|
کدخبر: 173431

چه تعداد واحد خالی در تهران باید مالیات دهند؟

وزیر راه و شهرسازی گفت: از زمان آغاز اجرای طرح سامانه ثبت املاک، یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد به سازمان امور مالیاتی معرفی کرده ایم که به موجب قانون باید مالیات اخذ شود.

دیگر رسانه99 چه تعداد واحد خالی در تهران  باید مالیات دهند؟

محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اجرای طرح سامانه ثبت املاک گفت: این طرح برای این اجرا می‌شود که خانه خالی وجود نداشته باشد و مسکن از کالای سرمایه‌ای بودن خارج شود.

وی افزود: از زمان آغاز اجرای طرح سامانه ثبت املاک ، یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد به سازمان امور مالیاتی معرفی کرده ایم که به موجب قانون باید مالیات اخذ شود.

اسلامی ادامه داد: باید به این امر توجه کرد که مسکن وقتی کالای سرمایه‌ای باشد، از آثار تورمی در بازار متاثر شده و موجب سوداگری می‌شود و به مردم فشار مضاعف می آورد و قیمت به صورت حباب آلود افزایش می‌یابد.

وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: اجرای این طرح در راستای منافع مردم و کشور است و آسیب پذیری مسکن را از تحولات اقتصادی بازار خارج می‌کند و تنها به عنوان کالای مصرفی نگریسته می‌شود و از سوی دیگر آمار مسکن را به صورت دقیق به دست می‌آوریم.

وی با اشاره به اجرای طرح اقدام ملی مسکن در سطح کشور گفت: سیاست ما این است که مردم  حداکثر تلاش را خود داشته باشند تا به صورت گروهی واحد مسکونی را احداث کنند و در جایی که شهر محدودیت دارد، به صورت مجتمع احداث می‌کنیم.

اسلامی افزود: در این مقطع زمانی بیش از ۵۰۰ هزار واحد مسکونی در قالب اقدام ملی مسکن در کشور فعال بوده که به ترتیب به بهره برداری خواهد رسید.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه محدودیت زمین برای احداث پروژه نداریم، اظهار کرد: اقدامات انجام شده نشان می‌دهد که مردم ظرفیت و توان را دارند و می‌توانند در خانه دار شدن خود نقش ایفا کنند که برای کمک به آنها، زمین لازم تامین می شود.

منبع: فارس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها