|
کدخبر: 144080

سیستمی شدن ۹۰ درصد فرآیندهای وزارت راه

اکنون نزدیک به ۹۰ درصد فرآیندهای ما سیستمی شده و اگر به ۱۰۰ درصد برسیم یک گام بزرگ در تحول اداری انجام خواهد گرفت.

راه و مسکن سیستمی شدن ۹۰ درصد فرآیندهای وزارت راه

وزیر راه و شهرسازی گفت: باید تمام ارتباطات سیستمی از طریق سازوکارها باشد تا جلوی هرگونه فساد و تبانی گرفته شود.

«محمد اسلامی» در مراسم تحلیف بازرسان ماده ۹۱ و ۹۲ قانون مدیریت خدمات کشوری ادارات‌کل راه و شهرسازی استان‌ها با اشاره به اهمیت نقش بازرسان به‌عنوان ضرورتی برای دیده‌بانی و اطمینان از سلامت اداری اظهارکرد: امروز با امضاء این سوگندنامه به کسوت پرخطر و مهم بازرسی نائل آمده‌اید. بازرسی، ایجاد یک ظرفیت و دیده‌بانی برای کسب اطمینان از سلامت اداری و نقش‌آفرینی دستگاه، مسئولان و کارکنان بوده که امری ضروری و مهم به‌شمار می‌آید.

وی افزود: قطعا مسئولیت اجرایی خودمان در وزارت راه و شهرسازی را نمی‌توانیم بدون داشتن چشم و گوش سالم به درستی اجرا کنیم. آن‌هم در شرایطی که شاهد اتفاقات بسیار متنوع و گوناگونی هستیم که از لحاظ حیثیتی به تلاش شبانه‌روزی خانواده بزرگ این وزارتخانه لطمه می‌زند.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه توجه نداشتن به مسئله سلامت اداری و درستکاری در امور موجب می‌شود تمام زحمات انجام گرفته نقش برآب شده و انگیزه را از بین ببرد، تصریح کرد: برای درستی در انجام کار و گسترش آن در جامعه باید کارها به موقع و درست انجام شود.

وی با تاکید بر اینکه که کلیه اقدامات بازرسان باید با نیت خالصانه‌ انجام شود و در مسیر بهبود وضعیت انجام بگیرد، اظهارکرد: نکته مهم دیگر در مسیر فعالیت بازرسان این است که باید دقیق و مستمر انجام شود.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: باید علت‌ها به درستی بررسی شده و در بازرسی‌ها داشتن قوه تشخیص اهمیت زیادی دارد و در تصمیم‌گیری‌ها به‌درستی، ضوابط در نظر گرفته شود.

محمد اسلامی با تاکید بر این موضوع که بازرسان، نمایندگان وزارت راه و شهرسازی در همه شرکت‌ها و زیرمجموعه‌ها هستند، گفت: این مسئله تنها به ادارات‌کل استان‌ها محدود نشده و شما بازرسان وزارت راه و شهرسازی در همه سازمان‌ها، شرکت‌ها و موسسات زیرمجموعه هستید.

وی ادامه داد: همه قلمرو فعالیت وزیر باید توسط بازرسان به‌عنوان سرپنجه‌های نظارتی وزارت راه و شهرسازی در راستای تحقق اهداف تحت نظارت باشد.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید دوباره بر لزوم تمرکز بر اصلاح فرآیندها، اظهارکرد: بدون شک نوسازی و سیستمی کردن امور به ارتقاء سلامت اداری کمک خواهد کرد تا مردم گرفتار نشوند.

وی گفت: اکنون نزدیک به ۹۰ درصد فرآیندهای ما سیستمی شده و اگر به ۱۰۰ درصد برسیم یک گام بزرگ در تحول اداری انجام خواهد گرفت.

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها