|
کدخبر: 130641

زمان تعیین تکلیف قیمت بلیت هواپیما

رییس سازمان هواپیمایی از جلسه مشترک با حضور اعضای کمیسون عمران مجلس و وزیر راه و شهرسازی برای تعیین نرخ بلیت پروازها در هفته جاری خبر داد و گفت: اکنون همه پروازها با رعایت ظرفیت ٦٠ درصدی انجام می‌شود.

«تورج دهقانی زنگنه» درباره قیمت بلیت شرکت‌های هواپیمایی در پروازهای داخلی افزود: هیچ افزایش نرخی اعمال نشده و قیمت‌ ها مربوط به دامنه نرخ‌ها در سال ۹۸ است، به عنوان مثال در مسیر پُرتقاضایی نظیر تهران- مشهد حداقل نرخ ۳۵۵ هزار تومان و حداکثر ۷۰۱ هزار و ۳۰۰ تومان است.

وی اضافه‌کرد: از نظر سازمان هواپیمایی کشوری، سقف و کف نرخ‌ها قابل قبول نیست و این چیزی است که شرکت‌های هواپیمایی تصمیم گرفته‌اند.

دهقانی‌زنگنه خاطرنشان‌کرد: معتقدیم عرضه و تقاضای بازار است که قیمت را تعیین می‌کند، اما متغیرهای زیادی روی حمل و نقل هوایی تاثیر می‌گذارد.

رییس سازمان هواپیمایی کشوری در عین حال گفت: برخی چارترکننده‌ها نرخ بلیت را افزایش می‌دهند، چارترکننده به صورت سلف‌خری پروازی را به مدت یک‌سال از قبل می‌خرد و در طول زمان با نرخ‌ها بازی می‌کند.

دهقانی‌زنگنه تاکیدکرد: مردم برای خرید بلیت باید از سایت شرکت‌های هواپیمایی بلیت تهیه کنند که معتبر و پاسخ‌گو بوده و قیمت‌های مناسب ارائه می‌کنند.

فاصله‌گذاری اجتماعی در پروازها

این مقام مسوول در ادامه درباره رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در پروازها افزود: سازمان جهانی هواپیمایی (ایکائو) و انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی (یاتا) اطلاعیه دادند که نیازی به رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی هنگام پرواز نیست و طبق آمار، از هر ۲۷ میلیون مسافر هواپیما ممکن است یک‌نفر به کرونا مبتلا شود.

وی گفت: دستورات ایکائو و یاتا همچون دستورات سازمان بهداشت جهانی برای وزارت بهداشت، برای همه شرکت‌های هواپیمایی معتبر است و تا جایی که به ایمنی پرواز لطمه نزند می‌توان آن را بومی‌سازی کرد.

رییس سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به سختگیری‌های داخلی، بیان‌داشت: پیش از این، تفاهم‌نامه‌ای به امضا رسید تا دو ردیف آخر صندلی پروازها خالی باشد تا اگر مسافری به عنوان مثال سرفه یا عطسه داشته یا مشکوک به کرونا باشد، به آن ردیف‌ها منتقل شود.

وی بیان‌داشت: با این حال از یکم آبان امسال به شرکت‌های هواپیمایی تاکید شد که فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند و ۶۰ درصد صندلی هواپیماها فروخته شود، این رقم در هواپیماهای ATR به میزان ۵۰ درصد و در هواپیماهای بزرگتر ۶۰ تا ۷۰ درصد ظرفیت است و هیچ مسافری کنار دیگری نمی‌نشیند.

دهقانی زنگنه با تاکید بر اجرای فاصله‌گذاری اجتماعی در پروازها، افزود: مسافران در صورت بروز هرگونه مشکل می‌توانند با شماره تلفن‌های ۲-۶۱۰۲۲۰۰۰ تماس بگیرند.

منبع: ایرنا

ارسال نظر