|
کدخبر: 82619

نخستین المپیک بلاکچین برگزار می‌شود

نخستین المپیک بلاکچین ایران، هشتم اسفند ماه امسال در دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

گسترش‌نیوز : این رویداد با هدف ترویج مفاهیم بلاکچین و کاربردهای آن در چهار زیر رشته‌ فنی، توکنایز، رمز ارز، الگوریتم و قرارداد هوشمند و همچنین ارائه پیشنهاد در بخش مدیریت و اقتصاد برگزار می‌شود.

رضا محمدی مدیرعامل فناوری‌های هوشمند مالی امین با اعلام اینکه به نفرات برتر هر رشته ۱۰ میلیون تومان جایزه اهدا می‌شود، درباره نحوه ثبت نام و شرکت در این رویداد گفت: علاقمندان به شرکت در المپیک بلاکچین می‌توانند در وب سایت این رویداد به نشانی http: //bcolympic.ir/ ثبت نام کنند.

محمدعلی اخایی، عضو هیات علمی دانشکده برق و کامپیوتر دانشگاه تهران و دبیر علمی المپیک بلاکچین درباره این رویداد ابرازکرد: موضوع بلاکچین در قالب سرفصل‌های آموزشی مقطع کارشناسی ارشد در چند دانشگاه ایران از جمله دانشگاه تهران تدریس می‌شود. پس از دو سال از توجه آکادمیک به این موضوع و تمایل بازار برای فعالیت فناورانه در حوزه زنجیره بلوکی، این ضرورت احساس می‌شود که استعدادهای موجود در این حوزه در قالب یک رویداد گردهم بیایند و در قالب یک مسابقه فنی و حتی غیر فنی نظیر اقتصادی و مالی به راقبت با یکدیگر بپردازند.

وی افزود: در این المپیک می‌خواهیم وجوه مختلف سپهر بلاکچین را در قالب یک مسابقه چند ساعته معرفی و کنشگران این حوزه را به چالش بکشیم، از بعد فنی نظیر توکن سازی، قراردادهای هوشمند و الگوریتم‌های اجماع تا موارد اقتصادی و مالی مثل ترسیم زیست بوم این حوزه و تاثیر آن بر اقتصاد موجود (خصوصا در شرایط تحریم)

المپیک بلاکچین که نخستین رقابت فراگیر کشوری در حوزه بلاکچین و محفلی برای گردهمایی نخبگان و استعدادهای این حوزه است را دانشگاه تهران با همکاری شرکت فناوری‌های هوشمند مالی امین (فهما) برگزار می‌کند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها