|
کدخبر: 304027 سینا ستوده

اختصاصی گسترش‌نیوز؛

برگزاری نشست کیفی و ساخت داخل موتورسیکلت ایران و چین

نشست تخصصی کیفی و ساخت داخل موتورسیکلت ایران و چین با حضور جلیل مجاهد، رئیس انجمن صنعت موتورسیکلت ایران، مدیرعامل کارخانجات صنعتی کویر موتور و رئیس اتاق بازرگانی برگزار شد.

خودرو برگزاری نشست کیفی و ساخت داخل موتورسیکلت ایران و چین

نشست تخصصی کیفی و ساخت داخل موتورسیکلت ایران و چین با حضور اعضای انجمن صنعت موتورسیکلت ایران،  تجارت و سرمایه گذاری چین ایران و اتاق بازرگانی چین در صنعت موتورسیکلت برگزار شد.

نشست-موتور۱

جلیل مجاهد، رئیس انجمن صنعت موتورسیکلت ایران، در این نشست اظهار کرد: شما از کشوری بزرگی مانند چین با هزاران سال قدمت وارد کشوری شدید که به مانند کشور شما هزاران سال قدمت و تمدن ساز بوده است. کشور ایران و چین به عنوان تمدن‌های بزرگ و قدرتمند از هزاران سال پیش در جاده ابریشم با یکدیگر پیوند تنگاتنگی داشته‌اند. نتیجه هزاران سال تمدن مشترک همکاری امروز ایران و چین در میان تحریم‌های ظالمانه می‌باشد و چین در حال حاضر بزرگترین شریک تجاری ایران است.

مجاهد۱

وی ادامه داد: تولیدکنندگان محترم ایران و چین، حضور امروز شما در این همایش تنها حضور اقتصادی نیست بلکه تمدن کهن ایران و چین که موجب سنت‌ها و فرهنگ‌های مشتری و همکاری مشترک گردیده است. کشور ما یک درصد جمعیت جهان و ۷ درصد منابع و ذخایر دنیا را در اختیار دارد و این به معنی این است که ایران کشور ثروتمندی است و این می‌تواند برای کشوری مانند چین مفید باشد و باتوجه به وجود بازار ۳۰۰ میلیون دلاری در منطقه می‌تواند فرصت خوبی برای همکاری دوجانبه باشد.

رئیس انجمن صنعت موتورسیکلت ایران گفت: ظرفیت و توانمندی تولید موتورسیکلت در ایران بیش از یک میلیون دستگاه می‌باشد و بیش از ۹۰ درصد آن حاصل تبادلات تجاری میان ایران و چین است. ما از کشور چین درخواست داریم که بومی‌سازی بخشی از قطعات موتورسیکلت مشارکت و موتورسیکلت‌سازان را یاری نمایید تا بتوانیم جایگاه بازار چین در ایران را حفظ نماییم. حاکمیت ایران برای این موضوع قانون تعیین نموده که مانند دیگر کشورها مانند ترکیه، الجزایر، مصر، پاکستان و سایر کشورها ۴۰ درصد قطعات را در ایران تولید نماییم و این قانون به زودی در ایران اجرا خواهد شد.

جلیل مجاهد در پایان گفت: نیروی انسانی، مواد اولیه و انرژی در ایران بسیار ارزان می‌باشد که در نتیجه انتقال دانش و اطلاعات سودآوری بسیار خوبی خواهد داشت. از شرکت‌های محترم چینی که در دوران تحریم ما را یاری نمودند و همچنین همکاران محترم که با قدرت توانستند در دوران تحریم‌های سخت محصولات را با بهترین کیفیت، تولید و عرضه کنند سپاسگذارم.

رضایی

مجید رضایی نایب رئیس انجمن صنعت موتورسیکلت ایران در ادامه این مراسم اظهار کرد: انجمن صنعت موتورسیکلت ایران در سال ۱۳۸۲ با هدف ساماندهی تولید و ایجاد وحدت رویه در امر تولید، تجارت، خدمات، حمایت از مصرف‌کننده، تامین حقوق و منافع مشترک تمامی تولیدکنندگان، همکاری با مراکز ذی ربط، پشتیبانی مهندسی، فراهم‌سازی بستر استاندارهای کیفی ایمنی ، برگزاری رویدادهای تخصصی و رشد و ارتقا این صنعت تاسیس گردید.

وی ادامه داد: تعداد واحدهای تولیدی طی ۱۲ سال اخیر سیر نزولی داشته و از ۹۰ واحد تولیدی در سال ۱۳۹۱ به ۴۶ واحد تولید در سال ۱۴۰۲ کاهش پیدا کرده است. تعداد تولید موتورسیکلت در ۱۰ سال اخیر ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار دستگاه و دارای فراز و نشیب‌های فراوانی بوده است که خوشبختانه طی ۴ سال گذشته سیر صعودی به خود گرفته است و پیش‌بینی می‌شود طی سال جاری به ۶۵۰ هزار دستگاه افزایش یابد.

نایب رئیس انجمن صنعت موتورسیکلت ایران گفت: اشتغالزایی صنعت موتورسیکلت ایران 16 هزار نفر به طور مستقیم و 50 هزار نفر به طور غیرمستقیم و تمامی شرکت‌های از بخش خصوصی می‌باشند. پرداخت ۹۵ درصدی یارانه سوخت توسط دولت، کیفیت سوخت تولیدی پالایشگاه، میزان آلایندگی کلانشهرها، عدم وجود زیرساخت‌های حمل و نقل عمومی و... باعث شده است تا نقش حیاتی موتورسیکلت در چرخه حمل و نقل کشور پررنگ‌تر از نقش آن در سایر کشورهای جهان گردد و جایگزینی موتورسیکلت با خودروهای تک و دو سرنشین نه تنها به عنوان استراتژی انجمن بلکه به عنوان یک مسئولیت اجتماعی برای ایرانیان مبدل گردد.

مجید رضایی اظهار کرد: با ورود هر دستگاه موتورسیکلت به خیابان‌های شهرها یک دستگاه خودروی ۲ هزار سی سی از کف خیابان کلانشهرها خارج می‌شود و نه تنها مصرف سوخت ۱۹ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر به ۳ لیتر کاهش می‌یابد، بلکه معضلات ترافیک، جای پارک خودرو، ارزبری، هزینه‌های تامین و نگهداری خودرو، استرس‌های روانی و بیماری‌های تنفسی نیز به شدت کاهش می‌یابد.

نایب رئیس انجمن صنعت موتورسیکلت ایران در ادامه این مراسم بیان کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده انجمن صنعت موتورسیکلت‌ ایران از یک دهه قبل تولید محصولات متنوع به ویژه محصولات اسکوتر، تولید محصولات با کیفیت با ایمنی استانداردهای روز اروپا، تحویل و تحول در نظام توزیع و شرایط سهل و آسان پرداخت، موفق شدیم تا شاهد این تحول و تغییر نگرش جامعه به موتورسیکلت و موتورسیکلت سواری باشیم و شاهد هستیم امروزه هموطنان ما قادر خواهند که دارنده همان محصولاتی باشند که در کف آسفالت‌های اروپا، استرالیا و ژاپن شاهد آن هستیم.

مجید رضایی نایب رئیس انجمن صنعت موتورسیکلت ایران در پایان گفت: چشم‌انداز ۵ ساله صنعت موتورسیکلت، بومی‌سازی، تقویت سازندگان قطعات داخلی، کاهش وابستگی ارزی، انتقال تکنولوژی و بهبود روند کیفیت و استاندارد می‌باشد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها