|
کدخبر: 115978

رکوردشکنی قیمت ویلا در کیش

یک فعال بازار مسکن می‌گوید: حداقل قیمت ویلا در جزیره کیش از متری ۱۴ میلیون تومان آغاز و حداکثر قیمت‌ها متری ۷۰ میلیون تومان است.

راه و مسکن رکوردشکنی قیمت ویلا در کیش

در چهارچوب برنامه ۲۵ ساله همکاری‌های مشترک ایران و چین گمانه‌زنی‌هایی از واگذاری کیش به چینی‌ها وجود داشت. هر چند که این ادعا از سوی محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران تکذیب شد اما انتشار این نوع گمانه‎‌زنی‌ها قیمت ویلا در کیش را به شدت گران کرد. با این حال افزایش قیمت مسکن در کیش چقدر واقعی است؟

در همین باره یک فعال بازار مسکن با تایید افزایش قیمت ویلا در کیش گفت: با انتشار جزییات قرارداد ۲۵ ساله ایران و چین و واگذاری کیش به چینی‌ها قیمت ویلا در کیش بیش از ۷۰ درصد افزایش یافت. به عنوان مثال طی دو ماه گذشته قیمت ویلا در کیش به متری ۱۲ میلیون تومان می‌رسید این در حالی است که قیمت ویلا پس از قرارداد ۲۵ ساله ایران و چین به متری ۲۲ میلیون تومان رسیده است. همچنین در یک ماه گذشته قیمت ویلاهای قدیمی نیز در جزیره کیش به متری هفت تا هشت میلیون تومان می‌رسید این در حالی است که قیمت این ویلاهای قدیمی حالا به متری ۱۴ تا ۱۵ میلیون تومان رسیده است.

علیرضا بهادریان به حداقل و حداکثر قیمت ویلا در کیش اشاره کرد و افزود: حداقل قیمت ویلا در جزیره کیش از متری ۱۴ میلیون تومان آغاز و حداکثر قیمت‌ها نیز به متری ۷۰ میلیون تومان می‌رسد.

او در پاسخ به این پرسش که آیا سرمایه‌گذاری جدیدی در بخش املاک جزیره کیش وجود دارد یا خیر؟ گفت: همچنان تقاضا برای خرید ویلا در کیش وجود دارد اما با افزایش یک‌باره قیمت ویلاها طی یک ماه اخیر روند خرید ویلا نسبت به دو ماه گذشته کُندتر شده است.

 

 

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر