|
کدخبر: 119500

شناسایی خانه ‌های خالی از طریق تلفن همراه!

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه گفت: یکی از روش‌های احراز استقرار افراد در یک خانه موبایل آنهاست که در این زمینه وزارت ارتباطات و وزارت راه و شهرسازی برای شناسایی خانه‌های خالی همکاری می‌کند.

راه و مسکن شناسایی خانه ‌های خالی از طریق تلفن همراه!

چگونگی شناسایی خانه‌های خالی، مسئله مهمی است که در خصوص این خانه‌ها وجود داشته و دارد. شورای نگهبان نیز یکی از ایرادات وارد به طرح دو فوریتی مالیات بر خانه‌های خالی را تعریف نشدن عنوان خانه‌های خالی دانسته است. با این حال، مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه، جزئیاتی را در این خصوص بیان کرد که نشان می‌دهد از مجموعه‌ای از اطلاعات و حتی مکان‌یابی موبایل افراد استفاده خواهد شد.

پروانه اصلانی با اشاره به اجرایی شدن سامانه املاک و اسکان اظهار کرد: روزانه ۱۰۰ هزار پیامک به مالکان بیش از یک واحد مسکونی ارسال می‌شود و این افراد دو هفته فرصت دارند که با خوداظهاری، وضعیت خالی بودن یا دارای سکنه بودن واحد خود را مشخص کنند. تا پایان تابستان نیز خانه‌های خالی مشخص می‌شود و این واحدها به سازمان مالیاتی معرفی می‌شوند.

وی در پاسخ به این سوال که اگر قرارداد صوری اجاره بسته شود یا کنتور واحد مسکونی کار کند، چگونه از وضعیت خالی بودن آن مطلع می‌شوید، گفت: هم اکنون روش خود اظهاری را با داده‌هایی که از طریق تقاطع اطلاعاتی به دست می‌آوریم راستی‌آزمایی می‌کنیم و برای کسانی که خلاف اظهاراتشان اثبات شود، جریمه‌های سنگین مالیاتی در نظر گرفته شده است.

اصلانی افزود: یکی از روش‌های احراز استقرار افراد در یک خانه موبایل آنهاست که در این زمینه وزارت ارتباطات و وزارت راه و شهرسازی همکاری می‌کند. همچنین بسیاری دیگر از دستگاه‌ها به سامانه املاک و اسکان متصل شده‌اند. هرچند معتقدم با همان روش خوداظهاری وضعیت سکونت بسیاری واحدها شفاف می‌شود و انتظار می‌رود در این مدت دو تا سه سال تمام اطلاعات املاک کل کشور در سامانه ثبت شود.

 

منبع: خراسان نیوز
  • ناشناس ارسالی در

    هم خودتان را به درد سر انداختید هم مردم را ..بجای این همه تلاطم در دل مردم ایجاد کنیدتورم را درست کنید . این طرح مالیات از خانه ها که اکنون دولت در دست دارد . ه نوز به انجام نرسیده یک بلای اقتصادی دیگر ی به مردم میرسد .درد جامعه فقط دیگر مسکن نیست . اینقدر پول در جامعه نپاشید . هم ان طور که برای گذراندن این بحران هم باید طرح های غیر ضروری را تعطیل کرد و هم بی خانمانان از خانه های شهر های اطراف شهرها ی بزرگ خودشان استفاده کنند. علاوه بر ای نکه این شهرها رونق میگیرند هم اجاره نشین ها از کمبود خانه راحت میشوند .

  • CARLOSRENTEROCASTRO ارسالی در

    یک نشدنی هست خصوصا توی آپارتمان ها شما ک ه موارد فنی بررسی نکردید چرا الکی حرف می زنید چهارتا فیلم سینمایی دیدین فکر کردین خبری هست

    دوم خلاف قانون هس ت که ردیابی و شنود بدون دستور قضایی که ا ونم در شرایط پیچیده برای یکی دو نفر مثلا مضنون به جاسوسی صورت میگیره نه همه مردم رو ردیابی و شنود کنیم اصلا خلاف شریعت و قانون اساسی که مادر بقیه قوانین کشور هس ت به هیچ وجه شدنی نیست

    میش ه بجای جاسوسی از مردم ساز و کار قانونی ب رای جلوگیری از تخلف اجاره دادن های جعلی مثلا حبس و جریمه نقدی + مالیات اون مدت ه م برای مشاور املاک هم صاحب ملک و استخدام افرادی که بصورت رندوم خصوصا به خانه های ی که مشکوک هستند سر بزنند و بازرسی کنند مثلا دوربین های مجتمع بررسی بشه از همسای ه ها سوال بشه و..........

  • حسین ارسالی در

    خوب شما عمدا داری کد میدی؟
    الان یه راهی واسه استفاده از تلفن همراه پیدا میشه
    اصلا ممکنه خونه من خط نده

  • رضا ارسالی در

    چرا این طرح ها بایدبا این همه ریسک فراوان باید اجرا شود مثال خوب گوشی بنده به هر دلیلی شاید تا ۶ ماه مفقود شود ویا به یکی از بستگانم قرض بدهم و چون خودم گوشی ندارم آیا بنده مرتکب جرمی شده ام ؟ این قانون از ریشه فایده ندارد و دولت برای کسری بودجه خودش سالانه از موجران مالیات اندک و متعارف دریافت کند که باعث آرامش اقتصادی در طرح زمینه مسکن صورت بگیرید که خیلی هم راحت است برای دولت با کد پستی ملک و هزینه تعرفه کمتر دستگاه‌های مختلف دولتی گوناگون و زحمت دولت در این زمینه بسیار و مردم هم به زحمت نخواهند افتاد

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها