|
کدخبر: 115444

قیمت بلیت ترکیه ۲۸ میلیون تومان شد!

دو مسیره شدن پروازها این روزها باعث شده تا قیمت بلیت برخی خطوط و برخی مقصدها مثل سفر به ترکیه دو برابر شود. به این ترتیب به نظر می رسد ممنوعیت پرواز ایرانی ها به ترکیه بهانه ای به غیر از کرونا دارد!

گردشگری قیمت بلیت ترکیه ۲۸ میلیون تومان شد!

شیوع ویروس کرونا همچنان دست از سر صنعت هواپیمایی و گردشگری برنداشته و همانطور که کارشناسان این صنعت اعلام کرده اند بیشترین آسیب به این بخش وارد شده است. صنعت هواپیمایی و مسافران هوایی هم این روزها حال و هوای سخت و دشواری را سپری می کنند. صنعت هواپیمایی به دلیل از دست دادن مسافران و مسافران پروازی نیز به دلیل گران شدن قیمت بلیط.

تایید و تکذیب باز شدن خطوط هواپیمایی برای پرواز ایرلاین های ایرانی به ترکیه و آغاز پروازها به این کشور بارها باعث شده تا مسافران پروازی با مشکلات عدیده ای مواجه شوند. اخیرا نیز با نزدیک شدن به آغاز پروازها مجددا ترکیه اعلام کرد که پرواز هواپیماها و ایرلاین های ایرانی و افغانستانی به این کشور تا ۱۱ سپتامبر به عقب افتاده است.

بعد از این اطلاعیه بود که برخی ایرلاین های خارجی به خصوص شرکت هواپیمایی قطر ایرویز اعلام آمادگی کرد تا مسافران ایرانی مقیم ترکیه را با دو پرواز ایران- قطر- ترکیه به کشور ترکیه برساند.

این اطلاعیه باعث شد تا دو مسیره شدن پروازها بر قیمت بلیط هواپیما تاثیر مستقیم گذاشته و گران شود.

از شرکتهای هواپیمایی و آژانس های مسافرتی خبر می رسد که این دو مسیره شدن قیمت بلیط پرواز به ترکیه را به بیش از ۲۰ میلیون تومان رسانده است.

 قیمت بلیط پرواز تهران- قطر- ترکیه با ایرلاین قطر ایرویز به ۲۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان افزایش یافته است

مدیر یکی از آژانس های مسافرتی به خبرنگار خبرگزاری بازار گفت: دو مسیره شدن و نرخ ارز باعث شده تا قیمت بلیط پرواز به ترکیه رشد قابل ملاحظه ای پیدا کند.

او گفت: در حال حاضر قیمت بلیط پرواز تهران- قطر- ترکیه با ایرلاین قطر ایرویز به ۲۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان افزایش یافته است.

البته خبرنگار خبرگزاری بازار از برخی آژانس ها کسب اطلاع کرد که قیمت بلیط این خطوط هواپیمایی در هفته گذشته به ۲۸ میلیون تومان هم رسیده بود.

پرواز ایرلاین های ایرانی به ترکیه فعلا ممنوع

مقصود اسعدی سامانی دبیر انجمن شرکتهای هواپیمایی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بازار با تایید گران شدن نرخ بلیط هواپیما برای سفر به ترکیه گفت: پرواز ایرلاین های ایرانی به ترکیه فعلا که از سوی کشور مقصد ممنوع است و هر پروازی به این کشور توسط قطر ایرویز انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه در خصوص زمان های اعلام شده برای اتمام محدودیت های پروازی به ترکیه اخبار ضد و نقیض زیادی به گوش می رسد و هنوز به طور رسمی تاریخ دقیقی برای بازگشایی پروازها برای ایرلاین های ایرانی مشخص نشده است.

اسعدی سامانی اضافه کرد: گفته می شود که از اول سپتامیر قرار است پرواز ایرلاین های ایرانی به ترکیه از سر گرفته شود اما این خبر هم هنوز موثق نیست.

 دو مسیره شدن و رشد نرخ ارز دلیل اصلی افزایش قیمت بلیط عنوان می شود. به هر صورت قیمت بلیط پرواز تابع نرخ بازار و نرخ ارز است

دبیر انجمن شرکتهای هواپیمایی در پاسخ به این پرسش که گفته می شود قیمت بلیط هواپبما برای سفر به ترکیه به بیش از ۲۰ میلیون تومان رسیده است؟ گفت: در حال حاضر دو مسیره شدن و رشد نرخ ارز دلیل اصلی افزایش قیمت بلیط عنوان می شود. به هر صورت قیمت بلیط پرواز تابع نرخ بازار و نرخ ارز است.

اسعدی سامانی در پاسخ به این پرسش که قیمت بلیط پرواز به چین چطور؟ گفت: در حال حاضر قیمت بلیط پرواز به چین به دلیل بعد مسافت بالاتر از قیمت بلیط پرواز به ترکیه است. به هر حال قیمت بلیط پرواز به چین نیز تابع نرخ ارز است. قرار بود که هواپیمایی ماهان برای جابجایی مسافران اقدامات پروازی را انجام دهد. اما به هر حال شرایط دریافت ویزا به این کشور سخت است.

 

منبع: بازار

ارسال نظر