|
کدخبر: 114299

قیمت مسکن تا شهریور ارزان می‌شود؟

دبیر انجمن انبوه‌سازان تهران می‌گوید: اکنون متوسط نرخ مسکن ۲۱ میلیون تومان است. چنانچه نرخ مصالح ساختمانی به همین روال کنترل شود نرخ مسکن تا پایان شهریور گران نخواهد شد.

راه و مسکن قیمت مسکن تا شهریور ارزان می‌شود؟

دبیر انجمن انبوه‌سازان تهران در پاسخ به این پرسش که با توجه به آخرین نرخ آهن آیا نرخ مسکن ارزان خواهد شد؟ گفت: اکنون متوسط نرخ مسکن ۲۱ میلیون تومان است. چنانچه نرخ مصالح ساختمانی به همین روال کنترل شود نرخ مسکن تا پایان شهریور گران نخواهد شد.

رامین گوران اوریمی افزود: با دستور رئیس‌جمهوری مبنی بر کاهش نرخ آهن و سیمان و ورود قوه قضاییه در این رابطه نرخ مصالح ساختمانی نسبت به دو هفته گذشته ارزان شد. به عنوان مثال نرخ میلگرد نسبت به ۱۴ روز گذشته کاهش و هر کیلو میلگرد به نرخ ۱۰ هزار تومان رسیده است.

او در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه دولت گفته است از بساز و بفروش‌های مسکن مالیات گرفته می‌شود، آیا این موضوع واقعیت دارد؟ اظهار کرد: ماده ۵۴ صراحت بر اخذ مالیات بر مسکن تاکید دارد؛ این در حالی است که این ماده دارای ایراداتی که مجلس شورای اسلامی باید این نوع ایرادها را برطرف کند. به هر حال درآمد دولت از فروش نفت کاهش پیدا کرده و از این‌رو با مالیات از فروش تمام کالاها از جمله مسکن قصد دارد، درآمدهای خودش را افزایش دهد.

 

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها