|
کدخبر: 62119

اختصاصی گسترش‌نیوز:

نکاتی جالب و عجیب درباره بوگاتی ویرون

بوگاتی ویرون یکی از محصولات خاص و پرطرفدار این خودروساز است که البته پس از آن مدل‌های دیگری نیز به تولید رسید. نکات مختلفی درباره این خودرو وجود دارد که دانستن آن می‌تواند جالب باشد.

گسترش‌نیوز: به طور کلی می‌توان محصولات بوگاتی را خودروهایی رویایی دانست که نشستن پشت فرمان آن‌ها برای هر علاقه‌مندی آرزو است. مدل ویرون همچنان جذابیت‌های خاص خودرو را دارد و با توجه به قیمت ۱.۷ میلیون دلاری آن باید مشخصات و امکانات جالبی نیز داشته باشد. در ادامه این نوشتار قصد داریم به ذکر یک سری اطلاعات و حقایق درباره این ساخته بوگاتی بپردازیم.

BUGATTIVEYRON1.jpg

۱- طراحی که دیگر برای بوگاتی کار نمی‌کند

جوزف کابان این خودروی جذاب و منحصر به فرد را توانست طراحی کند، خودرویی که نظر همگان را به سمت خود جلب کرد. این مورد نتوانست کابان را برای ادامه فعالیت و همکاری راضی نگه دارد و این طراح فعالیت خود را با برند رولزرویس ادامه داد. این طراح هنوز نتوانسته تجربه موفقی مانند ویرون را تکرار کند اما در زمینه طراحی خودروهای لوکس به فعالیت می‌پردازد.

۲- خیلی خاص هم نیست!

زمانی که بیش از یک میلیون دلار هزینه برای خرید خودرو صرف می‌کنید انتظار خواهید داشت که با یک خودروی بسیار خاص و کمیاب مواجه باشید. اما در مورد ویرون چنین اتفاقی نیفتاده چرا که رقم ۴۰۰ دستگاه از این خودرو به تولید رسیده است. بنابراین در کشورهای علاقه‌مند به خودروهای لوکس و اسپرت هر لحظه این امکان وجود دارد که یک ویرون دیگر نیز از کنار شما عبور کند.

۳- مشکلات کیسه هوا

با توجه به این که خودروهای بوگاتی توانایی حرکت در سرعت بالا را دارند قاعدتا باید ایمنی قابل قبولی نیز داشته باشند. گزارش‌هایی درباره وجود ایراد در کیسه‌های هوای جانبی منتشر شده که احتمال آتش‌سوزی را نیز بالا می‌برند. در نتیجه این قضیه بسیاری از خریداران را نگران کرده است.

۴- اضافه کردن الماس به کابین

همیشه یک راه حل برای خاص‌تر کردن خودرویی مانند بوگاتی وجود دارد هرچند که تعداد آن نسبتا زیاد باشد. بوگاتی این امکان را به مشتریان خود داده که بتوانند سفارش الماس برای به‌کار‌گیری داخل کابین دهند. این کار در مدل شیرون نیز داخل اسپیکرها انجام شده که به افزایش وضوح صدا کمک می‌کند. استفاده از الماس موردی نیست که بسیاری از افراد به سمت آن بروند اما قیمت آن نیز بسیار بالا خواهد بود.

۵- قیمت تعویض روغن

تعویض روغن موردی است که همه صاحبان خودرو باید آن را انجام دهند. هزینه تعویض روغن برای بوگاتی ویرون رقم سرسام‌آور ۲۱ هزار دلار است. با توجه به این که پیشرانه استفاده شده در ویرون بسیار قدرتمند است چنین هزینه‌ای نیز باید توسط مشتری پرداخت شود.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها