|
کدخبر: 145707

دلالان مسکن مهر پردیس نقره داغ شدند

محمد اسلامی گفت: باید با دلالانی که بعضا ۷۰۰ واحد در پردیس خریداری کرده بودند برخورد می‌کردیم اما متقاضیان واجد شرایط و اولیه مشمول پرداخت هزینه نیستند.

راه و مسکن دلالان مسکن مهر پردیس نقره داغ شدند

به دنبال دریافت بخشی از هزینه‌های ساخت مسکن مهر از متقاضیان دوم و بیشتر که طبق اعلام شرکت عمران پردیس بر اساس مصوبه قانونی شورای مسکن استان انجام شده، وزیر راه و شهرسازی هم از این اقدام حمایت کرد.

محمد اسلامی گفت که باید با دلالانی که بعضا ۷۰۰ واحد در پردیس خریداری کرده بودند برخورد می‌کردیم اما متقاضیان واجد شرایط و اولیه مشمول پرداخت هزینه نیستند.

چند روز قبل، تعدادی از متقاضیان مسکن مهر شهر جدید پردیس نسبت به افزایش مبلغ آورده که شرکت عمران از آنها مطالبه کرده اعتراض کردند که مهدی هدایت ـ مدیرعامل عمران پردیس ـ در این خصوص گفت: خریداران دوم و بیشتر باید بخشی از هزینه تکمیل واحدها که حدود ۱۶ تا ۳۱ میلیون تومان بر اساس فاز هر واحد شهر جدید پردیس است را پرداخت کنند.

او هدف از این اقدام را بخش کمی از هزینه تکمیل واحدها را از سرمایه‌گذاران و دلالان عنوان کرد. هدایت این را هم گفت که افراد تحت پوشش کمیته امداد، بهزیستی، خانواده شهدا، جانبازان و افرادی که استطاعت مالی ندارند از پرداخت هزینه تکمیل واحد و همچنین اجبار خرید عرصه معاف هستند.

در این بین بعضی افراد عنوان می‌کنند که امتیاز را خریداری کرده اما متقاضی واقعی هستند؛ کسانی که بعضا سال‌ها در انتظار تحویل واحد به سر می‌برند. االبته این متقاضیان کسانی نیز عموما با قیمتهای پایین و در مراحل ابتدایی پروژه اقدام به خریداری واحدهای مسکن مهر پردیس کرده‌اند.

 امروز هم محمد اسلامی ـ وزیر راه و شهرسازی ـ طی یک گفت‌وگوی رادیویی، دریافت هزینه‌های ساخت مسکن را مصوبه قانونی شورای مسکن دانست و گفت: متقاضیان واجد شرایط اولیه مشمول پرداخت مبلغ نیستند.

وی اظهار کرد: ما قانونی این اجازه را گرفتیم که عرصه مسکن مهر را به مردم بفروشیم. دلیلش هم این بود که باید منابع مسکن مهر را تهیه می‌کردیم تا خانه‌های مردم را برای زندگی آماده کنیم.

وی افزود: موضوعی که در رسانه‌ها به آن دامن زده می‌شود مربوط به پردیس است و در پرند و دیگر جاها این مشکل را نداریم. دلالی در پردیس بیداد می‌کند و گفته می‌شود یک نفر ۷۰۰ واحد دارد. ما باید فکری برای دلال بازی می‌کردیم. این مبالغ مشمول مردمی که در سامانه ثبت نام کرده و واجد شرایط بودند نمی‌شود. آنها خانه خود را تحویل گرفته و تحویل می‌گیرند.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: دریافت این پول، مصوبه شورای مسکن و ذیل بند قانونی است که به وزارت راه و شهرسازی اجازه داده است.

اسلامی با بیان اینکه ما عرصه را به مردم واگذار کردیم گفت: طی دو سال گذشته حداقل ۲۵۰۰ میلیارد تومان در پردیس برای زیرساختهایی مثل تصفیه خانه، تاسیسات زیربنایی، معابر، پارک، مسجد، کلانتری، خانه بهداشت، مدرسه و غیره هزینه کرده‌ایم.

پردیس امروز با پردیس سه سال پیش قابل مقایسه نیست. هیچ امکان زندگی وجود نداشت. الان الحمدالله هم ایمنی کافی دارد و هم از معابر و محیط زیبایی برخوردار است. این بودجه از محل همین منابع تامین می‌شود و رفاهش برای کسانی است که افراد اصلی خریدار مسکن هستند و در سامانه مسکن مهر ثبت نام کردند.

وی اظهار کرد: با وجود اینکه گرانی لجام گسیخته استخوانهای ما را هم خرد کرده، مسکن مردم را تکمیل کرده و داریم تکمیل می‌کنیم. با افتخار باقیمانده را تا پایان امسال و اوایل سال آینده تحویل می‌دهیم.

بنابراین گزارش، ابتدای خردادماه امسال شرکت عمران پردیس اعلام کرد که ۲۰ تا ۲۵ درصد هزینه‌های ساخت مسکن مهر باید از متقاضیان دوم و بیشتر دریافت شود.

هدایت ـ مدیرعامل عمران پردیس ـ این را هم گفت کسانی که قبل از ابتدای خرداد خریداری کرده‌اند مشمول افزایش نیستند. اما حالا ظاهرا تمام متقاضیان ثانویه باید مبالغی بین ۱۶ تا ۳۱ میلیون تومان را بپردازند. گفته می‌شود که مصوبه شورای مسکن مشمول تمام متقاضیان شده و کسانی هم که قبل از ابتدای خرداد واحدهای خود را خریداری کرده‌اند باید این هزینه را بپردازند.

بنابراین گزارش، در سال ۱۳۹۱ عملیات احداث ۸۱ هزار واحد مسکن مهر در شهر جدید پردیس واقع در ۱۷ کیلومتری شرق تهران آغاز شد که به ۸۳ هزار واحد افزایش یافت.

طبق آخرین آمار تا کنون ۶۰ هزار واحد تحویل شده و قرار است در اسفندماه ۱۳۹۹ نیز ۱۰ هزار واحد دیگر تحویل شود. مهدی هدایت مدیرعامل شرکت عمران پردیس گفته که سایر واحدها در اوایل سال آینده و قبل از اتمام دولت تکمیل می‌شود.

شهر جدید پردیس دارای ۱۲ فاز است که فاز ۱۲ آن اخیرا کلنگ زنی شده است. فازهای یک تا چهار در شهر اصلی، فاز پنج، چهار کیلومتر، فاز هشت، هشت کیلومتر، فاز ۹ پنج کیلومتر، فاز ۱۱ شش کیلومتر از شهر اصلی فاصله دارند.

منبع: ايسنا

ارسال نظر