|
کدخبر: 115652

قیمت رهن و اجاره آپارتمان در زعفرانیه تهران

قیمت هر واحد نوساز در زعفرانیه بین ۷۰ تا ۱۳۰میلیون تومان برای هر متر مربع است. بناهای قدیمی‌تر نیز ۵۰ تا ۷۵میلیون تومان قیمت‌گذاری می‌شود. همچنین برای رهن کامل باید یک هفتم ارزش ملک را پرداخت کرد که سقف آن حدودا متری ۱۰ الی ۱۲میلیون تومان است.

راه و مسکن قیمت رهن و اجاره آپارتمان در زعفرانیه تهران

زعفرانیه محله‌ای در شمال شهر تهران و واقع در ناحیه ۲ منطقه یک شهرداری است. این محله از مناطق گران‌قیمت تهران در حوزه مسکن محسوب می‌شود. نرخ آپارتمان‌ نوساز در این منطقه بین ۷۰ تا ۱۳۰میلیون تومان است که معاملاتی با رقم‌های بالاتر نیز صورت می‌گیرد. به گفته یک کارشناس مشاور املاک، دو روز پیش یک واحد آپارتمان نوساز، متری ۱۳۵میلیون تومان در زعفرانیه معامله شد.

برای واحدهای قدیمی‌تر نیز بسته به سال ساخت و تعداد واحدهای آپارتمان، نرخ متفاوت است. اگر واحدها و سال ساخت هر دو بالا باشد، نرخ هر متر چیزی حدود ۵۰ تا ۶۰میلیون و اگر سال ساخت و واحدها کم باشد، نرخ بین ۵۵ تا ۷۵میلیون تومان است که بازهم این ارقام با توجه به خود ملک و سایر عوامل متغیر است و می‌تواند بیشتر و یا کمتر باشد.

یک کارشناس مشاور املاک در منطقه زعفرانیه در رابطه با نرخ مسکن در این محله گفت: نرخ مسکن در زعفرانیه به عوامل مختلفی بستگی دارد. یکی از مولفه‌های مهم برای قیمت‌گذاری محل دقیق ملک است که تفاوت نرخ در خیابان‌ها و مناطق مختلف در زعفرانیه متفاوت است. اما جز این، عواملی چون مشاعات، سن بنا، تعداد واحدها و... نیز در تعیین نرخ بنا دخیل است. یک واحد ۱۳۸متری و ساخت سال۸۵، متری ۶۰میلیون تومان در خیابان مقدس اردبیلی قیمت‌گذاری شده است.

وی ادامه داد: نرخ کل یک واحد ۱۲۰متری در پسیان ۷میلیارد و ۲۰۰هزار تومان یعنی متری ۶۰میلیون اعلام شده‌است. همچنین نرخ یک واحد ۱۵۰متری که ۸سال از ساخت آن می‌گذرد، در خیابان آصف متری ۵۸میلیون تومان و مجموعا ۸میلیارد و ۷۰۰هزار تومان است.

این کارشناس در خصوص واحدهای نوساز اظهارکرد: نرخ مسکن برای واحدهای نوساز افزایش زیادی داشته‌است. برای نمونه می‌توان به یک واحد نوساز در خیابان نیاززاده اشاره کرد که اواخر سال گذشته متری ۵۰میلیون تومان بوده اما اکنون یک واحد نوساز ۲۶۰متری در این خیابان متری ۱۲۰میلیون تومان نرخ گذاشته شده‌ است.

وی در خصوص نرخ واحدای متراژ پایین به خبرنگار اقتصادآنلاین گفت: آپارتمان با واحد متراژ پایین در این محله کمتر از سایر مناطق است و نرخ آن بالاتر از واحدهای مشابه با متراژ بالاتر در همین منطقه است. برای مثال یک واحد ۵۷متری ۶سال ساخت در خیابان سینایی متری ۶۰میلیون تومان نرخ گذاشته شده‌است که درحال‌حاضر جز واحدهای با نرخ معقول محسوب می‌شود.

یک کارشناس مشاور املاک دیگر درباره نرخ واحدهای متراژ بالا اظهارکرد: امکانات و سازه بنا در نرخ این واحدها موثر است. برای مثال یک واحد ۳۶۰متری نوساز در خیابان آصف متری ۸۵میلیون تومان و یک واحد ۳۵۰متری ۱۳سال ساخت در فتاحی جنوبی متری ۶۰میلیون تومان است، این آپارتمان‌ها امکاناتی چون لابی، استخر، چند پارکینگ، سالن اجتماعات، حیاط بزرگ و... دارد.

وی در رابطه با رهن و اجاره در محله زعفرانیه بیان کرد: همزمان با افزایش نرخ مسکن، نرخ رهن و اجاره نیز افزایش دارد. در زعفرانیه برای رهن کامل یک هفتم ارزش فروش ملک پرداخت می‌شود که اصولا هرمتر مربع حدودا ۱۰ الی ۱۲میلیون تومان برای رهن کامل معامله می‌شود. مثلا برای رهن کامل یک واحد ۲۶۰متری و ۷سال ساخت در پسیان ۲میلیارد تومان سرمایه لازم است.

این کارشناس با تاکید بر افزایش نرخ مسکن افزود: نرخ مسکن همراه با نرخ دلار بالا می‌رود و این موضوع سبب شده تا افزایش نرخ شدیدی را شاهد باشیم. برای مثال واحدهای نوساز قبل از عید از متری ۵۰میلیون تومان آغاز می‌شد و در اوایل نیمه دوم سال۹۸، نرخ مسکن در زعفرانیه بین ۱۵تا ۳۵میلیون برای هر متر مربع بود. اما اکنون قیمت‌ها ۵برابر و یا حتی بیشتر شده‌ است.

وی در پایان در خصوص تمایل مردم به خرید و فروش گفت: مردم برای سرمایه‌گذاری و زندگی نیاز به خرید مسکن دارند و همچنان معاملات برای واحدهای نوساز و برخی واحدهای قدیمی‌تر پابرجاست. اما حدود دو ماه است که هیچ معامله‌ای برای خرید بنای کلنگی صورت نگرفته و تمایل برای خرید خانه‌های کلنگی کاهش داشته؛ اما در باقی موارد این‌گونه نبوده و نرخ مسکن تاثیری چندانی بر خرید و فروش و یا اجاره در زعفرانیه نداشته‌ است.

 

منبع: اقتصاد آنلاین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها