|
کدخبر: 109675

دلیل ایجاد دوگانگی در بازار مسکن از زبان وزیر راه

اسلامی گفت: کارشناسانی که اطلاعات کافی در حوزه مسکن ندارند با اظهار نظرهای اشتباه، دوگانگی در بازار مسکن ایجاد نکنند.

راه و مسکن دلیل ایجاد دوگانگی در بازار مسکن از زبان وزیر راه

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در مراسم امضای تفاهم نامه تامین مسکن ایثارگران بین وزارت راه و شهرسازی و بنیاد شهید و امور ایثارگران، با بیان اینکه هر قدمی برداشته شده در راستای توجه به خانواده بزرگ شهدا و ایثار گران است، گفت: جامعه ایثارگران برای تمامی ملت ایران شریف و عزیز هستند و دولت اراده قاطعی برای پیشبرد برنامه‌های مسکن در این زمینه دارد.

او با اشاره به اینکه دولت برنامه مسکن و طرح اقدام ملی و همچنین تکمیل واحد‌های مسکن را از سال گذشته آغاز کرده است، افزود: دولت اهتمام ویژه‌ای برای ساخت و تکمیل این پروژه‌ها دارد و ما سعی می‌کنیم با مشارکت تمامی دستگاه‌ها بتوانیم علاوه بر جامعه هدف اقشار مورد نیاز در حوزه مسکن را خانه دار کنیم.

اسلامی یادآور شد: امکانات و زمین که در حوزه اختیارات وزارت راه و شهرسازی بوده فراهم شده است و سایر دستگاه‌ها هم در جهت تکمیل و اجرای این واحد‌ها باید اقدامات لازم را انجام دهند.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه علاوه بر ساخت و تکمیل واحد‌های مسکن ملی ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسکونی برای کارگران و ۱۷۰ هزار واحد مسکونی برای آموزش و پرورش را وزارت راه و شهرسازی در قالب تفاهم نامه‌ای منعقد کرده است، افزود: دولت تمام تلاش و اهتمام خود را برای تکمیل و اجرای واحد‌های مسکن به کار گرفته است.

اسلامی با بیان اینکه در تفاهم نامه امروز سعی شده زمین برای ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در اختیار ایثارگران قرار داده شود افزود: با عنایت خداوند سعی خواهیم کرد تولید و عرضه مسکن را به یک جریان پایدار تبدیل کنیم تا نهضت خانه سازی که جزو برنامه‌های ما است را بتوانیم با قدرت بیشتر ادامه دهیم.

وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: در برخی از مواقع شاهد آن هستیم که صحبت‌هایی در رابطه با کوتاهی و یا کم کاری در این حوزه مطرح می‌شود، اما ما سعی خواهیم کرد با تامین امکانات لازم زمینه خانه دار شدن برای تمامی بخش‌های جامعه را فراهم کنیم.

او بیان کرد: در زمان ورود آقای اوحدی رئیس بنیاد شهید، به هیئت دولت اعلام کردیم که اراضی لازم برای ساخت واحد‌های مسکونی ایثارگران را با هماهنگی استانداران در شهر‌های مختلف فراهم خواهیم کرد.

وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد: برنامه اجرایی یا تمهیدات لازم در این زمینه انجام شد و ما توانستیم شرایط لازم برای ساخت مسکن دویست هزار واحد را فراهم کنیم.

اسلامی با اشاره به این که انتظار جامعه است کهبا انجام اقدامات لازم برکاهش قیمت مسکن تاثیرگذار باشیم گفت: آنچه که بر قیمت مسکن در بازار تاثیر بسیار زیادی دارد تولید و عرضه مسکن است که با همکاری بخش خصوصی این برنامه‌ها را در دستور کار خود قرار داده‌ایم.

اسلامی تصریح کرد: متقاضیانی که فاقد مسکن بودن از طریق ثبت نام در سامانه طرح اقدام ملی مسکن مشخص شدند و هر فردی که متقاضی و یا شرایط لازم را داشت در اکثر شهر‌های کشور ثبت‌نام شان انجام شد و با توجه به پالایش‌های صورت گرفته ثبت نام کنندگان نهایی در این طرح‌ها مشخص شدند.

وزیر راه و شهرسازی توضیح داد: وزارت راه و شهرسازی سعی کرده یک جریان امیدبخش در حوزه مسکن ایجاد کند تا ۴۰۰ هزار واحد مسکونی برای متقاضیان نهایی در قالب طرح اقدام ملی مسکن ساخته شود.

اسلامی یادآور شد: در برخی از مواقع شاهد آن هستیم که در برخی از رسانه‌ها از کارشناسانی که اطلاعات کافی در حوزه مسکن ندارند دعوت می‌کنند و این افراد با اظهارنظر‌های اشتباه سعی می‌کنند دوگانگی در بازار مسکن و در بین مردم ایجاد کند که این خود باعث ایجاد مشکلاتی در حوزه مسکن خواهد شد این کارشناسان در ابتدا اطلاعات خود را درباره مسکن تکمیل کنند تا دوگانگی در این حوزه ایجاد نشود.

وزیر راه وشهرسازی در پایان تاکید کرد: برخی از کارشناسان معتقد هستند که در حوزه مسکن کاری انجام نشده و این دولت برنامه‌ای در حوزه کنترل قیمت مسکن ندارد که این اظهار نظر‌ها باعث می‌شود که جامعه متشوش شود. وزارت راه وشهرسازی طبق زمانبندی که اعلام کرده واحد‌ها را به بهره برداری می‌رساند از سوی دیگر برنامه‌های کافی در حوزه مسکن داریم که این بازار را به سمت آرامش هدایت می‌کند.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر