|
کدخبر: 151095

کاهش شدید تعداد پرواز‌های عبوری از آسمان ایران

امیر مکری گفت: پیش از کرونا و سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی، تعداد پرواز‌های عبوری از آسمان کشور روزانه ۷۰۰ تا ۸۰۰ پرواز بود، اما بعد از کرونا به ۱۳۰ پرواز کاهش یافت.

راه و مسکن کاهش شدید تعداد پرواز‌های عبوری از  آسمان ایران

امیر مکری گفت: تعداد پرواز‌های عبوری از آسمان کشور روزانه ۷۰۰ تا ۸۰۰ پرواز بود، اما بعد از کرونا به ۱۳۰ پرواز کاهش یافت.

سیاوش امیر مکری مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها در جمع خبرنگاران درباره پرواز‌های عبوری گفت: پیش از کرونا و سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی، تعداد پرواز‌های عبوری از آسمان کشور روزانه ۷۰۰ تا ۸۰۰ پرواز بود، اما بعد از کرونا به ۱۳۰ پرواز کاهش یافت و درحال‌حاضر به ۴۵۰ پرواز عبوری در روز افزایش یافته و به مرور شرایط پرواز عبوری بهتر خواهد شد.

او ادامه داد: تا پایان سال ۲۰۲۱ به شرایط پرواز‌های عبوری در سال ۲۰۱۹ برمی‌گردیم.

همچنین تورج دهقانی زنگنه معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان هواپیمایی کشوری درباره اتفاق روز گذشته فرودگاه امام خمینی (ره) گفت: دید خلبان ترکیش‌ایر پنج کیلومتر بود و باران نیز می‌بارید، اما برای اَپروچ، یک ابر سیاه بوده است.

او ادامه داد: خلبان ترکیش‌ایر دو فرودگاه آلترنیت داشته که یکی اصفهان و دیگری باکو بوده که دومی را انتخاب کرد. بنابراین کار خلافی نکرده، اما به دلیل فضای رسانه‌ای ایجاد شده در ترکیه پس از این اتفاق، موضوع را از ترکیش‌ایر و سازمان هواپیمایی ترکیه پیگیری خواهیم کرد.

زنگنه بیان کرد: مراتب اعتراض خود را به ترکیش‌ایر و سازمان هواپیمایی ترکیه اعلام می‌کنیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها