|
کدخبر: 105713

مسکن ارزان قیمت دغدغه زوج های دم بخت

بحث اخذ مالیات از خانه‌های خالی توسط دولت موجب شده عده‌ای به دنبال فرار مالیاتی باشند و بخواهند خانه‌های متعلق به خود را خالی نگه دارند.

راه و مسکن مسکن ارزان قیمت دغدغه زوج های دم بخت

مسکن ارزان قیمت این روز‌ها به اصلی‌ترین دغدغه‌ی زوج‌های جوان و افراد مجردی که در شرف ازدواج هستند، تبدیل شده است، اما با این حساب جوانان گاهی بر سر دوراهی خرید خانه یا اجاره کردن می‌مانند.

با یک حساب دو دو تا چهار تا مشخص می‌شود با درآمد‌های فعلی و تورم موجود در کشور خرید خانه برای جوان‌هایی که می‌خواهند زندگی مشترک خود را آغاز کنند سخت و گاهی ناممکن است. با این وجود آن‌ها به سراغ اجاره کردن یک خانه نقلی می‌روند، هر چند که اجاره چنین خانه‌ای در متوسط‌ترین منطقه شهر قیمت‌ نسبتاً بالایی دارد.

این روزها زوج‌های جوان به دلایل واضح و روشنی که همه ما می‌دانیم، با حجم عظیمی از مشکلات ریز و درشت اقتصادی دست‌ به‌ گریبان هستند و برای شروع زندگی مشترک چاره‌ای جز اجاره آپارتمان کوچک یا حتی آپارتمان زیر ۴۰ متر ندارند. البته باید بدانید که اجاره خانه ارزان می‌تواند در مدیریت هزینه‌ها در اوایل زندگی مشترک زوج‌های جوان به‌ شدت تأثیرگذار باشد.

در این باره محمد مهدی تندگویان معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه مشکل اصلی تأمین مسکن ارزان برای جوانان است، گفت: با افزایش مبالغ وام‌ها برای جوانان، آن‌ها تنها زیر بار قرض و پرداخت اقساط وام می‌روند و این موضوع از یک جوان، بدهکار بانکی ایجاد می‌کند.

وی افزود: مشکل فراهم شدن مسکن ارزان وام نیست، چرا که به وجود آمدن شرایط خرید مسکن ارزان مسئله اصلی است.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه زمین رایگان، مصالح دولتی و حذف عوارض ساخت و ساز می‌تواند به تولید یک مسکن ارزان کمک کند، تصریح کرد: مردم کشور‌های توسعه یافته از خانه‌های کوچک زندگی خود را آغاز می‌کنند.

تندگویان با بیان اینکه تغییر سبک زندگی در مسکن مثل متراژ پایین‌تر و سکونت می‌تواند در بهبود شرایط برای جوانان تأثیرگذار باشد، ادامه داد: متأسفانه الگو این سبک زندگی در کشور بر هم ریخته است و گرایش به متاژ‌های بالا و تجملات افزایش یافته است.

اجاره آپارتمان یک خوابه با توجه به شرایط یک زوج جوان به لحاظ اقتصادی گزینه بسیار خوبی است، ضمن اینکه آپارتمان‌های کم متراژ و یک‌خوابه با توجه به تقاضای خانواده‌های کم‌جمعیت و به‌ طور کلی زوج‌های جوان طراحی و ساخته می‌شوند، اما اجاره کردن چنین خانه‌هایی هم دردسر‌های خود را دارد، چراکه پرداخت وام ۱۰۰ میلیون تومانی به جوانان هم مشکلی را در این خصوص حل نکرده است.

 

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها