|
کدخبر: 161844

افزایش ۳۰۰درصدی سفرهای نوروزی به شمال کشور

رییس پلیس راه مازندران از افزایش ۳۰۰ درصدی ورود مسافران و گردشگران به این استان در ایام تعطیلات نوروزی سال جاری در مقایسه با مدت مشابه پارسال خبر داد.

راه و مسکن افزایش ۳۰۰درصدی سفرهای نوروزی به شمال کشور

سرهنگ علیرضا قدمی روز سه‌شنبه گفت : وقوع تصادف رانندگی در محورهای منتهی به مازندران نیز از آغاز تعطیلات نوروزی امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۵۰ درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به پیش‌بینی هواشناسی مبنی بر افزایش ۱۰ تا ۱۵ درجه‌ای دمای هوا تا اواخر روز چهارشنبه هفته جاری (فردا) ، افزود : روند ورود مسافر و گردشگر به مازندران صعودی است هر چند که بسیاری از مسافران که اوایل هفته به این استان سفر کرده بودند با توجه به درپیش بودن بارندگی در اواخر هفته جاری که تا هفته آینده ادامه خواهد یافت ، در حال بازگشت به استان هایشان هستند.

سرهنگ قدیمی وضعیت تردد خودروها در محورهای منتهی به مازندران را هم در حال حاضر نیمه سنگین و روان توصیف کرد و گفت که بیشترین میزان تردد خودروها در محورهای منتهی به این استان در جاده‌های سوادکوه، هراز و کندوان گزارش شده است.

گرما و احتمال ریزش بهمن

رییس پلیس راه مازندران همچنین نسبت به افزایش احتمال سقوط بهمن در جاده های کوهستانی استان هشدار داد و اظهار داشت : در پی افزایش تدریجی دمای هوای مازندران طی امروز و فراد، احتمال سقوط بهمن و ریزش سنگ در ارتفاعات استان دور از نتظار نیست و مسافران و گردشگران باید در این مدت از سفرهای غیرضروری خودداری کنند.

سرهنگ غفاری به مسافران و گردشگران توصیه کرد با توجه به احتمال سقوط بهمن و ریزش سنگ در ارتفاعات و همچنین خطر همه گیری ویروس کرونا، از سفر به مازندران در ایام تعطیلات نوروزی خودداری کنند و سفرهای خود به ایام دیگری موکول کنند.

وی افزود: مرکز کنترل ترافیک پلیس راه استان با شماره ۲۱۸۲۴۴۳۴ و ۲۱۸۲۴۴۲۰ (۰۱۱) به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی در باره وضعیت راه‌های استان است.

مازندران ۱۰هزار و ۷۰۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد که سه محور چالوس، هراز، سوادکوه را به پایتخت و جاده کیاسر مازندران را به سمنان متصل می‌کند.

منبع: ایرنا

ارسال نظر