|
کدخبر: 160321

خرید و فروش امتیاز واحدهای مسکن ملی قانونی است؟

سرپرست معاونت مسکن و بازآفرینی شهری راه و شهرسازی کردستان گفت: فروش امتیاز واحدهای مسکن ملی غیر قانونی است و مشکلات حقوقی بسیاری را برای خریدار و فروشنده ایجاد خواهد کرد.

راه و مسکن خرید و فروش امتیاز واحدهای مسکن ملی قانونی است؟

مصطفی رضایی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: براساس اطلاعات رسیده برخی از شهروندان نسبت به خرید و فروش واحدهای مسکن ملی به استناد برگه تاییدیه سامانه اقدام ملی مبادرت می کنند که اینکار مشکلات عدیده حقوقی را ایجاد کرده است.

وی با اشاره به اینکه مردم فریب افراد سودجو و فرصت طلب را نخورند افزود: داشتن یک برگه تاییدیه به هیچ وجه به معنی واجد شرایط بودن متقاضی و تحویل واحد به آنان نیست.

سرپرست معاونت مسکن و بازآفرینی شهری راه و شهرسازی کردستان گفت: شهروندان به هیچ وجه نسبت به خرید و فروش امتیاز واحدهای مسکن ملی اقدام نکنند چون در نهایت مشکلات زیادی را برای هر ۲ طرف فروشنده و خریدار ایجاد خواهد کرد.

رضایی اضافه کرد: تاکنون ۱۴ هزار و ۱۰۰ نفر از ۲۲ هزار و ۲۰۰ نفر ثبت نام کننده طرح اقدام ملی مسکن در این استان واجد شرایط استفاده از این فرصت شناخته شده‌اند.

وی اظهار داشت: این افراد از بین مجموع افرادی که در استان ثبت نام کرده بودند طی سه مرحله پالایش نهایی و واجد شرایط واگذاری شناخته شده اند که این استان از طرح اقدام ملی مسکن در شهرهای زیر و بالای ۱۰۰ هزار نفر دارای ۱۱ هزار و ۸۵۰ واحد سهم است.

رضایی در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر از جمله در شهر سقز پروژه یک هزار و ۴۰۰ واحدی شروع شده و در شهر سنندج پروژه ۱۴۰ واحدی بهاران در حال اجرا و در مرحله فونداسیون است و باقی پروژه ها نیز به زودی شروع به کار خواهند کرد.

مسوولیت ساخت واحدای این طرح در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر بر عهده ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر بر عهده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است.

چندی پیش با حضور استاندار کردستان و مدیران دستگاه‌های اجرایی مرتبط، اولین پروژه این طرح با مشارکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در قالب یک پروژه ۱۹۶ واحدی در شهرک بهاران سنندج کلنگ زنی شد.

استان کردستان با بیش از یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفر جمعیت، ۱۰ شهرستان، ۳۰ شهر، ۳۱ بخش، ۸۶ دهستان و یک هزار و ۶۷۷ روستای دارای سکنه دارد.

 

منبع: ایرنا

ارسال نظر