|
کدخبر: 36092

مخالفان استیضاح وزیر اقتصاد چه می‌گویند؟

استیضاح مسعود کرباسیان، وزیر امور اقتصاد و دارایی در صحن علنی مجلس در جریان است.

گسترش نیوز: هم اکنون استیضاح مسعود کرباسیان، وزیر امور اقتصاد و دارایی در صحن علنی مجلس در جریان است. هر یک از نمایندگان ۱۰ دقیقه فرصت برای ارائه مطالب خود دارند.

حسن سلیمانی، نماینده مخالف استیضاح در دفاع از کرباسیان گفت: بندهای استیضاح تقریبا با هم یکی است. به عنوان نمونه در بحث فعالیت بانکی باید اختیارات قانونی وزیر اقتصاد را مرور کرد و دید تا چه میزان می‌توانسته کاری کند که نکرده است.

majles.jpg

سلیمانی افزود: به موجب قانون برنامه و بودجه وزارت اقتصاد به عنوان مسئول قیمت گذاری مشخص نشده است و نباید تقصیر را به گردن وزیر انداخت. کرباسیان سال‌ها سابقه حضور در سازمان‌های اقتصادی را دارد، اما نمی‌توان در عرض یک سال انتظار تغییر وضع اقتصادی را داشت. در حوزه کسب و کار وظیفه ایشان تامین منابع است و باید از وی عمل درست به قانون را بخواهیم.

مسعود پزشکیان نیز به عنوان نماینده مخالف استیضاح گفت: بزرگترین قدرت اقتصادی جهان امروز با تمام وجود در صحنه ایستاده و می‌خواهد ما را زمین‌گیر کند. ما در مقابل چنین قدرتی می‌گوییم وزیر مقصر است و این درست نیست. آیا اعلام کردیم که در حالت جنگ هستیم؟باید دست به دست هم دهیم و بپذیریم شرایط سخت اقتصادی خواهیم داشت.

وی افزود: ماشین آخرین سیستم به ایران نیاید، در این شرایط نیازی به ماشین آخرین سیستم نداریم. تصور می‌کنید اگر دولت را برداریم و دولت دیگر بیاید مشکلات حل می‌شود؟ در بحث FATF امروز هیچ بانکی با ما معامله نمی‌کند،‌همه باید این وسط جوابگو باشیم و باید کنار هم باشیم.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها