|
کدخبر: 199757

اعتراف بایدن در سالگرد حملات ۱۱ سپتامبر

بایدن گفت: این مساله که تصور می ‌کردیم افغانستان را می ‌توان واقعا متحد و یکپارچه کرد، اشتباه بود... ولی نیروهای آمریکایی به هدف اصلی خود یعنی کشتن اسامه بن لادن رهبر القاعده در دوم می ۲۰۱۱ دست پیدا کردند

دیگر رسانه99 اعتراف بایدن در سالگرد حملات ۱۱ سپتامبر

 جو بایدن رئیس‌جمهوری امریکا که در سالگرد حملات ۱۱ سپتامبر از یکی از محل‌های سقوط هواپیماها در پنسیلوانیا دیدن می‌کرد، بار دیگر از عملکردش در قبال خروج و عقب نشینی نیروهای نظامی امریکا از افغانستان دفاع کرده است.

بایدن گفت: امریکا نمی‌تواند هر کشوری را که القاعده در آنجا حضور دارد، اشغال کند.

اظهارات بایدن در حالی است که خروج شتاب زده و عجولانه نیروهای امریکایی از افغانستان و تصرف این کشور توسط طالبان با انتقادهای گسترده بین‌المللی روبه‌رو شده است.

وی افزود: ایالات متحده نمی‌تواند به هر کشوری که سازمان تروریستی القاعده در آن حضور دارد، حمله نظامی کند.

بایدن اظهارکرد: آیا این احتمال وجود دارد که القاعده است به افغانستان بازگردد؟ بله، ولی می‌‌دانید مسئله اصلی چیست، آنها پیش از این به خیلی جاهای دیگر برگشته‌اند.

رئیس‌جمهوری ایالات متحده در ادامه گفت: پس رویکرد چه باید باشد؟ هر جایی که القاعده در آنجا حضور داشته باشد، ما باید به آن حمله کنیم و نیروهای مان در آنجا باقی بمانند؟ هرگز، بی‌خیال.

بایدن ادعا کرد: این مسئله که تصور می‌‌کردیم افغانستان را می‌‌توان واقعا متحد و یکپارچه کرد، اشتباه بود... ولی نیروهای امریکایی به هدف اصلی خود یعنی کشتن اسامه بن لادن رهبر القاعده در دوم می‌۲۰۱۱ دست پیدا کردند.

 

منبع: تسنیم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها