|
کدخبر: 118796

تاثیر شگفت آور عرضه مسکن در بورس

دبیر انجمن انبوه‌سازان تهران می‌گوید: طرح عرضه مسکن در بورس قابل دفاع است. احتمالا با عرضه مسکن به بورس کالا قیمت خانه ارزان خواهد شد.

راه و مسکن تاثیر شگفت آور عرضه مسکن در بورس

با خرید و فروش مسکن در بورس چراغ معاملات ملک در بورس کالا روشن شد تا پرونده جدیدی در معاملات بازار سرمایه کشور باز شود. با توجه به نخستین معاملات خرید مسکن در بورس امید مردم برای کاهش قیمت زمین و خانه دو چندان شده است. آیا واقعا با خرید و فروش مسکن در بورس قیمت خانه ارزان خواهد شد؟

در پاسخ به این پرسش کارشناسان تحلیل‌های مختلفی را ارائه می‌دهند. برخی معتقدند با آمدن مسکن به بورس قیمت مسکن احتمالا افزایش خواهد یافت؛ این در حالیست که برخی فعالان بازار این نظریه را رد می‌کنند.

قیمت مسکن کنترل می‌شود!

دبیر انجمن انبوه‌سازان تهران با آمدن املاک در معاملات بورس خوشبین است و در این باره به تجارت‌نیوز گفت: طرح عرضه مسکن در بورس قابل دفاع است؛ چنانچه زوایای مختلف این طرح نمایان و ورود بخش‌خصوصی در عرضه سهام مسکن اتفاق بیفتد قاعدتا چشم‌انداز خوبی در بازار مسکن ایجاد خواهد شد. بی‌شک با عرضه مسکن به بورس کالا قیمت خانه ارزان خواهد شد.

رامین گوران اوریمی افزود: هدف از اجرای این طرح خانه‌دار کردن قشر متوسط و ضعیف جامعه است. با توجه به افزایش قیمت مسکن در کشور و گران شدن خانه در تهران قاعدتا کارمندان دیگر قادر به خرید خانه نیستند، از این‌رو با خرید سهام مسکن این امید است که افراد بتوانند سرمایه‌های خرد خود را به این بازار تزریق و صاحب خانه شوند.

او اضافه کرد: با اجرای این طرح کارمندان ساده دیگر از بازار مسکن عقب نخواهند ماند و با خرید فضاهای ۲۰ متری رفته رفته می‌توانند سرمایه‌گذاری جدیدی در بخش املاک کشور داشته باشند. احتمالا با تولید مسکن و عرضه خانه به بورس کالا قیمت خانه کنترل و از حباب قیمت‌ها جلوگیری می‌شود.

 

 

منبع: تجارت نیوز
  • مردم ارسالی در

    چهل و اندی سال دروغ و فریب مردم بس نیست ؟؟؟؟ تا کی می خواهید جیب خودتون رو پر از بیت الحال این مملکت بکنید و مردم رو سر کیسه

  • ناشناس ارسالی در

    مطمئن باشید شخص ذینفع به نفع مردم سخن نگفته
    مانند قضیه خودرو و سازمان حمایت
    قطعا مسکن گران می شود
    مانند سهام فولاد که هر چی بود می کنیم ولی باز نمی تونیم از بازار آهن بخریم چون اون هم گرون شده

  • محمود ارسالی در

    ارزون میشه؟؟
    اون کارشناسی که میگه خونه ارزون میشه ، احتمالا تو این کشور زن دگی نمیکنه!! یا بیسواد و امله

  • ذهرا ارسالی در

    خدا کند با این بورس مسکن قیمت مسکن پایین بیاید ونه اینکه به ان دامل زند وافزایش شود هر چند دیگر قدرت خریدی نیست لطف کنید کارشناسی شده عمل کنید

  • محمد علی ارسالی در

    عرضه مسکن در بورس نه تنها باعث ارزانتر شدن مسکن نخواهد شد بلکه بینهایت گرانتر خواهد شد فقط تنها کاری که می شودارزش پول سهامدار حفظ خواهد شد ولی ازخانه دارشدن سهامدار خبری نیست تنها راه خانه دار شدن مردم تولید انبوه ما حمایت مالی دولت است وبس

  • مسعود ارسالی در

    قیمت تابع عرضه و تقاضا و هزینه های تمام شده است با اجرای طرح هادی و بستن محدوده روستاها و شهرها قیمت زمین چند برابر شده از اونور هم قیمت مصالح بالا رفته هزینه ج واز و مجوزها هم که زیاد شده فروشنده ها ه م که کم شدن اونوقت چطور ملک میخاد ارزون بشه؟

  • محمدرضا ارسالی در

    بهشت بین دو انگشت نشانمان میدهند، ما را دریابید بزرگان، ما را به خیر شما امیدی نیست شر مرسانید، باشه؟ خواهش میکنیم

  • ناشناس ارسالی در

    خواهشا اسم هر کسی را کارشناس نزارید مثل این شخص نا آگاه که گفته قیمت مسکن پایین میاد حتی یه بچه هم میدونه هر چی که رفت ب الا پایین نمیاد اون هم مسکن که از مصالح تا زمین ودستمزد وغیره هم در ساخت اون دخی لند این شخص بهتره بره بز بچرونه

  • کارشناس.اقتصادی ارسالی در

    سلام.مسکن.در.ایران.ارزان.میشود.با.شواهد. و.قراین.در.ایران.با.جمعیت.فرض.۸۰. ملیون. حساب.کنید.اولا.۸۰.ملیون.نفر.چند.خانوار.ه ستند.با.احتساب.خانواده.۲.نفری.الی.۸.نفری .میانگین. حساب.کنید.....دوم.ما.در.ایران. چند.ملیون.اپارتمان.د اریم.چند.ملیون.خانه .داریم.چند.ملیون.ویلا.داریم.و چند.ملیون. ق صر.نشین.لاکچری..داریم. حساب.کنید. اگر. هر.واحد.را.چهار.نفر.هر.ویلا.۵.ن فر.و.هر. ویلا.باغ.۶.نفر.و.هر.قصر.لا کچری.۵.نفر.حس اب.کنیم.میشود.۲۰۰.ملیون.نفر.را.اسکا ن.دا د.تازه.۳۰درصد.جمعیت.اگر.رو ستا.نشین.باشن د.و۱۰....درصد.شهرک.نشین.جدید.باشند.قابلی ت.اسکان.اضافه.میشود.تازه.اطرا ف.تهران.کر ج.مازندران.و.گیلان.و.اطراف.مشهد.مقدس.و.و وو.تازه .دولت.محترم.وسایر.ساز مانها.وبان کها.ساختمانهای.ز یادی.را.ز یر.کلید..خود. دارند.محاسبه.شود.سه.برابر.ظرفیت.و.جمعیت .فعلی.ما.مکان.اسکان .داریم.اگر.اندکی.تفح ص.شود.چه.مکانهای.دولتی.و.چه.ساختمانهای.ا ضافه.دولت.محتر م.و.شرکتها. مثل.بانکها.ای ن.ساختمانهای.اضافه. چه.در. دست.افراد. حق یقی.ویا.حقوقی......ترتیبی .اتخ اظ. شود.ب ه.مردم. تحت.شرایطی.بفروشند.فقط.به.فقط .ب دس ت.مصرف.کننده.برسد.و. واگذار.شود.با.قی مت.ارزانتر.تا.همه.از .نعم ت. خانه.دار.شد ن.بر.خوردار.شوند .نیاز.به.یک.حرکت.از.سوی .مسولین.محترم.بخصوص.مجلس. محترم.برای.قان ون.و.نحوه.وا.گذاری.با .همکاری.دولت.محتر م.وبا.اجرای.قوه. محترم.قضا.تا.همه.صاحب.خ انه. ش وند.ودست.سوداگر.مسکن.هم.کوتا .شود .واسلام.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها