|
کدخبر: 167074

سقوط عجیب قیمت مسکن در این مناطق!

بازار معاملات واحدهای مسکونی در شهرک‌های اقماری اطراف تهران با افزایش متقاضیان فروش مواجه شده ولی خریداران تمایل چندانی برای خرید آپارتمان‌های عرضه شده ندارند. این وضعیت موجب سقوط شدید قیمت آپارتمان در پردیس و پرند شده است.

راه و مسکن سقوط عجیب قیمت مسکن در این مناطق!

 ریزش قیمت مسکن در فروردین ماه امسال منحصر به شهرک‌های اقماری حاشیه تهران نیست. پرس و جو از مشاوران املاک درباره وضعیت بازار مسکن سایر کلان شهرها تائید می‌کند قیمت آپارتمان در شهرک های حاشیه کلان شهرها در سراسر کشور با افت مواجه شده است.

ناگفته نماند که در برخی شهرک های حاشیه ای در استان های مختلف، افت قیمت اتفاق نیفتاده اما روند افزایش قیمت از سه ماه پیش کاملا متوقف شده و بازار در این مناطق نیز با افزایش فروشندگان و کمبود خریدار مواجه است. به این ترتیب در این شهرک ها نیز افق پیش رو با نزول قیمت همراه خواهد بود.

از سوی دیگر بررسی فایل ها و قیمت های پیش نهادی فروردین ماه در دو شهرک مشهور حاشیه پایتخت کاملا منعکس کننده سقوط قیمت آپارتمان در پردیس و پرند است. واقعیت این است که پردیس و پرند دیگر با هجوم سرمایه گذارانی که در این دو شهرک آپارتمان می خریدند تا در ماه های بعد شاهد رشد قیمت آپارتمان و افزایش سرمایه خود باشند، مواجه نیست و در نبود مشتری، فروشندگان قیمت هایی بسیار کمتر از سه ماه قبل پیشنهاد می کنند.

قیمت آپارتمان در پردیس و پرند چقدر سقوط کرده است؟

یک مشاور املاک در پرند در این باره به کاماپرس می گوید: در فازهای ارزان قیمت پرند آپارتمان های ۶۵ و ۷۵ متری بیش از ۵۰ میلیون تومان ریزش قیمت داشته است. در فازهای گران تر ، ریزش شدیدتر است و سقوط قیمت ها به ۱۰۰ میلیون می رسد. یک مشاور ملاک در پردیس نیز می گوید: الان بهترین زمان برای خرید آپارتمان در پردیس است چرا که واحد ۸۰ متری که پیش از این ۱میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان پای معامله رفته بود و فروشنده در آخرین لحظه قیمت را ۱۰۰ میلیون بالا برد و معامله به هم خورد اکنون می توان به قیمت ۱ میلیارد و ۱۰۰ خرید.

 نیز امروز در گزارشی به افت قیمت ها در پردیس و پرند اشاره کرده و در بخشی از این گزارش نوشته است: شهر جدید پرند تعداد فایل‌های فروش با قیمت‌های پیشنهادی ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان به طور محسوس قابل مشاهده است. در شهر جدید پردیس نیز بخش عمده‌ای از فایل‌های عرضه شده با قیمت بین ۵۰۰ میلیون تا یک میلیارد تومان پیشنهاد شده‌اند.

ارائه این قیمت‌های پیشنهادی از سوی مالکان و فروشندگان بازار مسکن شهرهای جدید در حالی است که در تابستان سال گذشته و پیش از ریزش قیمت‌ها، عمده فایل‌های فروش در شهر پردیس با قیمت کل بیش از یک میلیارد تومان و در شهر جدید پرند با قیمت کل بیش از ۵۰۰ میلیون تومان عرضه شده بودند.

بر اساس گزارش این روزنامه متوسط قیمت آپارتمان در پردیس از متری ۹ میلیون به متری ۸ میلیون سقوط کرده است که در نتیجه افت قیمت در آپارتمان های بالای ۱۰۰ متری به ۱۰۰ میلیون تومان و بیشتر بالغ می شود.

به این ترتیب به نظر می رسد که دوره کوچ سرمایه ها به بازار مسکن شهرک هایی همچون پردیس و پرند به پایان رسیده و صاحبان واحدهای مسکونی در این شهرک ها باید شاهد دوره ای از افت قیمت مسکن و در واقع کم شدن ارزش سرمایه خود باشند.

منبع: دنیای اقتصاد
  • ایرانی ارسالی در

    اگر مفتخورها سنگی از تاریکی پرتاب نکنند قیمت مسکن از نظر روانی در کشور اتفاق میا فتد.

  • مهدی ارسالی در

    کم ریسک ترین جا الان بورسه، حبابی که دول ت درست کرده نزدیک صد درصد خالی شده حباب مسکن و خودرو... به زودی تخلیه خواهد شد ب ه گونه ای که تا 4 سال دیگه واسه فروش خون ه برا مشتری گدایی بکنند

  • ناشناس ارسالی در

    به امیدورشکست شدن دلالان مسکن و بنگاههای ی که قیمت مسکن رابالابردنند

  • محمد ارسالی در

    مصالح ساختمانی گرون شدمنتظرطوفان گرانی ش دید ملک باشید

    • سعید ارسالی در

      دلال بدبخت الان پول ملی داره ارزشش بالا می‌ره کی ملک یا آپارتمان میخره آپارتمان در پرند که 450میلیون بوده 95متری الان 34 0مشتری ندارن فاز 5

  • ناشناس ارسالی در

    مسکن مهر پردیس در روی چند گسل فعال ساخته شده، احداث مترو در این مسیر خطرناک است، به دلیل تونلها و پل های معلق که موقع زلزله تخریب می شوند، و احتمال رانش زمین وجود دارد، میسر مترو باید روی زمین هموار و با رعایت فاصله از خط زلزله (گسل) ساخته شود، باید از متخصصان کشور ژاپن دعوت کنید از منطقه بازدید نمایند،

    • محمد ارسالی در

      اکثرایران روگسل هست ربطی نداره خودتهران ازچندجهت روگسل هست

  • ناشناس ارسالی در

    نظر این است وزیر رفا درب گمرک

  • علیرضا ارسالی در

    آنقدر آپارتمان خالی و بی مشتری وجود دارد که حتی اگر قیمت آنها یک سوم هم شود و مشتری هم صف ببندد بازم زیاداست ، چرا که دراین چند سال هرکس نقدینگی داشت وارد بازارمسکن کرد ، اما دوسه عامل از سقوط بازارمسکن جلوگیری میکند ، اول بی ارزش شدن ریال ونبودگزینه ای مطمئن برای حفظ ارزش دارای ، دوم توهم دارندگان مسکن ، سوم تبلیغات و قدرتمند بودن این فکر خیالی که مسکن درهر نقطه ای از شهروکشور این خصوصیت حفظ ارزش دارای را دارد ، چهارم ، بی نیازی مالی بعضی از مالکان دارنده املاک با ارزش دربعضی از نقاط تهران و استانها ، که از سقوط قیمت خیالی مسکن درکل کشورجلوگیری میکند، اما گذشت زمان دشمن آنهاست

  • شهرزادترنج ارسالی در

    سقوطی نبوده صعودآن دراین 4سال که بیش از1 0برابرشده خیلی عجیب است

  • رحمت اله ارسالی در

    سلام انصاف بدهید چقدر مردم بی خونه آند؟ چطور بعضی شبها راحت می‌خوابند درحالیکه م ردم بدبخت خونه وسرپناه ندارند؟انچه از خب رها نتیجه میدهد حکایت از افت شدید قیمتها دارد دست وزیر راه و شهرسازی درد نکنه ام یدوارم که وضع مسکن مثل کشورهای پیشرفته حل بشه الهی دلالهادر خونه هایشان سکته کن ند

ارسال نظر