|
کدخبر: 115613

قیمت آپارتمان در حکیمیه تهران (۹۹/۰۵/۲۱)

قیمت هر واحد نوساز در حکیمیه تهران بین ۱۵ تا ۳۰میلیون تومان است و واحدهای ده سال تا پانزده سال ساخت هم از ۱۳ تا ۱۹میلیون تومان قیمت‌گذاری می‌شود. نرخ رهن کامل نیز به ۳میلیون تومان برای هر متر مربع رسیده‌ است.

راه و مسکن قیمت آپارتمان در حکیمیه تهران (۹۹/۰۵/۲۱)

حکیمیه محله‌ای در شرق تهران است که در منطقه ۴ شهرداری قرار دارد. به گفته یک کارشناس مشاور املاک، نرخ مسکن در منطقه حکیمیه افزایشی ۱۰۰درصدی نسبت به اسفند ۹۸ داشته و نرخ واحدهای نوساز آن اکنون به ۱۵ تا ۳۰میلیون تومان رسیده‌ است. واحدهای ۱۰ تا ۱۵ساله نیز بین ۱۳ تا ۱۹میلیون تومان نرخ دارد.

این کارشناس مشاور املاک گفت: فاز ۳ از بهترین مناطق در حکیمیه است و یک واحد ۱۰۰متری در آن ۳۰میلیون تومان قیمت‌ گذاری شده‌ است. نرخ یک واحد آپاتمان ۹۰متری و ۱۵سال ساخت در فاز یک و طبقه چهارم آپارتمانی که آسانسور ندارد، یک میلیارد و ۴۰۰هزار تومان اعلام شده‌است که به نوبه خود رقمی عجیب است.

وی در ادامه اظهارکرد: یک آپارتمان ۹۰متری در والفجر متری ۲۵میلیون تومان و یک واحد ۱۴۵متری برجی در همین منطقه در طبقه اول متری ۲۳میلیون تومان و طبقه سوم و چهارم نیز متری ۲۸میلیون تومان است. برای خرید یک واحد ۱۳۵متری و یک سال ساخت در خیابان پیام باید ۳میلیارد و ۳۰۰هزار تومان پرداخت کرد. همچنین نرخ یک واحد ۱۱۲متری نوساز در نگارستان متری ۲۳میلیون تومان است.

صاحب یک بنگاه در منطقه حکیمیه با تاکید بر دوبرابر شدن نرخ آپارتمان نسبت به سال گذشته بیان کرد: با این افزایش شدید نرخ مسکن، خانه‌دار شدن در متراژهای پایین هم بسیارسخت است. مثلا یک واحد ۶۰متری و نوساز در پیام متری ۲۸میلیون تومان یعنی مجموعا یک میلیارد و ۶۸۰هزار تومان، نرخ گذاشته شده و نرخ یک واحد ۵۰متری ۳سال ساخت در خیابان خرم، واقع در فاز یک متری ۲۴میلیون تومان است.

وی با اشاره به کاهش ساخت‌وساز، در خصوص پیش فروش آپارتمان در حکیمیه گفت: شرایط پیش فروش بسته به زمان تحویل و... متفاوت است. برای مثال یک واحد ۷۰متری که تحویل آن ۱۸ماه دیگر است، متری ۲۵میلیون تومان معامله می‌شود که ۵۰درصد هنگام قرار داد، ۱۰درصد هنگام تحویل آپارتمان، ۱۰درصد زمان تحویل سند و ۳۰درصد باقی‌مانده نیز هنگام کار پرداخت می‌شود.

کارشناس مشاور املاک دیگری درباره رهن و اجاره در حکیمیه اظهارکرد: رهن و اجاره نیز همزمان با افزایش نرخ مسکن افزایش دارد. برای رهن کامل باید حدود یک پنجم نرخ خرید ملک را پرداخت کرد که این مبلغ سال گذشته حداکثر ۱میلیون و ۵۰۰هزار تومان برای هر متر مربع بود ولی امسال به ۳میلیون تومان در هر متر مربع رسیده‌است. برای مثال یک آپارتمان ۸۸متری ۱۶سال ساخت در فاز یک ۲۲۰میلیون تومان اجاره شد.

وی در پایان بیان کرد: معاملات در ماه‌های اخیر کاهش زیادی داشته و بیشتر مستاجران قادر به تمدید قراداد نیستند و افزایش نرخ مسکن تبدیل به کابوسی برای مستاجران شده‌است. افرادی که خرید می‌کنند نیز کسانی نیستند که برای بار اول قصد خرید دارند بلکه غالبا افرادی هستند که خانه خود را می‌فروشند و آپارتمانی که ۱۰ یا ۲۰متر بزرگ‌تر است می‌خرند.

 

منبع: اقتصاد آنلاین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها