|
کدخبر: 151551

ایران چقدر راه آسفالته روستایی دارد

وزیر راه و شهرسازی گفت: امروز در کشور به لطف خدا ۲۳۰ هزار کیلومتر راه آسفالته داریم که ۱۱۵ هزار کیلومتر از این راه که در حال تکمیل است راه‌های روستایی آسفالته هستند.

راه و مسکن ایران چقدر راه آسفالته روستایی دارد

وزیر راه و شهرسازی گفت: مسئولیت‌های وزارت راه و شهرسازی مستقیما با زندگی مردم و کیفیت زندگی شهروندان وابستگی دارد، و براین اساس در تلاش هستیم در بخش‌های مختلف، رضایتمندی همگانی ایجاد کرده باشیم.

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی امروز ۱۴ بهمن در برنامه زنده سلام صبح بخیر به تشریح دستاوردهای و عملکرد بخش حمل‌ونقل و مسکن در دولت تدبیر و امید به مناسبت دهه فجر پرداخت.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه مسئولیت‌های وزارت راه و شهرسازی مستقیما با زندگی مردم و کیفیت زندگی شهروندان وابستگی دارد، گفت: وزارت راه و شهرسازی بر اساس وظایف و مسئولیت‌های سنگینی که بر عهده دارد در تلاش است تا در بخش‌های مختلف، رضایتمندی همگانی ایجاد کند.

اسلامی با تاکید بر اینکه جلب رضایتمندی مردم در عمل به وظایف از رویکردهای وزارت راه و شهرسازی است، افزود: از خداوند می‌خواهیم که یک لحظه به حال خود واگذاشته نشویم و خداوند کمک کند تا بتوانیم به وظایف خود به هنگام، عمل کنیم تا از پرتو رضایت گسترده مردم رضایت حضرت حق حاصل شود.

عضو کابینه دولت دوادزهم در خصوص انجام سفرهای خود با اعلام اینکه بستگی به اقتضای زمانی و نوع ماموریت دارد، توضیح داد: در انجام سفر از هر سه حوزه حمل‌ونقلی (جاده ای، هوایی و ریلی) به شکل متناسب استفاده کرده‌ام. هدف از انجام اینکار این است تا حس ارائه سرویس و خدمات به مردم را از نزدیک لمس کرده و از نزدیک ارزیابی از سیاست‌های تعیین شده و مطالبات مردمی داشته باشم. همیشه سعی و تلاشم این بوده است که از مسیرها و فضاهایی که مردم در آن رفت و‌ آمد دارند، رفت و آمد داشته باشیم.

اسلامی تاکید کرد: ما شانی جز خدمتگزاری نداریم و اگر هستیم برای خدمت کردن به مردم و کشور است. مردم از مسئولان انتظار دارند که کشور را ارتقا دهند و سطح پیشرفت کشور حق حداکثری است و مردم باید از بهترین امکانات بهره‌مند شوند.

وی گفت: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، امریکایی‌ها منافع ملی ایران را چپاول می‌کردند و از منافع مردم ایران، بهره‌مند بودند که در بدو انقلاب مردم آنها را از کشور بیرون راندند. از بدو پیروزی انقلاب تاکنون امریکایی‌ها ناراحت بوده و به دنبال آن هستند تا با جنگ‌افروزی دوباره به این کشور برگردند و سلطه خود را بر ایران داشته باشند. اما ما برعکس منافع ملی را دنبال می‌کنیم و اجازه دخالت را نخواهیم داد.

اسلامی تصریح کرد: ما باید به منابع به حق خود دسترسی داشته باشیم و در این خصوص نیز پیشرفت‌های خوبی حاصل شده است.

راه‌های روستایی آسفالته کشور ۲۳۰ هزار کیلومتر است

وزیر راه و شهرسازی در زمینه دستاوردهای وزارت راه و شهرسازی گفت: امروز در کشور به لطف خدا ۲۳۰ هزار کیلومتر راه آسفالته داریم که ۱۱۵ هزار کیلومتر از این راه که در حال تکمیل است راه‌های روستایی آسفالته هستند.

اسلامی یادآور شد: اول انقلاب رقم راه‌های آسفالته کشور ۳۰۰۰ کیلومتر بود که پیشرفت چشمگیری محسوب می‌شود. این اقدامات به منظور تحقق محرومیت‌زدایی و ایجاد عدالت و گسترش آن در کشور انجام شده و در حال انجام است.

عضو کابینه دولت دوازدهم ادامه داد: تعداد زیادی از مناطق کشور به دلیل پراکندگی جمعیت توسعه‌شان کامل نشده است که جزو الویت بوده تا این مهم نیز تحقق یابد.

تمامی راه‌های روستایی بالای ۲۰ خانوار آسفالته هستند

اسلامی تاکید کرد: در طی ۲ تا ۳ سال حضور در وزارت راه و شهرسازی تلاش شد تا راه‌های روستایی گسترش یافته تا جبران عقب‌ماندگی‌ها بشود. هم اکنون برنامه این است که تا ۱۵ هزار کیلومتر از راه‌های روستایی نیز آسفالته شوند که با انجام اینکار تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار آسفالته می‌شوند.

حفاظت از طبیعت بکر وظیفه همگانی است

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: همه دنیا طبیعت بکر خود را حفاظت می‌کنند و به همین دلیل نیز ما نیز نباید سیستم شهری را به طبیعت ببریم و این در خصوص مناطقی صادق است که مناطق ییلاقی محسوب می‌شوند و جزو سکونتگاه‌های دائم نیستند.

گسترش آزادراه‌ها در طی ۴ دهه

عضو کابینه دولت دوازدهم توضیح داد: اول انقلاب تنها آزادراه فعال در کشور آزادراه تهران-کرج بود. اما هم اکنون آزادراه‌های بی‌شماری در کشور ایجاد شده است و درحال‌حاضر طول آزادراه‌های کشور حدود ۲۸۶۰ کیلومتر بوده و در برنامه است تا پایان دولت دوازدهم ۵۰۰ کیلومتر دیگر افتتاح شود تا طول آزادراه‌ها به بیش از ۳۳۰۰ کیلومتر برسد. این کار با همکاری بخش خصوصی انجام می‌شود و لازم است بدانید که همین میزان در دست طراحی قرار دارد و برنامه‌ریزی انجام گرفته با مشارکت بخش خصوصی و دولتی به شکلی است که آزادراه‌ها را از مرز ۵۰۰۰ کیلومتر عبور دهیم.

وی افزود: در بحث بزرگراه‌ها نیز در بدو پیروزی انقلاب میزان آن صفر بود اما هم اکنون به عدد ۱۸۵۰۰ کیلومتر رسیده و اگر مانعی پیش نیاید با تکمیل اقدامات تا پایان سال آینده به ۲۲هزار کیلومتر خواهد رسید که این میزان شریان‌های اصلی و پرترافیک کشور هستند تا مردم از یک کریدور امن و ایمن برخوردار باشند.

منبع: وزارت راه و شهرسازی

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها