|
کدخبر: 93087

روحانی: اجتماع حضوری در ماه رمضان نداریم

رئیس‌جمهور با بیان این مطلب که کسب‌و‌کارهای کم‌ریسک در تهران از شنبه آغاز می‌شود، گفت: اگر شرایط کشور در آینده بماند امروز باشد قاعدتاً اجتماعی حضوری برای ماه مبارک رمضان نخواهیم داشت.

گسترش‌نیوز: حسن روحانی رئیس‌جمهوری صبح امروز در جلسه ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا گفت: قرار شد در زمینه نحوه آغاز کسب و کارهای پر ریسک برنامه‌ریزی شود. وزارت بهداشت وزارت صمت و وزارت کشور در این زمینه باید برنامه‌ریزی کنند و هر وقت این طرح آماده شد باید در آینده راجع به کسب و کارهای پر ریسک برنامه‌های خود را عملیاتی کنیم.

rohani.jpg

وی افزود: نسبت به تهران همانگونه که مردم ما مطلع هستند از شنبه کسب و کارهای کم ریسک طبق پروتکل‌های بهداشتی شروع می‌شود برای کسب و کارهای پر ریسک هم در حال مطالعه هستیم و در اطلاعیه ثانوی به مردم خبر داده خواهد شد.

رئیس‌جمهور درخصوص وضعیت حمل‌ونقل نیز گفت: راجع به حمل‌ونقل جلساتی در وزارت کشور برگزار شده و با وزارت بهداشت توافق شده است که هر وسیله نقلیه عمومی که می‌خواهد فعالیت کند، حالا اتوبوس مترو و یا هر چیز دیگری که باشد باید ضدعفونی شود. آغاز کار ضدعفونی شود و پایان کار هم ضدعفونی شود. رانندگان باید از ماسک و دستکش استفاده کنند و مسافران هم باید به تعداد صندلی سوار شوند.

روحانی با بیان این مطلب که در تهران مردم از وسایل نقلیه شخصی یا تاکسی و اسنپ استفاده کنند، تصریح کرد: مردم برای استفاده از وسیله نقلیه حمل‌ونقل عمومی طبق پروتکل باید صورت گیرد.

رئیس‌جمهور با اشاره به محدودیت‌های احتمالی برای برگزاری مراسم‌های مذهبی در ماه مبارک رمضان اظهارکرد: معمولا مردم در ماه رمضان اجتماع می‌کردند و مراسم تبلیغی و عبادی و قران خوانی و دعا خوانی داشتند. در ماه رمضان مردم مراسم‌های گوناگون دارند البته در جلسه آینده راجع به این موضوع تصمیم‌گیری می‌شود اما اگر شرایط کشور بمانند امروز باشد قاعدتاً اجتماعی حضوری نخواهیم داشت و این زحمت را باید صدا و سیما و شبکه‌های مجازی بر عهده بگیرند و مردم از صدا و سیما و شبکه‌های مجازی استفاده کنند. باز اگر تحولی رخ دهد در جلسه آینده تصمیم نهایی را اتخاذ می‌کنیم.

وی اضافه کرد: وزارت بهداشت و درمان اصولی دارد که این اصول برایش مهم است و بر آن مبنا است که می‌گوید کدام کسب و کار و اجتماع باشند و کدام کسب و کار و اجتماع نباشد.

منبع: تسنیم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها