|
کدخبر: 255551

گسترش تحریم‌های آمریکا علیه مسکو / امکان بازگشایی سفارت در کی‌یف وجود دارد؟

سخنگوی کاخ سفید بامداد سه‌شنبه احتمال سفر «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا به اوکراین را رد کرد.

جنیفر ساکی طی نشست خبری روزانه در کاخ سفید گفت: «به گسترش اهداف تحریم‌های خود علیه روسیه و جلوگیری از تلاش برای دور زدن آن‌ها ادامه خواهیم داد».

وی با بیان اینکه آمریکا از آغاز جنگ ۲.۶ میلیارد دلار به اوکراین کمک کرده، توضیح داد: «ما اطلاعات زیادی در مورد اقدامات نظامی روسیه با اوکراین به اشتراک گذاشتیم».

سخنگوی کاخ سفید در پاسخ به سوالی درباره احتمال سفر بایدن به اوکراین گفت: «هنوز هیچ برنامه‌ای برای سفر بایدن به کی‌یف وجود ندارد».

ساکی درباره نشست آتی گروه ۲۰ که احتمالا روسیه هم در آن حضور دارد، تاکید کرد: «در صورت حضور نمایندگان روسیه، وزیر خزانه‌داری آمریکا در نشست این هفته گروه ۲۰ شرکت نخواهد کرد».

وی ادامه داد: «کمک‌های امنیتی و تحریم‌های اقتصادی ما موقعیت اوکراینی‌ها را در میز مذاکره تقویت می‌کند. ما همچنان در حال ارزیابی امکان بازگشایی سفارت خود در کی‌یف هستیم».

این مقام آمریکایی درباره حملات جدید روسیه به شرق اوکراین نیز اظهار داشت: «ما انتظار داشتیم روس‌ها بازی خود را به شرق اوکراین ببرند و این دقیقاً همان کاری است که آن‌ها انجام دادند».

بامداد سه‌شنبه همچنین مسئول ستاد ریاست‌جمهوری اوکراین اعلام کرد که موج دوم جنگ با حملات گسترده روسیه به شرق این کشور آغاز شده است.

سال گذشته روسیه بار‌ها به دولت زلنسکی درباره حملات توپخانه‌ای به منطقه خودمختار دونباس هشدار داده بود و در نهایت پنجم اسفند ماه پس از به رسمیت شناختن استقلال این منطقه، «عملیات ویژه» در حمایت از دونباس را در اوکراین آغاز کرد که تاکنون ادامه دارد.

با تداوم درگیری‌ها در اوکراین، روسیه در تلاش است با تصرف شهر تحت محاصره ماریوپل، منطقه ضمیمه شده کریمه را به دونباس متصل کند. مسکو روز یکشنبه اعلام کرد نظامیان حاضر در این شهر مهلت دارند خود را تسلیم کنند، اما اوکراینی‌ها این پیشنهاد را رد کردند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها