|
کدخبر: 89298

روحانی: زنجیره شیوع کرونا باید قطع شود

رئیس جمهوری گفت: زنجیره شیوع ویروس کرونا را باید قطع کنیم و تردد چه درون استان‌ها و بین استان‌ها به حداقل برسد.

گسترش‌نیوز: حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز چهارشنبه در جلسه هیات دولت افزود: امسال در روزهای پایان سال مردم با مسائل و مشکلات جدیدی مواجه هستند که این مشکلات تقریبا در دهه‌های اخیر در تاریخ کشور و بسیاری از کشورها بی‌سابقه بوده است. مسئله ویروس کرونا تقریبا اختصاص به کشور و منطقه‌ای ندارد و بیشتر کشورهای جهان به این ویروس مبتلا شده‌اند.

وی با بیان اینکه این ویروس در سبک زندگی، اقتصاد، رفت و آمد و مشاغل بسیاری از مردم تاثیر گذاشته است، گفت: این ویروس به نوعی به مسافرت و تردد تاثیر دارد و فشارهای فراوانی به اقتصاد جامعه وارد کرده است. بنابراین این موضوع را باید جدی بگیریم.

روحانی گفت: از مردم می‌خواهم که این مسئله را جدی بگیریم. به این ویروس به سادگی نگاه نکنیم و برای سلامت و خانواده خطرناک در نظر بگیریم. گرچه از لحاظ علمی و پزشکی این ویروس خیلی خطرناک‌تر از ویروس‌های شبیه آنفولانزا نیست اما به دلیل مسئله واگیری سریع و شیوع این بیماری جایگاه خاص خود را پیداکرده است و به همین دلیل در همه کشورهای دنیا تاثیر گذاشته است.

رئیس جمهوری افزود: اینکه در برابر بیماری کرونا چه باید بکنیم و چه اقداماتی انجام دهیم، تقریبا به یک نسخه واحدی رسیده‌ایم و بر آن تاکید داریم.

رئیس جمهوری یکی از این موارد را برداشت زنجیره شیوع کرونا عنوان و تصریح کرد: این زنجیره شیوع از یک فرد شروع می‌شود و فرد وارد جمعی می‌شود و آن جمع را آلوده می‌کند و آن جمع هم به جمع دیگری می‌روند و آنان دچار مشکل می‌شوند. این زنجیره‌ای است که از نقطه‌ای شروع می‌شود و از نقاط بین شهری و حتی بین کشورها هم عبور کند.

وی تاکید کرد: پس نخستین مسئله قطع این زنجیره است و اما چگونه زنجیره را قطع کنیم مهم‌ترین مسئله ضدعفونی است؛ اگر دست‌ها را خوب بشوییم و ضدعفونی کنیم زنجیره از این جا قطع می‌شود و از دست ما به‌دست دیگری نمی‌رود نفوذ نمی‌کند و این برای قطع زنجیره تاثیرگذار است.

روحانی درباره مسئله عدم جابه‌جایی و تردد اظهار کرد: مسئله دوم تردد است؛ به ذهن بعضی‌ها تردد یعنی اگر از تهران به شهر دیگر رفتیم و اگر از شمال تهران به جنوب، شرق و غرب تهران رفتیم، عیب ندارد، این طور نیست. سفر درون شهری هم همان اثر و ضرر را دارد. یک فردی از یک استان از این شهر به آن شهر می‌رود و می‌گوید این سفر داخل استان است و همه باهم هستند و تفاوتی نمی‌کند، ‌درست نیست. چه اینکه از استانی به استان دیگر و چه اینکه از درون استان و در شهرهای مختلف استان تردد کنند و چه بین روستاها تردد کنند، توصیه این است تا حد امکان تردد باید به حداقل ممکن برسد.

ادامه دارد...

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها