|
کدخبر: 161069

طول خطوط ریلی ایران ۴۰ درصد رشد کرد

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: درحال‌حاضر از بندر چابهار به عنوان بندر اقیانوسی ایران که تحریم هم نیست راه آهن به سمت زاهدان در حال احداث است که قطعه‌ای از آن به زودی در ماه‌های آینده افتتاح می‌شود.

راه و مسکن طول خطوط ریلی ایران ۴۰ درصد رشد کرد

محمدباقر نوبخت امروز در مراسم ورود ۲۸۹ دستگاه انواع واگن و لکوموتیو تولید داخل به شبکه ریلی اظهارکرد: پیش از این در سازمان برنامه و بودجه جلسه‌ای در راستای راهبرد جهش تولید ابلاغی مقام معظم رهبری داشتیم که وزیر راه و شهرسازی برای ارائه برنامه جهت تولید در آن جلسه سازمان برنامه و بودجه حضور داشت.

وی افزود: آنچه در بخش ریلی برای جهش تولید پیشنهاد شده بود در دو عرصه ارائه شد؛ نخست برای احداث خطوط و زیرساخت‌ها و دوم ایجاد محصول و واگن و دستگاه‌هایی که برای ناوگان ریلی نیاز است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه افزود: در آن مقطع شاید بعید به نظر می‌رسید این اهداف محقق شود، به هر حال ما داشتیم وارد سومین سال محاصره اقتصادی می‌شدیم، وزارت راه و شهرسازی برای تکمیل برنامه جهش تولید در عرصه ریلی برنامه اعلام کرد و ما امیدوار که بتوانیم در بخش زیرساخت‌ها و احداث ریل و ناوگان موفقیت داشته باشیم.

نوبخت گفت: درحال‌حاضر از بندر چابهار به عنوان بندر اقیانوسی ایران که تحریم هم نیست راه آهن به سمت زاهدان در حال احداث است که قطعه‌ای از آن به زودی در ماه‌های آینده افتتاح می‌شود.

وی ادامه داد: در استان فارس راه‌آهن اقلید به یزد در حال تکمیل است که تا ماه آینده افتتاح می‌شود، همچنین در استان اصفهان خط آهن اصفهان - شهرکرد را داریم که به زودی به اتمام می‌رسد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه اتصال سنندج به شبکه سراسری ریلی در حال انجام است، گفت: از میانه هم خط ریلی به اردبیل در حال احداث است که به زودی افتتاح می‌شود همچنین مسیر دیگری به تبریز می‌رود که به زودی خبر بهره‌برداری آن می‌رسد.

نوبخت اظهار کرد: از خلیج‌فارس به دریای خزر و اتصال ریلی رشت در ماه‌های آینده خبرهای خوبی خواهیم داشت.

وی تصریح کرد: شرکت‌های واگن ساز داخلی فعالیت‌های خوبی داشتند که از آنها قدردانی می‌کنم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه افزود: تا پیش از این دولت، ۱۰ هزار کیلومتر خط آهن در کشور داشتیم اما امروز این رقم به ۱۴ هزار کیلومتر رسیده است و این نشان از رشد ۴۰ درصدی دارد.

نوبخت با بیان کرد: اتصال راه‌آهن درون‌شهری به راه‌آهن برون شهری در تهران انجام شده است و این دستاورد بزرگی است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه اظهار کرد: به نیابت از دولت از وزیر راه و شهرسازی قدردانی می‌کنم، وظایف و فعالیت‌ها در وزارت راه و شهرسازی به طور منظم انجام می‌شود.

منبع: فارس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها