میلیون کجااایش ارزان یک آپارتمان نمیشه خرید کجااای کارید شماها پولدار که کک نمی گدره

  • محمد ارسالی در

    هروقت مرغ ارزون کردید خونه هم رویش

    • مرادب ارسالی در

      تا حالا شده چیزی در ایران ارزون بشه یک خ انه که قیمتش 1میلیارد ارزون بشه میشه 98 0میلیون نهایتا این بهش ارزونی نمیگن فقط سرگرممون میکنن

  • ابوالفضل ارسالی در

    کجا داره ارزان میشه ؟ اینجا که تازه سیما ن را هم گران کردند!!!

    • فسایی ارسالی در

      واقعاً چرا سیمان گرون کردن دونه ای 48 تومن، چطور خونه بسازیم؟؟؟

  • کیش ارسالی در

    به قول حسن کلید ساز جوجه را اخر پاییز میشمارن دوباره باید دید چه خوابی برای این ملت بدبخت دیده اند قیمت یک اپارتمان پفکی الان در دور افتاده ترین شهرهای ایران برابر است با یک اپارتمان خوب در کشورهای غربی

    • مستمند ارسالی در

      برین رای بدین همه چی درست میشه 😊

  • علیرضا ارسالی در

    اینکه ساخت مسکن نسبت به گذشته کمتر شده درسته اما فروش مسکن هم دررکودی بی سابقه بوده وحجم زیادی از ساخت وسازهای این چند سال به علت کاهش قدرت خرید مصرف کننده واقعی بدون مشتری مانده ، و اندک معاملات مسکونی هم به نیت احتکار و حفظ ارزش پول انجام شده است، و لقب سرمایه گذاری دراین بخش هم عنوانی غلط است ، چرا که این حجم ورودی سرمایه به این بخش ‌ درواقع راکد مانده و به بازار واردنشده است ، اما کاهش چشمگیر قیمت مسکن تنها با ثبات و قدرتمند شدن ریال صورت میگیرد

    • عباس ارسالی در

      افرین

  • ایرانی ارسالی در

    کشور داری راازحضرت یوسف یادبگیریددرآن۷سا لی که خشکسالی بودچطورمردم راازگرسنگی نجا ت داد

    • ناشناس ارسالی در

      دروغ هستش

  • ناشناس ارسالی در

    همانطورکه خرکی قیمت خانه ماشین 10 برابرش دحالا هم بایدحداقل 5برابرکم بشه هم قیمت خانه وهم قیمت ماشین بایدیک پنجم الان بشه

  • محمود ارسالی در

    بله با این اقدامات دولت آدم یاد این شعرم عروف می افته "بزک نمیر بهار میاد، ک مبزه با خیار میاد."

  • مهدی ارسالی در

    به جای این مسخره بازی ها اعلام می‌کردند هر شماره ملی میتواند یک خانه از خودش داشته باشد مسکن پایین می آمد

    • شین جوانک ارسالی در

      درودبرشمامنم‌ همیشه این نظرداشتم حداقل ج وونا صاحب خونه میشدند

  • حمید ارسالی در

    خب خدالعنتتون کنه تامیادبازارجون بگیره م یگی ارزون میشه سیمانی ک کردی ۴۰هزارتومان پروانه ایی کردی ۲۰۰م ووووو.....زمینی ک شده وجبی چطور بیشعور مینویسی ارزون میشه

  • حمید ارسالی در

    کسی ارزونی نمیخواد شما نمیتونیدارزونی کن ید فقدقسمتون میدم تامیادبازارجون بگیره د وباره نگید برجام فرجام ننجان .وام کوفت م رگ .بذارید مردم کاسبیشون رو شروع کنند.

  • ناشناس ارسالی در

    افغانیا میلیونی درآمد دارن سبزی کاری و غ یره یک ریال مالیات نمیدن

  • داراب میرچناری ارسالی در

    انشالله توروخدافکرجدی برای مستعجرها کنی اجاره روز به روز می‌ره بالا اگه همینطور پیش بره همه باید تو چادر زندگی کنیم وتو چادربمیریم

  • داراب میرچناری ارسالی در

    من نتونستم که دوماه اجاره بدم از حقوقم 270موندحتی خرجی ندارم همش رفت قرض اهوا ز

  • خسرو ارسالی در

    از این دولت برای مسکن آبی گرم نمیشود چون دنباله های گروهی هستند فقط مشکل مسکن در کوتاه مدت دو یا سه ساله با آمدن احمدی ن ژاد با نیک زاد حل میشود

    • ناشناس ارسالی در

      همون احمدی نژاد بود که استارت گرونی رو زد همشون دستشون تو یه کاسست

  • داراب میرچناری ارسالی در

    بخدا دیگه توان مستعجری ندارم نه مالی نه جسمی دیگه پیر شدیم بازنشسته هستم بیمارقل بی هم هستم دو ماه اجاره هم ندادم. اهواز . شماروبخدافکری باحال ماکنید

  • ناشناس ارسالی در

    باش تا صبح دولتت بدمد اخه احمق ترین افرا د این تحلیل رو الکی میدونن

  • ناشناس ارسالی در

    چه مسخره بازیه خونه صد میلیونی شده یک میلیارد حالا میشه نهصد تومن میگن ارزانشد چرا مصالح ساختمانی ارزان نمیشود که خانه خودبخود ارزان شود

  • امیدوار ارسالی در

    توروخدا قیمت مسکن را کنترل کنید .دست این دلالها رو کوتاه کنیدکه مردم یه کمی راحت زندگی کنند.بخدا من معلم هستم وبا۲۹ سال سابقه مستاجرم.

  • ناشناس ارسالی در

    بنده های خدا روحانی و دارو دسته اش ۸ سال کاری نکردن تو این دو ماه آخر با آمریکا و اروپا چین و روسیه و عربستان می خواد ببنده ،بورس رو روبه راه کنه ، ارز رو ۱۵ تومن بکنه ، خونه رو ارزون بکنه ،ماشین رو ارزون بکنه ، ولی حتی قیمت مرغ رو نتونستن درست کنن ، خرما رو نتونستن موز ... بابا خسته می شین

    • ناشناس ارسالی در

      اقای عزیز مگه میزارن روحانی کاری بکنه

  • مجاهد ارسالی در

    هموطن گرامی این صحبت آمپول مسکنی بیش نیس ت زمانی که دولت حامل های انرژی و مایحتاج مردم رو به قیمت چند سال قبل برگرداند و ازپرداخت حقوق های نجومی به اعضای میلیون ی سه قوه جلوگیری کرد و حقوق آن ها برابر با یک معلم زحمت کش شد باید انتظار ارزانی مسکن داشت دروغ تا کجا فریب به چه بهایی

  • ناشناس ارسالی در

    فکر نمیکنم بااین گرانی اجناس تازه سیمان که ۸۰درصد ساختمانهگرون شد حقوق کارگر که۴ ۰درصد تندروی و....

  • بهروز ارسالی در

    اخه توی گوساله رو چه حسابی میگی ارزون میشه مرتیکه آشغال تو این ۶ ماه مصالح شده ۳ برابر وقتی مصالح گرون بشه تویی که میگی ارزانی جدی شد با کس اول تا آخرت مردم میخوان خونه بسازن اول باید مصالح ارزون بشه تا خونه هم ارزون بشه آشغال بی شعور

  • ناشناس ارسالی در

    مردم عزیز بزارید یه مطلبی رو خدمتتون عرض کنم.فقط خوب بخونید و چند ثانیه بهش فکرک نید. /// در کشوری که مسئولین آن،خودشان کاسب باشند انتظار ارزانی نداشته باشید/// یه مثال، ببینید همین مسکن چرا گران شد،خ دا شاهده در عرض ۲۴ ساعت میتونن قیمتش رو به قیمت چند سال پیش برگردونن،خوب چرا این کارو نمیکنن؟واسه اینکه هرکدام از مسئولین ،دستکم ۳۰تا خونه دارن،حاضرم قسم بخورم که حداقل ۱۰درصد خانه های مسکن مهر هم مال چ ندتا از مسئولین دولتی هستش که مفت خریدن و الان ۲۰برابر شده،خوب صد سال سیاه اون م سئول نمیخاد مسکن ارزون بشه.همه چیز همینج وریه.بخاطر همینه که میگم مسئولی که خودش کاسب هستش،بدرد مملکت نمیخوره.به امید روز ی که گردن همه این خیانتکاران بدست مردم ز ده بشه

  • رسول ارسالی در

    تا بوده مملکت دست دلال.و پولادار بوده ای ن مسئولین بی عرضه نمیتونن هیچ کاری کنن و اسه پایین اومدن قیمت خودتون رو گول نزنید این ادمین هم الکی دلش رو خوش کرده به ای ن خبرها ملها باید بیچاره بمونیم چون حقمو نه

  • ناشناس ارسالی در

    سلام نمیدانم با بالا رفتن چه ربطی به گرا نی مسکن شده خارج شدن آمریکا از برجام وکر ونا پولدارها را ثروتمند کرد و بیچاره ها یی که خبر از وضعیت اقتصادی نداشتند به ام ید ارزان شدن خانه پول خود را در بانک گ د اشتند تا جمع سود ویک خانه بخرند چون توان خری خان را نداشتند بیچاره وبد خت شدند و پولی که برای خرید خانه عمری جمع کردند ب ه باد هوا رفت وچشم انتظار به برجام دارد که پولش دوباره با ارزان شدن دلار ارزش پی دا کند وبتواند از این زمینی که خورده بلن د شود

  • ناشناس ارسالی در

    تورا به امام زمان مسکن را ارزان کنید بر گردانید به قبل دست این بنگاهها را قطع کنید که بدون هیچ زحمت سر مایه دار کلان شدند

  • ناشناس ارسالی در

    کاش بیا پایین اما نمیاد.
    علت اصلی، دولت با های و هوی رسانه ای سعی در پایین آوردن قیمت مسکن دارد اما این کار تا زما نیکه قیمت مصالح که همین دیروز سیمان افزا یش یافت ، پروانه ساختمانی،بیمه کارگران س اختمانی و... را نتونه پایین بیاره به هیچ عنوان نمی تونه قیمت خونه را بکشه پایین یادمه 5 سال پیش هم همین حرفا را زدند و م ن معلم گفتم میاد پایین و نخریدم چی شد؟ ا لان هم نمیتونم بخرم.
    دولت هرچی گفت برعکسش میشه.
    چوپان دروغگو

  • ناشناس ارسالی در

    مگر ایران چندین سال تحت تحریم های مخنلف نبوده است که احتیاج به رفع تحریم ها از سوی آمریکا داشته باشد. الان، از تحریم آمریکا بیشتر ضرر کرده یا ایران؟! ایران با کشورهای روسیه و چین با یک ارز دیگر غیر از دلار مبادله کند. چه لزومی دارد آمریکا، تحریم ها را بردارد، تا ایران به تعهد خود برگردد. چرا ایران باید به تعهد خود برگردد. ایران در مورد مسائل هسته ای خود به راه خود ادامه دهد. چه نیازی به برداشتن تحریم‌ها دارد. که اونها خیال واهی کنند که ایران نیاز به رفع تحریم‌ها از سوی آمریکا دارد؟! وجود تحریم برکت است برای ایران. تا سختی نباشد، سربلندی حاصل نمی‌شود؟!

  • ناشناس ارسالی در

    حتما ارزون میشه کیسه سیمان 44 هزار تومان انواع اتصالات و لوازم بالا رفته چطور میاد پایین با حلوا حلوا کردن دهان شیرین نمی‌شود

  • یه امنیت دار. ارسالی در

    اگه حکومت در هر حوزه ای وصنفی چند راس از مفسدین ومحتکرین واختلاس گران ورانت خوار ان را اعدام کنه واونم درحضور مردم انوقت یکم اقتصاد وکلا ملت فقیر میتونند رنگ ارا مش رو ببینند.البته دراین صورت یه چندتایی از سران حکومت ومسئولین این ۴۲ ساله ممکن ه یه چندتایی از اقا زاده ها ونوه ها ودام ادها وبرادران وخواهران خود رو از دست بدن که اونم فدای سر مردمی که دراین ۴۲ سال ه مه چیزشون به باد فنا رفته تا اونها برا خ ودشون سلطنت کنند وتعداد کاخهاشون رو در د اخل وخارج زیادتر کنند.

  • ناشناس ارسالی در

    چرا ایرا و روسیه و چین و کشورهای آمریکای لاتین نسبت به حقوق زنان، سیاه پوستان، آسیایی تبارها، و در کل رعایت حقوق بشر در آمریکا و غرب به سازمان های حقوق بشر وسازمان ملل شکایت نمی‌کنند!!!؟؟؟

  • طاهر ارسالی در

    امشب پنج میلیون مسکن واگذار میگردد علی برکت الله از طرف دولت اعتدال همه باهم نیایید مشکل کرونا هستش..جهت اطلاع

  • ناشناس ارسالی در

    مسکن را ارزان کنید ولی بدبختها مگه مسکن واسه مردم خریدی یا ساختید که ارزان میکنی د مصالح را بیار دلار را هروقت ۳هزارتومن کردی مسکن هم میشه ارزان کرد

  • ناشناس ارسالی در

    توروخدا دروغ نگوئید ای مردم ایران اگر غذایی که خوردید ازپائین توانستید سالم بلا بیاورید از دهانتان بیرون بیاورید روحانی آن وقت ارزانی را در کشور ایران گسترش میدهد

  • ناش ارسالی در

    سلام ۴۰ساله وضغ خونه درست نشده من که ازبجگی مستاجر بودم مگه خونه ارزان میشه ترخدا واقعی ارزان کنید دعا میکنم شمارا

  • ناشناس ارسالی در

    اگر میخواهن ارزان بشه چرا پس سیمان را با ز گرون کردین بی شرفها

  • ناشناس ارسالی در

    خانه باید به متری 12الی20 میلیون برسد هم ش دلال بازی است اگر هم دولت خانه سازی شر وع وهمش تبلیغات کند سودجویی کمتر می‌شود

  • ناشناس ارسالی در

    هر چی که اسمش را آوردین هزار برابر شود م علوم که تو ایران هر کس برای خودش تصمیم م یگیرد هیچ نظارتی در هیچ چیزی نمانده کشور بی در پکر هرکس برای آرگان خودش .چونه می زند

  • رضا ارسالی در

    وقتی دولت روحانی خائن ، در این دو سه ماه آخر میتواند دلار و خونه رو سکه رو ارزو ن کند ، پس نتیجه میگیریم که این سران نظا م به مردم خیانت کرده و در این ۸سال همه چ یز را عمدا گران کرده اند، تا مردم به غیر از فقر و بدبختی خودشان ، به چیزهای دیگر فکر نکنند، وقتی دوچرخه سوار بخواهد هواپ یما براند ،نتیجه سقوط است

  • ناشناس ارسالی در

    شما هم گرون کنین یارو یکماه کونشو پاره میکنه ۲ میلین حقوق میگیره دو ماه کار نکن کلی ببینم دست موز کارگر ماهی ده میلیون نمیشه خودمون خودمونو نابود کردیم

  • مهدی ارسالی در

    تا مصالح ارزان نشه به هیچ وجه خانه ارزان نمی سه اینها همش حرف الان سیمان کیسه شد ه ۳۱هزارتمان

  • Hosein ارسالی در

    سیمان نیست آهن میلیونی چطور میخواین بیار ین پایین توهم زدینه

  • علی ارسالی در

    انشالله که داره ارزان میشه،یعنی گران میش ه

  • امید آچک ارسالی در

    چرا ارزون بشه وقتی تو همین چند روزه ۴۰در صد قیمت سیمان گرون شده میلیگرد گرون شده شهرداری تراکمو گرون کرده دستمزدها بالا ر فته اجاره ها بالای۵۰درصد افزایش داشته و ...اینجوری که مسکنم گرون میشه بابا جان ع وامل موثر در ساختو ارزون کنید خودبه خود مسکنم میاد پایین

  • سینا، فارس ارسالی در

    ما خونه نداریم فکری به حال ما کنید،، این حرفهاکه مسکن ارزون میشه کشکه :@ واقعا ارزون کنید

  • ناشناس ارسالی در

    وقتی کل مصالح ساختمانی از قبیل سیمان وما سه و میلگردو هزاران چیز دیگر ک مربوط ب س اختمان است را چندین برابر میکنید .چجوری قیمت مسکن پایین میاد؟؟؟؟ مردمو مسخره کرد ید؟؟؟ مسخره خودتونیدو هفت پشتتون .
    جواز ساختمون .عوارض و مالیاتهای سر سام اور .قیمت میاد پایین ؟ !!!

  • ناشناس ارسالی در

    پروانه شهرداری و بیمه و امتیازات دولتی همه گرون شده و سیمان و مصالح هم که اوضاعش مشخصه، بعد چون فعلآ توان مشتریان در حد این تورم بالا نمیره، و معاملات کمتر شده، دولت خوشحاله که سازنده مجبوره با سود کمتر و یا زیان بعضی از واحدهاشو بفروشه. و این رکود تورمی باعثِ کاهش انگیزه ساخت و تورم بیشتر در بلند مدت خواهد شد. و هیچ افتخاری واسه دولت محسوب نمیشه.

  • کاویان ارسالی در

    سیمان شد ۴۵ تومن ، ماسه شد دو میلبون توم ن ، میلگرد شد کیلویی ۱۴۰۰۰ تومن ، مسکن ارزون شد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  • حسن ارسالی در

    زندگی مردم رابا گرانی مسکن و سکه و طلا نابود کردید1000درصد گرون کردید، 1درصد1درصد داری کوتاه مایید، چه سیاستییه، الله اعلم.

  • E.h ارسالی در

    خدا کنه حرف ای که میزنید درست باشه من که چشمم آب نمیخوره تو این مملکت چیزی گرون بشه دوباره ارزون
    بشه خسته شدیم از مستاجری. تهران

  • خودمخدا ارسالی در

    سلام، شوهرم الان ۵۴ سال داره خداروشکر با این تورم هنوز خونه نداره،،
    سیاست شونه میان ۶۰درصدگرون میکنن بعد برای این که سر ملت کلاه بگذارن دو درصد میارن قیمت پایین باشه خیلی زحمت میکشید ملت نمیدونن چطوری از این همه بی رحمی تشکر کنن

  • ناشناس ارسالی در

    اتفاقا دقیقا برعکسش اتفاق خواهد افتاد مثل همیشه متأسفانه

  • ناشناس ارسالی در

    هر وقت قیمت مرغ کنترل شد قیمت مسکن هم کاهشی میشه واقعا جای تاسف داره

  • ناشناس ارسالی در

    سلام به یک راه حلی براما مستجره پیدا کنیدخسته شدیم من دو بچه ناراحت قلبی دارم این وضعیت کرونا بایدهمش جابه جاشوم شوهرم هم ناراحت قبلی داره یک کار کنید که ما صاحب خونه بشیم مسولان ن محترم

  • سجاد ارسالی در

    چرا گه خوری می‌کنی..کی دیدی مصالح گرون ب شه خونه ارزون بشه ...

  • شین جوانک ارسالی در

    بشنوو باورنکن بریدیه سری به بازاربزنید۲م لیون میبریدهیچی نخریده باصفرتومن برمی گر دیداون وقت هی بگیدامریکا هیچ غلطی نمی کن ه ..امریکا مردم رابدبخت وبیچاره کرد..امر یکا انقدرغلط کردکه دمارازروزگارمردم دراو مده بس کنیدخجالت بکشیدوشماهای بی عرضه هی بشینیدتهدیدکنیدوحرف مفت بزنیدشماها که ن می تونیدداخل کشورامنیت اقتصادی واجتماعی راحفظ کنید .‌بریدجمع کنیدکه حسابی ...

  • س ارسالی در

    سلام
    بی خود وبی جهت فکر مردم بدبخت را منحرف نکنید مسکن تا 6 ماه دیگه حداقل 30 الی 40 درصد گرونتر میشه
    چون اک ثرا مصالح ساختمانی 30 درصد گرون شده وحقو ق کارگر 40 درصد و هزینه حمل ونقل وکرایه 20 الی 30 درصد و هزینه های دیگر را برید بررسی کنید و بعد اخبار دروغ تحویل مردم ب دید.
    اگر تو مملکت چیزی را دیدید وا قعا ارزان شد بعد توقع ارزانی مسکن را دا شته باشید.

  • ناشناس ارسالی در

    هیچ کس تو این مملکت به فکر کسی نیس حتی ماها که این متن ها مینویسیم
    یا از بیکاری یا میخوایم بگیم ما هم بله .
    وگرنه همه ملت ایران پاش برسه وموقعیت هم باشه از گرگ والستیریت هم بدتریم چراا .دلیل .
    هر جا میری توی هر شغلی که کارت میفته طرف میخواد چوری ازت بکنه که تا عمر داری یادت نره .
    بعد که میگی چرا میگه بابا مگه تو بازار نیستی .انی که دست میرسه مخواد ببره اونیم که نمی تونه مثل ما داعم گلمندیم که چرا ما نمیتونیم .
    خلاصه کل ملت ایران حالمون خرابه فقط ادای ادم خوبه در میاریم .
    مثلا کجا دیدید یه مسئول که اشتباه میکنه
    معذرت خواهی کنه از کارهم بره کنار.همش میگه نزاشتن تقصیر اونا بود اونا کین خدا میدونه .
    پس هر چی تو این کشور اتفاق میفته نوش جان .
    الله برکت الله

  • ناشناس ارسالی در

    واقعا از تحلیل بعضی اظهار نظرها تعجب میکنم قیمت مسکن شاید تنها ده تا بیست درصد مربوط به مصالح هست بقیه مربوط به زمین هست و قیمت زمین باید بیاد پایین و یکی از مهمترین راهها بستن مالیات به زمین های مسکونی هست و دیگری اختصاص زمین از طرف دولت به قشر کم درامد و فاقد زمین

  • ایرانی ارسالی در

    هرنفری باید یه خونه بنامش باشه درغیر این صورت دولت باید مالیات هنگفت بگیره ازشون ...هر کی پولی میاد دستش فوری میاد در امل اکی به خونه گرفتن اینطوری قیمتها بالا می ره وحق خیلی ها ضایع میشه....داشتن یک مسک ن حق مردمه نباید تا پیر بشیم آرزوی داشتن یه خونه رو داشته باشیم تا پولی جمع وجور میکنیم یه آلونک بگیریم قیمتش دوبرابر می شه

  • مهدی ارسالی در

    بله آنچنان رونق اقتصادی قرار به اجرا بود که این ارزانی ها هم متمم اش بود و قطعا ارزانی میشه منتها ۶ سال گذشته ما هنوز هم منتظریم میترسم به عمر ما نرسه دیگه لذا همین ارزانی ها در این مدت کافی است بیشتر از این راضی به زحمت نیستیم خسته نکنید خ ودتون رو استراحت کنید به حد کافی افتخار آفریدید تمام

  • امید ارسالی در

    گرونتر شده که ارزون نمیشه.مصالح روز به ر وز گرونتر میشه اونوقت توقع بیجایی هست اگ ه بگیم خونه ارزون میشه.

    • مجید ارسالی در

      من هیچ سال رای نمی دادم ..‌امسالم نمیدم 😁

  • مرضیه ابراهیمی ارسالی در

    زن مرد شب روز کار می کنیم اما مستجر توخو نه پنجاه متری اتاق خواب در نداره از این بیچاره تر هست پسرم هفده سالشه

  • طاهر ارسالی در

    خانه ای را دونیم خریدم،دوماه پیش به دو م یخریدن،،حالا اصلان خریدار نیست،بگه چند آخه این چه وضعیه،،مستاجرهم گیر نمیا د،
    مگر مجانی بردیم که مالیات نخوره ،

  • ناشناس ارسالی در

    والا تو شهرستان ایذه خوزستان ک ماهستیم ا لان قیمت رهن و اجاره خونه رسیده ب قیمت ز مین و خونه ای ک پارسال میتونستیم بخریم و ما کسیو مقصر نمیدونم جز بنگاه دارها ک ق یمت گذاری میکنن و فضای مجازی مث دیوار و شیپور صاحب خونها میرن قیمت بالا میزارن ب را خونشون و بقیه خونه دارها هم چشم و هم چشمی میکنن قیمتا نجومی میشه وگرنه ی سیما ن ۱۰تومن درسال گرون میشه شما هم سالی ده میلیون بزن روخونت. وقتیک زمان سررسید خون ه میرسه تنمون ب لرزه درمیاد ک دیگ چی توخ ونمون داریم بفروشیم برا پول رهنی ک سه بر ابر پارسال شده جور کنیم.ما هیچگونه چشم ا میدی ب این دولت نداریم لطفا الکی دلخوشمو ن نکنین برا هزارتومن ارزونتر شدن مسکن

    • ناشناس ارسالی در

      لعنت به اونایی که تحلیلای ابکی رو میبندن به ریش مردم آخه یکی نیست بگه حیون مصالحه روز به روز در حال گرون شدنه همه جور تولیدات تو ایران با شکست مطلق روبه رو کردین فقط مونده اون سازنده که باید اونم بزنین زمین وراحت شین تا حدی موفق شدین ، زمانی بگین مسکن ارزوان میشه که قبلش مصالح اومده باشه پایین وگرنه فقط اونی که تو گرونی مجبور بسازه باید خسارت بده الان تمام مصالح رشد خدادرصدی داشتن تو یه سال

  • ناشناس ارسالی در

    همش دروغه،رفتیم بمیریم از این تورم،با ای ن حقوق بخور و نمیری که داریم چطور خونه د ار بشیم دیگه

  • حسن ارسالی در

    سلام تکلیف صدها هزار سویت واتاق خالی در هزاران هتل موجود در مشهد مقدس چه میشود!!؟؟؟؟

  • حسن ارسالی در

    ایا این حرف که مسولین گفتن از زمینهاهم مالیات گرفته میشود تا مسکن قیمتش کنترل شود صحت دارد!!؟؟

  • بازنشسته ارسالی در

    من نمیدونم که چرا سازندگان و فروشندگان مسکن چی فکر میکنند که ابن قیمتهای فضایی چند برابری مسکن را پیشنهاد میکنند هر بی سوادی میداند که دو دوتا میشه ۴ مگر چند درصد خریدار مسکن پول مفت دارن یا از راه غیر حلال پول دارند تمام عمر هم کار کنیم و پس انداز با این قیمتها چند برابری مسکن شاید ۳۰ متر مسکن بتوان خرید حالا سازندگان در سال ۵ میلیون مسکن هم بسازند کوش خریدار مردم در تهیه نان شب خود وا ماندن چه برسد خرید مسکن تا مسکن ارزان نشود خریدار ندارد خرید مسکن با این قیمتها چند برابری غیر ممکن هست

  • ارسالی در

    خانه‌از‌پای‌بست‌ویران‌است‌ .رای‌میدهیم‌ا وضاع‌بهتر‌ویهتر‌میشود‌ چهل‌وچند‌سال‌رو‌ب ه‌ترقی‌وپیشرفت‌این‌ کجاش‌بده‌ما‌می‌توانی م‌‌.¡¡¡¡¡¡¡

  • محمدرضا رستگار ارسالی در

    من بازنشسته مسکن و شهر سازی مسکن خوزستان هستم طرحی برای ارزان کردن مسکن دارم شماره وزیر را بدهید تا طرح راارائه دهم.

  • ناشناس ارسالی در

    بابا هیچی نمی خوایم فقط برن گورشونو گم ک نن ، تا زمانی که دزد و دروغ در این مملکت هست هیچی درست نمیشه پس بهتره برن ، همشو ن مثل هم هستن ، ناظر جا لطفا تایید کن

  • ناشناس ارسالی در

    مگه چندروزپیش ننوشته بودین گرانی مسکن وا جاره بخاطرمالیات حالا میگی ارزانی بابا م لت که خرنیستن فقط کاری ازشون برنمیاد

  • امیر حسین ارسالی در

    بزک نمیر بهار میاد.بازهم حرفای صدمین ی ر یال....

  • ناشناس ارسالی در

    خدا لعنتتون کنن که جز دروغ گفتن کار دیگه ای ازتون بر نمیاد

  • ناشناس ارسالی در

    عمر‌ما‌دیگه‌قد‌نمیده‌خونه‌دار‌بشیم‌ شاید ‌اگه‌خداعمر‌نوح‌رو‌بهمون‌بده‌بتونیم‌ یه‌ آپارامان‌۶۰‌متری‌ قسطی‌بگیریم

  • ناشناس ارسالی در

    اخه کجا ارزون میشه ولا بلا مردیم از بس گفتن امروز نخری شنبه 20 درصد گرونتر میشه خدا شاهده مملکت نیس بعدشم چطور خونه ارزون میشه وقتی میلگرد سیمان گچ حق دست بنا و کارگر و کرایه ماشین و کاشی و غیره سر به فلک کشیده همین بهار نکبت 1400 کل مصالح 30 درصد گرونتر شده هیچوقت هیچوقت. دیگه تو ایران ترزونی نخواهیم دید

  • مستاجر ارسالی در

    ببخشید ولی وقتی ک یک مستاجر ۵۰ ساله مثل پدر من که از ۱۸ سالگی کار میکرد نتونه یه خونه از خودش داشته باشه این کم شدن قیمت مسکن کمکی نمیکنه مردمی ک به خونه نیاز دارن انقدر هم مشکل دارن ک این پایین اومدنا براشون فرق نکنه اینا برای اونایی خوبه ک میخوان خونه سومشونو بخرن تازه اگه اصلا پایین بیاد

  • علی کرمانشاه ارسالی در

    دولت همانطور که آقای روحانی گفتند ما خود مان قیمت دلار را بالا بردیم که از قاچاق و خروج کالاهای صنعتی و خوراکی و پتروشیمی وطلا و لوازگ‌خانگی وشیمیایی به کشورهای دیگر جلوگیری کنیم این‌دولت بی‌کفایت‌ونات وان با این‌همه امکانات پرسنلی وتجهیزات ب روز که در کشور در اختیار دولت است توانای جلوگیری از قاچاق و احتکار این حجم بزرگ از کالاها و امکانات که غیرقابل پنهان شدن است ندارند و راحت‌ترین راه که بی‌ارزش ک ردن پول ملی است انتخاب و مردم‌را به فقر و نابودی و معیشت ۸۰میلیون ایرانی را بازی چه دست مسئولین فاسد و چندتابعیتی کرده که اکثرا خانواده آنها در خارج زندگز میکنند این دولت باید ارزش پول ملی را برگرداندوع زت واقتدار ملت ونظام را به چالش نکشندودل ار اجنبی را که ملت باشرف ایران را درگیر روزمرگی و چالش معیشتی کرده از لیست ورزها ی مورداستفاده اقتصادی کشور خارج کندومثل ده‌ها کشورودولتهای با اقتدار معاملات و م راوده‌های اقتصادی با کشورهای دیگررا با پ ول محلی و ملی طرف‌های خود جایگزین کنند ت ا دراینده شاهد پنین وضعیت بحران اقتصادی نباشیم که البته مزدوران‌وعوامل وطن‌فروش که در چنین مواقع وقدام به دپو واحتکار ار زهای کشور و دریافت ارز با قیمت‌های رانتی کرده و هیچ کالایی وارد نکرده‌اندوبه بحر ان شدت داده و به ملت و کشورخیدنت کرده‌ان دباید درهر جایگاهی که باشند بعنوان اخلال گر اقتصادی و غارتگری محاکمه وافشاء ورسوا ومحاکمه شوند درست مثل کشورهای دیگر که د ر زمان بحران و خطر با مسئولینی که خیانت به کشور وملت خودمیکنند رفتار کرد که عبرت ی برای دیگران شوند که خود و شرفشان را به اجنبی نفروشند و به ملت و کشورخودخیانت‌ن کنند.

    • امیر ارسالی در

      قیمت دلار که بالا میره و ارزش پول ملی پایین میاد برعکس همه چی خارج میشه چون میخوان ارز وارد کنن و سود بیشتری داره نه از خروجش جلوگیری بشه

  • حسن ارسالی در

    خدالعنتتان کنه،و سلام!

  • ناشناس ارسالی در

    ملت بیچاره همتون سرکارید

  • ناشناس ارسالی در

    اخه کسانی که حقوقشون 2میلیونه چطور 7میلیون قست بدن باز فقط پولدارهها خونه دار تر میشن

  • ناشناس ارسالی در

    ننگ بر مسوولین واقعا که چه وضعی درست کرد ن برا مردم.این چه مملکت داری اخه.هیچ غلط ی نکردین برا مردم فقط شعار و دروغ.

  • ناشناس ارسالی در

    فقط ی مشت حرف مفت زدن شدن دولتمرد..بریدم ملکت داری ازکشورهای دیگ یادبگیریدفقروفسا دایران رو گرفته. شهدارفتن شهیدشدن برای آ بادانی کشور ولی مثل اینکه برای سران بهتر شدنه فقراوطبقه ضعیف😥😥😥

  • ناشناس ارسالی در

    شما ها که واقعا قصد داید مستاجر خونه دار بشه اول درامد مردم که 60میلیون زیر خط فقر هستن رو در نضر بگیرید بعد حرف از قسط و وام بزنید. لطفا منطقی حرف بزنید

  • ناشناس ارسالی در

    مستاجر که حقوقش 4میلیون هم باشه نمیتونه شکمشو سیر کنه بعد میتونه 7میلیون قست بده. قست تا 500هزارتومن منطقه ی

  • ناشناس ارسالی در

    🤣🤣🤣🤣 مالیات ، همیشه بنفع خودتون کارمیکنی د ، مردم دیگه کی هستند ، اپارتمان متری ۳ تومن شده ۵۰ تومن ، بعدمیان مالیات میگیر ن ، خب چی گیرمردم میاد اینجوری صاحب خانه میشن😳 شرم اوره بخدا، من وامثال من توجبه ه جنگیدیم که این روزها را ببینیم😳 بیچارم ون کردید

  • ناشناس ارسالی در

    لطفا منطقی فکر کنید مردم پول ندارن نون ب خورن بعد شما حرف از وام و قست 7میلونی می زنید

  • ناشناس ارسالی در

    اگر این کارشناس به اندازه ارزنی سواد داش ت پیش خودش فکر میکرد که تا وقتی که مصالح روزانه داره بالاتر می‌ره و سیمان گیر نم یاد و تورم روز به روز داره رشد می‌کنه چط ور میخواد مسکن ارزون بشه

  • فاطمه عباس زاده ارسالی در

    آخه بنده های خدا قیمت مصالح رو ببینید روز به روز افزایش قیمت داره سیمان ، تازه اجازه افزایش قیمت ۴۰درصد رو گرفته قیمت زمین که دیگه نگو بعد انتظار کاهش قیمت رو دارید

    • امیر ارسالی در

      چون کشور را رها کردن به حال خودش و قانون درست و حسابی یا نیست یا اجرا نمیشه چون خودشون ذینفع هستند با گروگان گرفتن ضروریات مردم مثل زمین و خانه جیب مردم را خالی میکنند

  • ناشناس ارسالی در

    انشالله ک ارزان بشه ما ک نداریم بایستی بریم یه گوشه بمیریم والله اینقد صاحب خونه ها اجاره ها رو بردن بالا خدایش خیلی ها رو میشناسم از شهر رفتن تو روستاها اجاره اونجا خیلی به صرفه تر است یا چادر نشینی هم خیلی خوبه ما نمیدونیم تو این گرونی به بچه ها برسیم یا یه پس اندازی برا صاحب خونه ها .هر چند هم خیلی وقته ک دیگه کسی نمیتونه پس انداز کنه .من خودم با یه بچه موندم تو خرج و مخارج زندگی خیلی هم زندگیم ساده ولی به هیچی نمیرسم حتی نمیتونم وسیله برا خونه ام هم بگیرم چیزی ک ازم شکسته میشه هی چسب میکنم یا وسیله های دیگه دوخت میزنم تا از همونا استفاده کنم بعضی وقتا واقعا جلو دخترم خجالت میکشم ک میگه چرا مادر خونه همسایه مبل داره ما نداریم جلوی خودش ک ن ولی همیشه تو تنهایی گریه ام میگیره

  • ناشناس ارسالی در

    واقعا شوهرم هم کاری ولی هیچی برکت نداره تو این مملکت از بس چیزارو هر روز گرون میکنن

  • امیر زرین ارسالی در

    مثل سگ دارن دروغ میگن میخوان مردم تو ارا مش باشن وعده های سر خرمن دارن میدن قلق م ردم را دونستن دارن هی مردم را امیدواری م یدن تا کسی صداش در نیاد
    من خودم ب یست ساله دارم مثل خر حمالی میکنم هر سال پول جمع میکنم برسه به خونه خریدن یهو میب ینی ده برابر شد
    اون پولی که قبلا میشد خونه خرید الان خونه هم نمیتونی باها ش رهن کنی
    ما که زورمون به کسی نمیر سه فقط آرزوی مرگ میکنم تموم شه این زندگی کثیف

  • ناشناس ارسالی در

    سلام مااجاره نشن هستم توخداکارکن برای بازنشسته خیلی سخت هست حقوق بجای نمرستدبازنشسته امورش پرورش

  • مسعود خالدی ارسالی در

    اگر دولت راست میگه،خودش خونه رو کارشناسی کنه،اما چون دارن دروغ میگن و ضرر میکنن خودشون،فقط شعار میدن
    بخدا ب پیر ب پیغمبر قیمت خونه کارشناسی میخواد
    چ را دولت بی عرضه همین یه کار کوچیک انجام نمیده
    دلال و بنگاه از خدا بیخبر می بینه دولت بی عرضه و خواب تشریف دارن،میاد ملک میخره متری دومیلیون ، مینویسه متری ۵۰ میلیون
    دولت هم فقط هارت و پورت میکنه
    بابا دوتا دلال شلاق بزن
    دوتاه بنگاه مادام العمر پلمب کن
    به مردم راست و حسینی بگو داریم ریشه ای ح ل میکنیم
    اونوقت ببین هر چ دلال هست پا ب فرار میزاره یا نه
    قطعه ۲۰۰مت ری تو بیابون اهواز شده ۴میلیارد تومن،بخد ا ب قرآن ۱۰۰ میلیون هم نمی ارزه
    ۵۰ ساله ک بیابون هست،تا۵۰۰سال دیگر هم بیابو ن میمونه،اما متری ۵۰ میلیون تومان

  • غلامرضا ارسالی در

    دروغ میگن دولتمردان وخیلی های دیگه که کا ره ای هستن در کشور برای رو کم کنی همدیگر مردم را دارن له میکنن ..همه چیز دست خود شون هس...چرا زمان احمدی نژاد خونه مثلا ۱ ۰۰میلیونی در دولت دومش شد ۵۰ میلیون....

  • ناشناس ارسالی در

    برام خیلی جالبه وقتی دولت میاد مسکن مهر به مردم عزیز کشور میده دلیلی نداره طرف ب یاد با اون خونه کرایه دلاری بگیره بزاره جیبش باید همون نرخ باشه خونه ۳۰میلیونی چ را باید برین آمار بگیرین چند قیمت پرت می کنن ۶۰۰میلیون چه معنی داره خونه ای که دو لت کمک کرده ۳۰ ملیون خریده برای درپناه م اندن باید همون ۳۰میلیون باشه نمیخواد همو ن ۳۰ملیون به دولت برگردونه اینو مسئولین محترم یه نگاهی بندازن

  • ناشناس ارسالی در

    بهترین راه کنترل و ثبات بازار مسکن مالی ات سالانه بر املاک دوم به بعد و مالیات ب ر عایدی سرمایه بر سود معاملات مکرر ملک د وم به بعد می باشد و سپس مالیات بر خانه های خالی می باشد

  • مژگان مرادی ارسالی در

    سلام
    تورو خدا کمی اجاره ها ارزون ب شه به خدا بز سرپرست هستم با دوتا بچه یتی م اخه من این همه اجاره خونه گرون شده از کجا بیارم

  • مژگان مرادی ارسالی در

    سلام
    تورو خدا فکری به حال ما مستاج را بکنین من بی سرپرستم صاحب دوتا دخترم ش وهرم فوت شده به خدا دیگه توان کرایه گران و ندارم

  • میثم ارسالی در

    من یه واحد 102 متری شهر پرند 360 میلیون میفروشم هر کسی مایل هست در خدمتیم 093854 29324

  • امیر ارسالی در

    ارزان شد به ما هم خبر بدید
    رهن ۱۲۰ میلیونی دادم میگه بکنش ۳۵۰ تا‌تمدید کنم
    هیچ نظارت و هیچ خواسته ای نیست که خانه ارزان بشه
    رکود هم موقتی هست و باب ادمهای پولدار که‌تا ارزان تر شد برن ده ها واحد بخرن بزارن زیر سرشون و به قیمت خون پدرشون بفروشن
    دوستانی هم که فکر می کنن دست دلالها کوتاه بشه خوب میشه از خواب بیدار بشن
    مشکل از دلالها نیست دلال ها دلشون می خواد که معامله اتفاق بیفته حالا چه به نفع خریدار باشه چه فروشنده
    مشکل یک از تعدد بنگاهه که بدون هیچ تجربه و اگاهی به هر کسی مجوز بنگاه زدن میدن
    هر قیمتی هم که صاحب ملک بگه براش فایل می کنن افتخار هم می کنن که به بالاترین قیمت خانه رو برای صاحب خونه فروختن
    مشکل دوم از خود مردم و صاحب خونه هاست یه خونه که دارن فک می کنن چه خبره به هر کس بگی ۵ تومن خونه ش رو بالای قیمت منطقه میگه نمیزارن راحت هم خرید و فروش بشه
    یکی هم که به پول احتیاج داشته باشه بخواد زیر قیمتخونه ش رو بفروشه انقد نقدینگی دارن بعضی ها که نمیزارن به دست اونی که واقعا احتیتج داره برسه

  • بدبخت مستاجر فلک زده ارسالی در

    بخدا هزارتا مریضی داریم نه جرات داریم دکتر بریم نه جرات چیزی واسه خورد. خوراک مون. چیزی بگیریم. تمام زحمت کشیدم. دسته کنیم بدیم صاحب خونه. جون اونم. وقتی میگی اعزاییل ه. تمام فک فامیله میان جلوی چشمت. خدا ازتون. نگذره. توی مسکن مهر شرکت کردیم. پیمان. همون اول. شش میلیون گرفت. فرهنگ بست شماره ها موش بعد شش سال تونستیم. 5 ملیون بگیریم اونم. با هزار دوز کلک. چرا. ثبت نام زمین. نمیکنن. بدن. به مردم. مثل قدیما. وام بدین هرکسی خونش بسازه چرا همش دست. ریس روسای. بی،رحم. من دوتا نوه دارم. پسر 28و 20 دارم هنوز. خونه کهنه های. مردم تمیز کنم هروز پول املاکی. در بدری.

  • ناشناس ارسالی در

    خدالعنت تون کنه با این همه گرونه ما ۸تا بچه بودیم باکارگری بابام وضع زندگی مون خیلی بهتر از الان بود با ۲ تا بچه خودم و شوهرم دونفری کار می کنیم بازهم‌ بچه ه امون آرزوی همه چی دارن با این کرایه خون ه هاتون خاک توسر این دولت بکنم فقط بل ف میزنن

  • ناشناس ارسالی در

    چرت و پرت

  • m ارسالی در

    حبابه دوستان حباب گوش ندین این همه زمین و مصالح و کوفت زهر مار ملت مشکل خونه دارن

  • m ارسالی در

    تف به شرف هر چی دروغ گوه بی شرفه فقط

  • حسن ارسالی در

    یه خونه ۸۰ متری داشتم بخاطر کاروکسب فروخ تم چه میدونستم که اپارتمان اینقدر گرون م یشه الان با همون پول نمیتونم جائی رو رهن کنم .
    فقط به این فکر کنید که مردم هم آبرو دارند خانواده وبچه دارند اگر شم ا ها همه چیزای خوب و رفاه و برای خانواده و کس و کارتون میخواهیددر مقابل ما الان شرمنده سقف بالا سر برا خانواده هستیم چی ز های دیگه بماند .
    من که از حقی که گردن تک تک شما دارم نمیگذرم .خدا هم از حق ناس نمیگدره .حالا هی پول رو پول وثروت رو ثروت بذارید .

  • حسن ارسالی در

    من کاری به دولت و مسئولین بی کفایت ندارم من صحبتم با مردم با صاحب خون ها بعضا می بینم که شکر خدا دو سه تا بلکه بیشتر خونه دارید حقوق دارید باز نشستگی دارید یکیش صاحب خونه خود من یعنی جا داشته و داره که هوای مستاجر داشته باشند.
    رحم کنی م همه در گیر بیکاری و گرونی و.......هستی م ولی همشهری عزیز مستاجرها یه کرایه خونه از شما بیشتر داره .کرایه هام که کرایه نیست شده حقوق دیگه به ۵ یا ۶ ملیون در ما ه که نمیشه بگی کرایه
    .جای دوری نم یره خدا انشالله بیشتر بهتون بده هوای مست اجر ها رو داشته باشید از این دولت آبی بر ای ما گرم نمیشه مگه اینکه خودمون انسانیت بخرج بدیم و با همدیگه مهربون باشیم. .

  • م ارسالی در

    خدا لعنتتون کنه با ۶۹سال شن ی کارگرم هنوز مستاجرم ۲تا بچه دم بدبخت دارم اگه خدایی باشه حق مارو بگیره اگه نیست که شما همینجوری به سر ما بیارید دیگه عمری نمونده جوابشو بدید

  • ناشناس ارسالی در

    مگه تا حالا شوخی بود؟

  • امین ارسالی در

    دولت نهایت نهایتش بتونه 10 درصد قیمت مسک نو بیاره پایین چون قیمت مصالح خیلی بالاس ت . الان مثلا خونه ی 100 میلیونی بشه 90 میلیون مردم کلی خوش بحالشون میشه؟ ولی بج اش دولت کلی قراره پول به جیب بزنه . مثلا اینکه اگه تو سایت یه بار اطلاعات خونه ر و اشتباه بزنی جای تصحیح نداره و دولت ماه ی چند میلیون مالیات میگیره به اضافه قطع یارانه و سلب کلی امکانات مثل انشعاب و گو اهی نامه و... . اگه درآمد خالص واسه دولت نیست پس چیه . مسکن ارزون میشه ؟ مثل پرا ید که ارزون شد؟ یا مثل مرغ و تخم مرغ؟ ک اش میشد قاچاقی بریم سومالی یا ونزوئلا به شون بگیم جهنم واقعی کجاست .

  • ناشناس ارسالی در

    دروغه دروغ ۱۱ ساله مسکن مهر نوشتم همهی واریزی ها روهم انجام دادم هر سال دروغ م یگویند وتحویل نمیدن بعد صحبت از مسکن ملی میکنند دروغ بسه.خدا جواب همه ی دروغ ها تون رو بده. ما با این وضعیت امسال پول ا جاره هم نمی تونیم بدیم چه برسه به خرید خ ونه.همهی مردم با دروغ کرونا سرگرمی و نمی دونن چی به سرمون اوردن

  • Amin ارسالی در

    سلام
    خسته نباشید
    ایکاش قبل از کار کردن روی خبر میرفتین قیمت چند قل م از مواردی که داخل ساختمان برای ساخت مو رد نیاز هست قبل از عید و بعد از عید با ه م مقایسه میکردین برای نمونه سنگ سیمان کا شی و سرامیک و غیره از اول اردیبهشت بین ۲ ۵تا۳۰درصد افزایش قیمت داشته حالا یکی به ما بگه چطور قیمتها دارن میان پایین. در ج ریان باشید با این روش تیتر زدن شما هم به رکود تورمی که کشور داره نابود میکنه کمک میکنید چون خیلیا مثل من چند سال قبل با همین تحلیلهای شما و مسئولین که میگفتند صبر کنید قیمتها در آینده کاهشی میشه و ای ن قیمتها حبابه اعتماد کردیم و دست رو دست گذاشتیم واحدی که ۴سال پیش میتونستم با م تری۴م بخرم الان شده متری۳۲م

  • ناشناس ارسالی در

    با سلام امکانات را در شهرستان به حد پایت خت برسانید وقتی شهرستانی هابه شهر خودشان برگردند ما هم نفس می کشیم

  • م ب ارسالی در

    خیلی ساده ‌‌
    اگه ۲ ماه دیگه انتخاب خوب‌ کنیم ، وضعیت درست میشه اگه انتخاب بد کنیم وضعیت بد‌ و بد تر میشه

  • حسن ارسالی در

    چهل دو ساله یک خبر خوش ملت نشنیدند.فقط د ورغ ریا مکر و زندگی خانواده مسئولین در ا مریکا و اروپا.خب ما ملت اسکلی هستیم

  • مجید منافی ارسالی در

    باید از تک تک اینا تست اعتیاد بگیرن همشو ن چت بازن.سیمان شده سه برابر بتن شده چها ر برابر میلگرد رسیده به چهارده طبقه اخرم جلوش رو گرفتن بلد انتظار دارن اروزن شه؟ ؟؟اگه تا شش ماه اول دو برابر نشد هرچی خو استید بگید

  • امیر ارسالی در

    خانه و مخصوصاً زمین که هیچ ربطی به تحریم و دلار و مصالح ندارد و توسط نفوزیها و سرمایه داران و دلالان و محتکرین گروگان گرفته شده و با سودهای نجومی کلان به مردم تحمیل میشود. زمین باید اینقدر ارزان بشه که تمام اقشار جامعه با هر توان مالی بتوانند زمین خریداری کرده و ساخت و ساز کنند و تشکیل خانواده و فرزند اوری داشته باشند و اگر مصالح گران شده برای خانه های تازه ساز است نه خانه های احتکار شده در چندین سال که بیخود گران شده و مردم را بیچاره کردن بهترین راه برای کنترل مسکن محدود کردن مالکیت خانه و زمین به تعداد انگشت شمار نه یکی و مالیات برای مازاد ان به اندازه 50 تا 100 درصد ارزش روز ملک است و محدود کردن معاملات مکرر در سال به یک یا دو بار تا دست دلال و محتکر از این نیاز ضروری تشکیل خانواده و فرزند اوری کوتاه شود و مردم امیدوار به زندگی و فرزند اوری شوند در غیر اینصورت نسل ایران منقرض خواهد شد چطور بنزین که نیاز ضروری برای تشکیل خانواده و فرزند اوری نبست سهمیه بندی شده اما زمین و خانه که نیاز ضروری است نشده به امید روزی که همه مردم بتوانند خانه های حیاط دار و بزرگ داشته باشند انشاءالله

  • حسین ارسالی در

    پس مسکن ارزان شده که سیمان از دیروز تا حالا گران شده عجب

  • ناشناس ارسالی در

    لعنت به مقاله نویسش. اخذ مالیات از خانه های خالی کار دولته؟

  • ناشناس ارسالی در

    سلام یکی از موثرترین راهها برای کاهش قیم ت مسکن اختصاص مالیات به زمینها است چه کش اورزی و چه ساختمانی اول دولت باید تکلیف زمینهای قولنامه ای را مشخص کنه سامانه ای اعلام کنه برای این زمینها تامردم زمینشا ن رابه ثبت برسونن و اعلام کنه اگر کسی زم ین قولنامه ای را ثبت نکنه به دلیل مشخص ن بودن مالکیت آن زمین را دولت جمع میکنه ای نطوری همه مجبورن زمینشان را ثبت کنند الا ن خیلی هزاران هکتار زمین دارن و سرمایه د ارن به خاطر اینکه زمینشان قولنامه ای هست جایی مشخص نیست و حتی طرف یارانه هم میگی ره این چه عدالتیه

  • بی خانمان ارسالی در

    نیم ساعت قبل زد رو به بالاست الله اکبر خدا کنه تمام خونه ها خراب بشن مخصوصا اونایی بی‌رحم اجاره میدن اینقدر ملت فیلم نکنید نیم ساعت تدبیر و دوروغ

  • احمد ارسالی در

    خداروحانی روبراملت حفظ کنه وازوسط دونیم کنه

  • ناشناس ارسالی در

    هروقت گفتن ارزان میشه بترس ازینکه میخواد گرونتربشه چون تازه سیمان گرون شده سیمان هم یعنی سی درصد ساختمان

  • محمد ارسالی در

    سیمان ومصالح ساختمانی قیمتش چندبرابرشده شمابگین ملک ارزون میشه ماهم میگیم ارزون میشه

  • ناشناس ارسالی در

    هرکسی این حرفها را باور کنه که مسکن،خودر و و... ارزان میشه،یا در این کشور زندگی ن کرده یا خوابه،اخه کدام سالی نسبت به سال قبلش ،اجناس ارزان شده؟؟هر وقت گفتند ارزا ن میشه مطمعن باشید چندین برابر میشه،وقتی سیمان را با شروع سال جدید گران میکنند ی عنی ،طوفان گرانی از همه جهت در راه است .

  • محمود ارسالی در

    خدا کنه اینجور باشه ولی دیگه ارزونی تو خواب هم نیست. زمانیکه هر متر مربع ساختمان سازی ۲۵۰ هزار تومن بود آپارتمان متری یک میلیون بود. الان که سر به فلک کشیده قیمتها چه انتظاری از ارزون شدن هست. اول قیمت مصالح ساختمانی بیاد پایین میلگرد کیلویی ۲۰۰۰ تومن بوده الان شده ۱۲ هزار تومن گچ کیسه ای ۴هزار تومن بوده الان شده ۱۵هزار تومن بعد انتظار شکستن قیمت مسکن رو داریم که محاله

  • ناشناس ارسالی در

    همین دیروز فقط سیمان دوباره گرون شد بعد چجوری خونه ارزون میشه

  • شهروند ارسالی در

    باسلام. کجا داریم میریم بخدا زمین خداوند خیلی وسیع وبزرگه یعنی توی این مملکت با این همه زمین فراوان چرا باید به اینجا بر سیم مگر غیر این است خداوند تمام این نعمت ها را در اختیار ما انسانها گذاشته تا به نفع احسن استفاده بکنیم پس چی شده برسر هم دیگه میزنیم برای همه چیز طمع کار شدیم ب خدا خوشکل میشه زندگی کرد بیاییم در این م اه که درهای رحمت خداوند بازه دست به سوی خدا بگیریم واز ته دل خدمت کنیم نه از روی ریاء وکینه ودشمنی ما همه یک ملتیم قدیم ژاپن وکشورهای حاشیه به ما حسادت میکردن پ س الان چی شده مگر زندگی فقط حق یک سری آد مهای خاصه پس بقیه باید بمیرن وبا عذاب زن دگی را سر کنندوالله که داریم به خون آنها یکه به این میهن جان شیرین خودشان را دادن خیانت میکنیم بخدا چیزهایی میشنوم که دلم به درد میاد تاکی با هم غریبانه رفتار کن یم من که به حق این ماه عزیز از کسی که با عث این برنامه ها شده نمیگذرم خدا جوابش ر ا بدهد

  • هادی قیصری ارسالی در

    مردم از دروغ و کم کاری دولتمردان اجرایی و مقننه سخت دلخور هستند چطور می‌شود نتوانیم جلو گرانی را بگیریم یک صورت نمی‌شود آنهم شریک در گرانی به نابودی
    مردم جامعه باشیم

  • هادی قیصری ارسالی در

    مسکن را ارزان کنید
    مردم توان اجاره نشینی را ندارند
    این بانک‌های خصو صی هستند
    که در امور مسکن سرمایه گذ اری کردن امروز حاضر نیستند قیمت را پایین بیارند
    وصل به سه قوه هستند
    مردم براشون اهمیتی ندارد

  • هه ارسالی در

    روحانی چی بهت بگم لایق هیکلت باشه،خونه ی ۲۰۰ تومنی شده ۲ میلیارد نامرد تر از نام رد

  • حسین ارسالی در

    مصالح گرون شد به نظرتون باعقل جوردرمیادا رزانی ملک!؟

  • ناشناس ارسالی در

    دولت به بهانه کاهش قیمت مسکن دنبال ثبت ن ام خانه های خالیه مالیات بگیره حالشو ببر ه
    شما فکر میکنین دولت به فکر من وش ماست
    اگر به فکر مردم بود مردم را ت وبورس بیچاره نمیکرد
    سیمان گران
    میل گرد گران
    خدمات گران
    ا خذ جواز نجومی
    خلاصه روزی میرسه به تعداد نفسی که میکشی باید بقول بامشاد پو ل زور بدی
    اردوغان دنیارا میچاپه به مردمش میده
    این دولت مردم میچاپه م علوم نیست پولا چی میشه کسری هم میاره

  • حسین محمدی ارسالی در

    تو این بازار و این موقعیت الان فقط میتونیم یدانه پفک بخریم چه برسه به بعضی از چیزهایی دیگه

  • عوام ارسالی در

    اگر دلار ارزون بشه مطمئنن خونه هم ارزون میشه بشرطیکه دولت اجازه بده دلار پایین بیاد و نگران نقدینگیه بعدش نباشه که میشه با بالابردن سود بانکی این نقدینگیرو جذب کرد و آروم آروم با جذاب کردن بورس این پولهارو به سمت بورس برو تا به جامعه آسیبی نرسه

  • علی ارسالی در

    اینها همش فیلمه روز به روز قیمت مسکن میر ه بالا هر موقع سیمان و آهن و میلگرد دستم زد بنا و کارگر اومد پایین مسکن هم میاد پ ایین اجاره بها سر به فلک کشیده

  • علی ارسالی در

    تا زمانیکه کاربری به زمینهای قراردادی مح دوده شهر ندهند مشکلات مسکن حل نخواهد شد ۲۰ ساله زمین از تعاونی اداره جات اردبیل زمین گرفتیم هنوز کاربریش را ندادند دیگر عمرمان کفاف نمیکند خانه دار بشیم خودتون جلوی همه چیز را بستیند کی به اینا رسیدگی میکند

  • ناشناس ارسالی در

    سلام آقای وزیرراه شهرسازی لطفا دستگا های سنگین ازجمله بیل مکانیکی بیل بکهو راارز ون کنیدمسکن اینجوری شما میگید دستگاه سنگ ین ازمسکن خیلی رفته بالا واقعا انصاف لطف ااینودرنظربگیردممنون

  • محمد رضا ارسالی در

    نظر شما برای من پشمکه

  • ارش ارسالی در

    خدایا من جوان نیستم چون40 سالم شد دیگه.< br /> خدایا صدای مرا بشنو . خدا دیگه امی دی نمانده. خانه متری 30 میلیون یعنی پس ا نداز کل40 سال زندگی من میشه قیمت7 متر خو نه.
    ایا این رواست؟!!
    من که سالم زندگی کردم و فوق لیسانس گرفتم و15سا ل است روزی 10 ساعت کار سخت کرده ام. یا ر ب العالمین
    کسی صدای ما را نشنید ،خ دایا تو بشنو و روا مدار این زندگی ناکرده اینگونه سپری شود...😔

  • ناشناس ارسالی در

    نوبرانه»»»جوک‌هزاروچهارصد،واردبازارشد،،ش ماها
    روی‌هرچی‌دست‌گذاشتید،بدنبالش‌ فاجعه‌رخ‌دادو
    زندگی‌مردم‌رانابودکر د،این‌بار،باطرح‌نقشه‌مالیات‌از
    صاح بخانه‌ومستاجر،درصددایجادیک‌کابوسی‌غیر
    قابل‌تصورهستیدکه‌فاجعه‌ای‌غیرقابل‌کن ترل‌اتفاق
    خواهدافتاد،،،چراکه‌دقیقا داریدحق‌زندگی‌تک‌تک
    افرادجامعه‌راب ه‌تباهی‌ونابودی‌میکشید،،آهای‌آهای
    ازخدابیخبران،برویدمالیات‌ازکسانی‌بگیریدک ه‌طی
    این‌چهل‌ودوسال‌میزوصندلی‌قدرت ،ثروت،را،ارث
    شخصی‌خودقراردادن‌وفرز ندانشان‌هم‌شدن‌ژن‌برتر
    مستاجراگردا شت‌که‌مستاجرنمیشد،این‌نقشه‌و
    طرحی‌ که‌برای‌اخاذی‌این‌مردم‌کشیده‌اید،عاقبت خوشی‌برایتان‌نخواهدداشت،مگرشمابه‌ای ن‌مردم
    خانه‌مجانی‌دادید،،راهزنی‌وگ ردنه‌گیری‌حدوحساب
    دارد،هردفعه‌به‌ی ک‌عنوان‌داریدهست‌ونیست‌این
    مردم‌را غارت‌میکنید،،کجای‌دنیاچنین‌قانونی‌وجود داره،مستاجرباشم،کرایه‌بدم‌وبه‌شماهم ‌سرماه
    مالیات‌بابت‌کرایه‌بدم،کجای‌ دنیاچنین‌قانونی‌وجود
    داره،مگرشماها ،انشعاب‌آب،برق،گاز،تلفن‌را،به‌‌این
    مردم‌رایگان‌ومجانی‌داده‌اید،مگرسرهرماه‌ قبوض
    مصرفی‌حق‌انشعاب‌راازاین‌مردم، دوبله،سوبله،
    نمیگیرید،،این‌دفعه‌بر ای‌مردم‌چه‌خوابی‌دیده‌ایدکه
    مدام‌د ارید،تفسیربرایش‌میبافید

  • ناشناس ارسالی در

    دروغ‌وجوک‌هزاروچهارصد،،،اگرقراربرارزانی‌ بودچرا
    گرانش‌کردید،،،لابدکارتحریم‌ بوده؟زرشششککک

  • نرگس ارسالی در

    اگرقیمت مسکن میاد پایین پس چرا اجاره هارو زیاد کردن
    پس کلا دروغ میگید مثل هنیشه

  • بهروز ارسالی در

    هزینه ساخت هر روز بالا میره دستمزدها بال ا میره چطور مسکن قیمتش پایین میاد .محال

  • ناشناس ارسالی در

    مثل سگ دروغ میگید اما هیچ ظلمی پایدار نیست

  • مستاجر ارسالی در

    فعلا با این وعده ها صاحبخونه ما اومد گفت سر قرارداد خالی کنید خونه مو لازم دارم . جالب تر این ه که سروقت هم اجاره رو پرد اخت کردیم.

  • ناشناس ارسالی در

    مصالح ساختمانی سیمان ۵۰ هزار تومن
    میل گرد ۱۴ هزارتومن کارگر وخدمات ۲۵۰ هزار و۴۵۰ هزارتومن
    اخذجواز ازشهرداری پرداخت میلیاردی
    آنموقع توقع دارن ملک ارزان بشه
    به بهانه کاهش قیمت مسکن ازخانه های خالی میخوان مالیات اخذ کنن
    اگر دولت واقعا از ملت حمایت میکنه ملک ارزان در شهرهای بزرگ با جواز مجانی دراختیار تولید کنندگان مسکن قرار بده قیمت مصالح مانند سیمان ومیل گرد کاهش بده
    اگر هجم تولید خانه بالا بره بطور خودکار ملک ارزان میشه
    گیر دادن به خانه خالی موقتی شایدیکسال قیمت خانه را کاهش بده
    بعدا تولید کم میشه سرمایه دار پولشو از کشور میبره به یکباره با کمبود شدید مسکن مواجه میشویم دولت مجبوره در چادر مردم را اسکان بده
    باشعار وزور هیچ چیز ارزون نمیشه
    باید راهکار علمی براش پیدا کنن از تولید مسکن داخل شهرهای بزرک مانند تهران ومراکز استانها حمایت کنن
    فردی که تهران زندگی میکنه کارش توتهرانه نمیتونه هررروز به کرج ویا پردیس رفت آمد بکنه
    اگر دولت قصد رونق مسکن دراطراف شهرها را داره باید ادارات به شهرستا نها انتقال بده وامکانات همانند تهران را در حومه برقرار بکنه
    درفاز ۸ پردیس سگهای ولگرد جولان میدن شهرداری جمع آوری نمیکنه پاسگاه پلیس نداره امکانات وامنیت صفر هست کسی جرات نمیکنه اونجا زندگی کنه
    ۹۵ درصد خانه ها خالیه کسی سکونت نداره
    چند تا از آقایون وزرا وروسا هرکدام درمحله های فاز هشت پردیس تشریف ببرن ساکن بشن آنموقع متوجه مشکلات مردم در اطراف میشوند
    آقایون درمحلهای داخل تهران با امکانات کامل زندگی میکنن کارشان در تهرانه آنموقع من نوعی که کارم درتهرانه باید پردیس برم با امکانات صفر زندگی کنم
    یک سوزن به خودشون نمیزنن آنموقع یک چوالدوز به مردم فرو میکنن یه نیشخند همیشه میزنن
    قوه قضائیه همین امروز لطفا دستور بده همه وزرا و روسا خانه هاشون درتهران بفروشن در پردیس سایر حومه های تهران پرند تشریف ببرن ساکن شوند

  • زنده دل ارسالی در

    به امیرالمومنین به اینماه رمضان قسم دروغ محض ۸۰ م ماهی ۹۰۰ کرایه امسال گفتند ۱۰۰ م ۱۵۰۰

ارسال نظر