|
کدخبر: 166949

کاهش چشمگیر پرواز‌ها بین ایران و ترکیه!

سخنگوی سازمان هواپیمایی ایران از کاهش چشمگیر پرواز‌ها بین ایران و ترکیه خبر داد و گفت: اکنون فقط از پنج درصد ظرفیت پرواز‌ها بین دو کشور انجام می‌شود.

راه و مسکن کاهش چشمگیر پرواز‌ها بین ایران و ترکیه!

 «محمدحسن ذیبخش» اظهارداشت: از پایان سفر‌های نوروزی تاکنون با وجود ظرفیت بالای پروازی بین ایران و ترکیه، تنها ۵ درصد این ظرفیت مورد استفاده قرار می‌گیرد که البته تعلیق تور‌های مسافرتی نیز از دلایل این کاهش می‌تواند باشد.

وی با بیان اینکه برنامه‌ای برای قطع پرواز‌ها بین دو کشور تا زمان ابلاغ رسمی ستاد مبارزه با کرونا وجود ندارد، افزود: کاهش پرواز‌ها براساس توافقات صورت گرفته بین دو کشور انجام شده، به گونه‌ای که در مسیر مذکور در ۲۴ ساعت گذشته ۵پرواز خروجی و ۷ پرواز ورودی انجام شده است.

ذیبخش یادآورشد: عدم منع تردد مستلزم ارائه تست PCR منفی با اعتبار ۹۶ ساعته در مبدا و انجام تست مجدد پس از ورود به کشور برای مسافران بالای ۸سال در کشور‌های پر خطر است و تردد در سایر کشور‌ها با الزام ارائه تست PCR منفی با اعتبار ۹۶ ساعته در مبدا و انجام مراقبت‌های سندرومیک پس از ورود به کشور و انجام تست مجدد در صورت نیاز بلامانع است.

به گفته وی، ارائه تست PCR فقط در آزمایشگاه‌های مورد تایید وزارت امورخارجه ایران در کشور‌های مبدا دارای اعتبار است و اکنون پرواز‌های بین ایران و ترکیه به ۵ درصد کاهش یافت.

گفتنی است دو هفته پیش و در پی افزایش آمار ابتلا به کرونا در ترکیه، تور‌های مسافرتی به ترکیه از طرف ایران لغو شد.

منبع: خبرآنلاین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها