|
کدخبر: 115103

قیمت آپارتمان در محله نارمک

نارمک محله‌ای در شمال شرق تهران است که در منطقه ۴ و ۸ شهرداری تهران قرار گرفته‌است و یکی از بهترین محله‌های تهران از نظر دسترسی محسوب می‌شود. نرخ آپارتمان نوساز در این منطقه بین ۳۰ تا ۵۵میلیون تومان متغیر است.

راه و مسکن قیمت آپارتمان در محله نارمک

نارمک یکی از محله‌های شمال شرق تهران است که در منطقه ۸ شهرداری واقع شده و قسمت شمالی آن نیز در منطقه ۴ قرار گرفته‌است. بافت مدرن، موقعیت جغرافیایی، دسترسی بسیار مناسب و... سبب تمایل بسیاری از مردم به خرید ملک در این منطقه و همچنین بالا بودن نسبی نرخ ملک در آن است. به گفته یکی از مشاوران املاک، نرخ آپارتمان‌‌های نوساز اغلب بین ۳۰ تا ۵۵میلیون و آپارتمان‌های قدیمی‌تر نیز از متری ۱۳میلیون تومان شروع می‌شود.

یک کارشناس مشاور املاک در منطقه نارمک گفت: قیمت‌ها در این محله باتوجه به نوع ساختمان، قدمت، محل و امکانات بنا و... متفاوت است. برای مثال در مردادماه یک واحد ۷۰متری و ۹سال ساخت، در خیابان پنجاه و دو متری ۲۲میلیون تومان معامله شد و یا یک آپارتمان ۶۱متری ۱۰سال ساخت در ۴۶متری غربی، متری ۲۳میلیون تومان به فروش رفت.

وی در ادامه اظهار کرد: واحدهای نوساز با نرخ بیشتری معامله می‌شود. برای مثال یک ملک ۱۰۷متری نوساز در میدان دهم متری ۳۷میلیون تومان و واحدی ۱۳۰متری در خیابان مهر جنوبی ۳۲میلیون تومان نرخ گذاشته شده که نسبت به اسفند ماه ۹۸، افزایش زیادی داشته واحدهای مشابه با متری ۲۳میلیون تومان هم به فروش رفته‌ است.

یکی دیگر از مشاوران املاک بیان کرد: نرخ مسکن در این محله نسبت به سال گذشته حدود ۵۰درصد افزایش داشته‌است. برای مثال یک آپارتمان ۱۴۵متری که یک سال از ساخت آن می‌گذرد، در خیابان اخلاقی متری ۴۲میلیون تومان نرخ گذاشته شده درحالیکه که قبل از عید واحدهایی با این نرخ در این منطقه بسیار کمیاب و یا حتی نایاب بود.

وی با تاکید بر اینکه تفاوت قیمت‌ها بسیار عجیب است، ادامه داد: نرخ در همه مناطق نارمک به این شکل نیست و می‌توان واحدهای نوسازی با مبلغ کمتر هم یافت. مثلا نرخ کل یک واحد ۸۰متری در ۴۶متری را، ۲میلیارد و پنجاه هزار تومان اعلام کرده‌اند. واحدهای قدیمی‌تر نیز ارزان تر است. یک آپارتمان ۶۷متری و ۱۸سال ساخت در بلوار کاظمی، یک میلیارد و ۱۵۰هزار تومان نرخ گذاشته شده‌است.

در خصوص رهن و اجاره نیز، برای رهن کامل واحدهای نوساز حدودا از ۱۸۰میلیون تومان شروع می‌شوند. یک واحد ۶۵متری و ۱۷سال ساخت در میدان صدم، با ۱۷۰میلیون تومان و یک واحد ۶۴متری نوساز در میدان پنجاه و چهار، ۱۹۰میلیون تومان برای رهن کامل معامله شد.

صاحب یکی از بنگاه‌های نارمک در پایان به اقتصادآنلاین گفت: در سال جدید بین ۴۰ تا ۵۰درصد افزایش نرخ داشتیم و تمایل خریداران و فروشندگان برای معامله با کاهش روبه‌رو شده‌است. خریداران دیگر توان خرید ندارند و فروشندگان هم به علت عدم ثبات قیمت‌ها و همچنین افزایش نرخ طلا و ارز ناگهان معامله را فسخ می‌کنند و از فروش انصراف می‌دهند. وضعیت حاضر دال بر افزایش نرخ در آینده نیز خواهد بود که در روند کاهشی معاملات تاثیرگذار است.

 

منبع: اقتصاد آنلاین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها