|
کدخبر: 110996

آخرین قیمت خرید و اجاره مسکن در تهران (۲۸ تیر) + جدول

آخرین وضعیت قیمت خرید خانه و نرخ اجاره مسکن در تهران امروز شنبه ۲۸ تیر ۹۹ به قرار زیر است.

راه و مسکن آخرین قیمت خرید و اجاره مسکن در تهران (۲۸ تیر) + جدول

قیمت مسکن در تهران همچنان همچنان مناقشه برانگیز است. گزارش های نشان می دهد که نرخ اجاره مسکن در تهران همچنان بالا است و نرخ پیشنهادی مالکان همچنان نشان دهنده تمایل آنها برای افزایش اجاره و بها و رهن است اما با این حال اقدامات دولت و مجلس در چند هفته گذشته نشان دهنده آن است که در روزهای اخیر انعطاف در برخی از موجران ایجاد شده و اندکی قیمت های پیشنهادی کاهش پیدا کرده است.

جابجایی تورم از شمال به جنوب تهران

همچنین بازار در شمال و جنوب پایتخت در حال بالانس قیمتی است. خرداد ماه امسال منطقه ۱ بر اساس قیمت‌های قطعی معاملات پیشتاز تورم ماهیانه ملکی در تهران بود که بر اساس داده های قیمت پیشنهادی در یک سامانه ملکی این رتبه در تیرماه به منطقه ۱۵ تعلق دارد.

متوسط رشد قیمت پیشنهادی تیرماه ۱۳۹۹ نسبت به ماه گذشته در بعضی مناطق تهران بدین شرح است: منطقه ۱ معادل ۳.۵ درصد، منطقه ۲ به میزان سه درصد، منطقه ۳ بالغ بر پنج درصد، منطقه ۴ معادل ۱۲.۵ درصد، منطقه ۵ به میزان هشت درصد، منطقه ۱۲ بالغ بر ۷.۶ درصد، منطقه ۱۸ به میزان ۵.۵ درصد، و منطقه ۱۵ معادل ۱۴ درصد.

تورم صفر درصد در چهار منطقه از تهران

از طرف دیگر چهار منطقه از تهران با تورم صفر مواجه بودند. تیر ماه امسال بر اساس قیمت‌های پیشنهادی میانگین نرخ رشد قیمت مسکن در مناطق ۸ تا ۱۲ صفر درصد بوده است. رشد قیمت در منطقه ۷ نیز معکوس شده و ۸ درصد کاهش یافته است.

واسطه های ملکی می‌گویند بیش از آنکه تصمیمات دولت برای ساماندهی بازار مسکن منجر به آرامش قیمتی در این بازار شده باشد، عبور از بازه پرنوسان فصلی بازار مسکن علت ثبات نسبی قیمت است.

با این حال کارشناسان می گویند که تاثیر برنامه های دولت از جمله تصمیم برای افزایش تولید مسکن، دریافت مالیات از خانه های خالی، الزام به دریافت کد رهگیری، ایجاد سقف قیمتی ۲۵، ۲۰ و ۱۵ درصد برای رشد اجاره بها حداقل در میان مدت خود را نشان میدهد و نمی‌توان در کوتاه مدت نتایج این تصمیمات را مشاهده کرد.

اجاره-مسکن-جدوول

خرید و فروش در بازار مسکن تیرماه ۹۹ + قیمت روز

بخش عمده مشاوران املاک در مناطق شهر تهران وضعیت سایر بازارها به ویژه بازار بورس را طی چندماه اخیر در ایجاد نااطمینانی میان فروشندگان مسکن برای فروش واحد مسکونی از جمله مهم‌ترین عوامل عنوان می‌کردند.

با این حال بررسی‌های میدانی و همچنین اطلاعات ارائه شده از سوی برخی مشاوران املاک نشان می‌دهد طی چند روز اخیر، تعداد محدودی از فایل‌های جدید برای فروش از سوی مالکان و سازندگان در بازار عرضه شده است.

به گفته مشاوران املاک، بعضا قیمت‌های پیشنهادی عنوان شده از سوی مالکان کمی عجیب و متفاوت از آپارتمان‌های مشابه در منطقه است.

با این حال برخی از مالکان نیز که قصد واقعی برای فروش ملک خود دارند سعی کرده‌اند کمی قیمت‌های پیشنهادی خود را تعدیل کنند تا از این طریق بتوانند خریداران واقعی را به سمت فایل خود جذب کنند.

اجاره-مسکن-جدوول۱

آشفتگی در قیمت‌های پیشنهادی مالکان + قیمت روز آپارتمان

هرچند ارتباط میان شرایط بازارهای موازی جاذب سرمایه موضوع جدیدی نیست و همواره وجود داشته است، اما از سال ۹۷ به بعد، حساسیت بازار مسکن به وضعیت و تغییرات قیمتی در سایر بازارها به مراتب بیشتر شده و شاید با هیچ دوره‌ای پیش از آن قابل قیاس نیست.

در روزهای اخیر نیز به‌رغم اینکه شرایط رکود معاملاتی در بازار مسکن با گذشته تفاوت چندانی نکرده و همچنان حجم معاملات در کف شرایط متداول رکود قرار دارد، اما نوسان‌های ارز و سکه زمینه‌ساز شکل‌گیری انتظار افزایش قیمت در میان گروهی از فروشندگان بازار مسکن شده است.

این انتظار به شکلی در قیمت‌های پیشنهادی انعکاس پیدا کرده که نمی‌توان میزان رشد مشخصی را به قیمت‌های جدید پیشنهادی نسبت داد.

برخی از واسطه‌های ملکی می‌گویند فروشنده‌های واحدهای نوساز اگرچه تعدادشان در بازار زیاد نیست، اما قیمت‌های اعلامی خود را ظرف یکی، دو هفته اخیر دوباره افزایش داده‌اند و بعضا در مورد آپارتمان‌های مشابه در محله‌های یکسان، اختلاف قیمت تا ۱۵ درصد مشاهده می‌شود.

به‌عنوان مثال یک گروه از فروشنده‌های واحدهای نوساز در محله نظام‌آباد تهران قیمت پیشنهادی ۱۸ میلیون تومانی را برای فروش اعلام کرده‌اند اما گروه دیگر وارد کانال ۲۰ میلیونی شده و قیمت‌های ۲۱ میلیون تومانی را اعلام کرده‌اند و البته در این قیمت‌گذاری بی‌قاعده، اهمیتی به متغیرهای دیگر مثل اینکه آیا اصلا در این سطوح قیمتی، تقاضایی در این محله وجود دارد یا نه، نمی‌دهند.

اجاره-مسکن-جدوول۲

 

منبع: دنیای اقتصاد

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها