|
کدخبر: 145666

هیچ مسافری از انگلیس نباید به ایران وارد شود

رئیس سازمان هواپیمایی گفت: به تمام شرکت‌های هواپیمایی داخلی و خارجی و همینطور آژانس‌های هواپیمایی اعلام کرده‌ایم که نباید هیچ مسافری از مبدا لندن را وارد تهران کنند.

راه و مسکن هیچ مسافری از انگلیس نباید به ایران وارد شود

رئیس سازمان هواپیمایی ضمن اعلام لغو پرازهای ایران ایر و ترکیش ایرلاینز به انگلیس تا پایان ماه ژانویه، گفت: هیچ مسافری را از مبدا انگلیس نه با پرواز مستقیم و نه با پرواز کانکشن نمی‌پذیریم.

«تورج دهقانی زنگنه» درباره آخرین وضعیت پروازهای مستقیم و کانکشن (غیر مستقیم) به انگلیس، گفت: به تمام شرکت‌های هواپیمایی داخلی و خارجی و همینطور آژانس‌های هواپیمایی اعلام کرده‌ایم که نباید هیچ مسافری از مبدا لندن را وارد تهران کنند.

وی ادامه داد: اگر شرکت هواپیمایی و یا آژانسی مبادرت به فروش بلیت لندن و یا انتقال مسافر از مبدا انگلیس به ایران داشته باشد حتما با آن برخورد خواهد شد.

به گفته رئیس سازمان هواپیمایی کشور در نهایت در صورت ورود مسافری از انگلیس به کشور حتما قرنطینه خواهد شد و لغو مجوز پرواز ایرلاین خاطی نیز صادر خواهد شد.

کاپیتان زنگنه با بیان اینکه پروازهای هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران به لندن تا پایان دی‌ماه لغو شده است، گفت: در صورتی که وزارت بهداشت و درمان شرایط را بحرانی بداند دوباره لغو پروازها تمدید می‌شود.

زنگنه درباره کنترل ورود مسافر از انگلیس با پروازهای کانکش نیز گفت: شرکت ترکیش ایرلاینز پروازهای خود به انگلیس را تا پایان ماه ژانویه لغو کرده است، بنابراین درحال‌حاضر نه ایران ایر و نه ترکیش ایرلاینز هیچ پروازی به لندن ندارند. به شرکت هواپیمایی قطری و امارات هم اعلام کردیم هیچ مسافری را از انگلیس وارد ایران نکنند.

به گفته رئیس سازمان هواپیمایی یکی از راه‌های شناسایی مسافران انگلیسی در پروازهای کانکشن تست pcr آنها و راه شناسایی بعدی هم گذرنامه آنها است.

از ابتدای دی ماه و با شیوع ویروس جهش یافته کرونا در انگلستان، ایران پروازهای خود را در راستای حفظ سلامت مردم با این کشور محدود کرد و بر اساس درخواست ستاد ملی مقابله با کرونا پروازهای انگلستان تا نیمه دی ماه ممنوع شد.

با توجه به اینکه امروز آخرین روز از تاریخ اعلام شده محدودیت بود رئیس سازمان هواپیمایی از تمدید محدودیت‌ها و برخورد با شرکت‌های هواپیمایی خاطی خبر داد.

منبع: ایرنا

ارسال نظر