|
کدخبر: 107468

کاهش شدید قیمت اجاره مسکن به یک شرط

یک عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی، گفت: دادستانی باید به موضوع احتکار خانه‌های خالی ورود پیدا کند، چراکه هم‌اکنون بیش از دو میلیون و ۵۰۰ هزار خانه خالی در کشور داریم.

راه و مسکن کاهش شدید قیمت اجاره مسکن به یک شرط

ابوالفضل ابوترابی در مورد افزایش لجام گسیخته نرخ مسکن و اجاره‌ بهای آن، اظهار کرد: در بحث مشکل گرانی مسکن باید چند کار را هم‌زمان با یکدیگر انجام دهیم. در وهله نخست باید به کسانی که در حال ساخت مسکن هستند و به دلیل تورم بالا نتوانستند کار ادامه ساخت را انجام دهند، وام مناسب داده شود.

وی با بیان اینکه مسکن جزء کالاهای اساسی مردم است، افزود: در مرحله بعد باید دادستانی به موضوع احتکار خانه‌های خالی ورود پیدا کند، چراکه هم‌اکنون بیش از دو میلیون و ۵۰۰ هزار خانه خالی در کشور داریم که اگر این خانه‌ها با نرخ مناسب اجاره داده شود بدون شک نرخ مسکن و اجاره‌بهای آن به شدت کاهش می‌یابد و در کوتاه مدت این راهکارها جواب می‌دهد.

نماینده مردم نجف‌آباد و تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی، گفت: دادستانی همان طور که به موضوع احتکار سایر کالاها ورود می‌کند در موضوع احتکار خانه‌های خالی هم می‌تواند ورود کند.

ابوترابی ادامه داد: اما در بلندمدت برای حل معضل مسکن، اصلاح قوانین در ساخت‌وسازها باید مدنظر قرار گیرد و در بحث کمیسیون ماده پنج، شهرسازی‌ها و تغییر کاربری‌ها راحت‌تر شود.

 

منبع: ايسنا

ارسال نظر