|
کدخبر: 100789

متوسط قیمت اردیبهشت مسکن در تهران

طبق آمار رسمی متوسط نرخ آپارتمان در اردیبهشت ماه در شهر تهران به ۱۷ میلیون تومان رسیده است.

راه و مسکن متوسط قیمت اردیبهشت مسکن در تهران

بنابر آمار‌های منتشره از سوی دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی متوسط نرخ هر مترمربع واحد مسکونی آپارتمانی در اردیبشهت امسال ۱۷ میلیون تومان بوده است که نسبت به اردیبهشت ۹۸ با رقم ۱۲ میلیون و ۷۱۲ هزارتومان با افزایش ۳۳.۸ درصدی روبه‌رو بوده است.

قیمت مسکن نیز در تهران در اردیبهشت ماه امسال نسبت به فروردین ماه رشد ۹.۴ درصدی داشته است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد تعداد معاملات صورت گرفته در اردیبهشت ۹۹ بالغ بر ۱۱ هزار و ۵۶۹ فقره بوده که در مقایسه با فروردین ماه امسال با هزار و ۳۰۰ فقره معامله با رشد ۷۹۰ درصدی روبه‌رو بوده است، اما نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش ۶.۱ درصدی داشته است.

شیوع ویروس کرونا معاملات مسکن در فروردین ماه را تا حدودی کاهش داد، اما در اردیبهشت ماه تعداد معاملات حاکی از رشد خرید و فروش و رونق بازار مسکن دارد.

لازم به ذکر است که از میان مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران گران‌ترین منطقه تهران با متوسط نرخ ۳۴ میلیون و ۱۹۹ هزار و ۴۰۰ تومان مربوط به منطقه یک و ارزانترین منطقه با متوسط نرخ ۷ میلیون و ۷۴۳ هزار و ۶۰۰ مربوط به منطقه ۱۸ می‌شود.

گفتنی است در معاملات مسکن اردیبهشت ماه ۷ منطقه تهران میانگین نرخ زیر متری ۱۰ میلیون تومان را به ثبت رساندند و در ۱۵ منطقه دیگر متوسط نرخ هر متر مسکن بیش از ۱۱ میلیون تومان بوده است.

 

منبع: میزان
  • ناشناس ارسالی در

    خر‌از‌قبرس‌نمیارند‌چون‌که‌خود‌صادر‌کننده‌شدیم

  • ناشناس ارسالی در

    اقای وزیر مسکن پس برای افرادی مانند بنده که سرپرست خانوار هستم ویک پسر ودختر تحت تکفل دارم ونمیتوانم مسکن تهیه کنم وزیر بار اجاره منزل کمر خم کرده ام چه میشود ش وهر مرحومم هم هیچ درامدی ندارد

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها