|
کدخبر: 154128

وزارت راه و شهرسازی تفکیک می شود؟

محمد رضا رضایی کوچی گفت: اگر امروز در کشور با مشکل مسکن مواجه هستیم به این علت است که مسکن تحت شعاع حوزه حمل‌ونقل قرار گرفته است، کار مسکن مربوط به حوزه شهری است. وزارت راه و شهرسازی مجموعه بسیار سنگینی است.

راه و مسکن وزارت راه و شهرسازی تفکیک می شود؟

رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: اگر می‌خواهیم کیفیت ساخت‌وسازها افزایش پیدا کند راهی نداریم جز اینکه به سمت وزارت مسکن و شهرسازی برویم.

«محمد رضا رضایی کوچی»، رئیس کمیسیون عمران مجلس، در رابطه با "تفکیک وزارت راه و شهرسازی" گفت: وزارت راه و شهرسازی در گذشته مجزا بوده و هر کدام از وزارتخانه‌ها به وظایف ذاتی و قانونی خود می‌پرداختند، اما باتوجه به سیاست‌های کوچک‌سازی بدنه دولت، دو وزارتخانه راه و ترابری و مسکن و شهرسازی ادغام شده و وزارت راه و شهرسازی تشکیل شد. ادغام این دو بخش موجب شد که بسیاری از بخش‌های وزارتخانه از جمله بخش مسکن عملا مورد توجه قرار نگیرند.

او ادامه داد: اگر امروز در کشور با مشکل مسکن مواجه هستیم به این علت است که مسکن تحت شعاع حوزه حمل‌ونقل قرار گرفته است، کار مسکن مربوط به حوزه شهری است. وزارت راه و شهرسازی مجموعه بسیار سنگینی است.

دولت از سال‌های پیش نسبت به پیشنهاد مجلس برای تفکیک وزارت راه و شهرسازی نظر مثبت داشت، از این رو در شرایط فعلی نیز نمایندگان مجلس یازدهم به ویژه اعضای کمیسیون عمران، موافق این تفکیک هستند تا دو وزارتخانه بتوانند به وظایفشان به درستی عمل کنند.

رضایی کوچی گفت: اگر می‌خواهیم کیفیت ساخت‌وسازها افزایش پیدا کند راهی نداریم جز اینکه به سمت وزارت مسکن و شهرسازی برویم. این مسئله فعلا در کمیسیون منجر به نتیجه نشده است شاید به علت اینکه دولت ماه‌های پایانی خود را پشت سر می‌گذارد، این موضوع مورد بررسی قرار نمی‌گیرد تا مقدمات این طرح انجام شود، اجرای این طرح به دولت بعد محول می‌شود.

منبع: برنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها