|
کدخبر: 303400 امیرمحمد درویش

اختصاصی گسترش نیوز؛

مقایسه خودرو مقامات ایرانی و خارجی / مسئولان کشور چه ماشین هایی سوار می شوند؟

شاید برایتان جالب باشد بدانید که مقامات ایرانی و خارجی، چه خودروهایی سوار می شوند.

خودرو مقایسه خودرو مقامات ایرانی و خارجی / مسئولان کشور چه ماشین هایی سوار می شوند؟

مسئولان و رئیس جمهورهای تمام کشورها، خودروهای شخصی خود را دارند و در هر دوره، ‌این خودروها تغییر می‌کند. در داخل و خارج از کشور، شاهد هستیم که رئیس جمهور‌ها با خودروهایی مشخص شده به مکان‌هایی می‌روند که آنها سازمانی است اما این افراد خودروهای شخصی خود را نیز دارند.

در بین تمام رئیس جمهور‌های ایران، محمود احمدی نژاد خودروی جالبی داشت که این خودرو به مزایده هم گذاشته شد. ما قصد داریم در این گزارش خودروهای شخصی مسئولان کشور را بررسی کنیم و کمی هم به خودرو رئیس جمهورهای سایر کشورها بپردازیم.

محمود-احمدی

ماشین جنجالی احمدی نژاد

محمود احمدی نژاد، یکی از رئیس جمهورهای ایران بود که خودروی شخصی او، سر و صداهای بسیاری به پا کرد و درواقع جنجالی شد. یک پژوی ۵۰۴ سن‌وسال‌دار معروف داشت که آن را در سال ۸۹ پس از نشستن بر کرسی ریاست‌جمهوری به مزایده گذاشت. ابتدا قرار بود هزینه فروش پژوی احمدی‌نژاد برای کمک به اجرای طرح «مسکن مهر» اهدا شود اما بعدها اعلام شد که این خودرو به نفع «سازمان بهزیستی» فروخته خواهد شد و رقابت دستگاه‌های دولتی برای خودروی رئیس‌جمهور به آنجا ختم شد که «منطقه آزاد اقتصادی اروند» متولی فروش پژوی احمدی‌نژاد شد و فردی با نرخ ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان خودروی شخصی وی را خرید و سوئیچ این پژوی ۳۴ ساله به او سپرده شد. البته بعدها همین فرد هم به مواردی مثل فساد اقتصادی متهم شد. اتومبیل احمدی نژاد پس از ریاست جمهوری تغییر می‌کند و پژوی پرشیا خودروی حفاظتی او می‌شود.

زانتیا-رضایی

محسن رضایی هم یکی از نامزدهای ریاست جمهوری بود و در طول این سال‌ها فعالیت‌های بسیاری را انجام داده است. رضایی، درحال‌حاضر به سمت رئیس دبیرخانه شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا مشغول است. شاید برایتان جالب باشد بدانید که خودروی شخصی آقای محسن رضایی چیست؟ محسن رضایی یک خودروی درجه یک به اسم زانتیا دارد. زانتیا ویژگی هایی مثل سرعت بالا و همچنین شتاب و سواری نرمی دارد و موتور دو لیتری این ماشین اگر سرحال باشد قابلیت رقابت با بسیاری از ماشین‌های شش سیلندر را دارد. این ماشین به خاطر داشتن سیستم هیدروپنماتیک تعادل بسیار بی‌نظیری نسبت به ماشین‌های کره‌ای دارد.

جلیلی-پراید

ماشین جلیلی پراید است

سعید جلیلی هم یکی دیگر از مسئولان کشور است که در گذشته رئیس گروه مذاکره‌کننده هسته‌ای و همچنین دبیر پیشین شورای‌عالی امنیت هم بوده است. شاید کمی برایتان عجیب به نظر برسد اما جالب است بدانید که خودروی شخصی آقای جلیلی پراید است. قطعا کسی باورش نمی‌شود اما گویا چنین چیزی حقیقت دارد. در واقع باید گفت که دبیر پیشین شورای‌عالی امنیت هم به پراید شخصی خود قناعت می‌کند. البته پراید آقای جلیلی با پرایدهای معمولی فرق دارد و به دلایل امنیتی این اتومبیل با سرب ضدگلوله شده است و قاعدتا با سنگین شدن اتومبیل می‌بایست موتور آن‌هم ارتقا پیدا کند تا تحمل و کشش آن افزایش پیدا کند.

سمند-حداد

غلامعلی حداد عادل، رئیس فرهنگستان ادب هم یک خودروی کاملا ایرانی دارد. حداد عادل در محیط‌های عمومی و به گفته بسیاری از مردم، یک خودروی سمند دارد. ماشین شخصی آقای حداد عادل هم در بین اتومبیل‌های سیاسیون معروف است. آقای حداد عادل یک خودروی ایرانی سمند سریر را به‌عنوان اتومبیل شخصی خود انتخاب کرده است.

ماشین-رئیسی

ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری فعلی ایران نیز، طبق گفته‌های خود، ماشین شخصی ندارد و در یک خانه ۱۴۰ متری زندگی می‌کند. طبق گفته‌های ابراهیم رئیسی، همسر ایشان یک خودرو دارد که آن هم از خودروهای تولید داخل است. تاکنون هیچ شخصی، آقای رئیس‌جمهوری را در خودروی شخصی مشاهده نکرده است.

مصطفی میرسلیم، نماینده مجلس که صحبت‌های بسیاری درباره خودرو کرده و ۲۰۶ را با لندکروز مقایسه کرده است، یک خودروی ایرانی دارد. طبق فیلم‌های مشاهده شده و افرادی که از نزدیک مشاهده کرده اند، خودروی آقای میرسلیم سمند EF۷ است.

میرسلیم-خودرو

اتومبیل‌های حفاظتی آقای روحانی هم بارها عوض شده و از پژو پرشیا تا لند کروز متغیر بوده است. تویوتا لند کروز وی آر (VR) یک محصول باکیفیت بوده که جز بهترین محصولات خودرویی در جهان شناخته می‌شود. این خودرو بر اساس بالاترین سطوح امنیتی تولید شده و کلاس‌های مختلف آن با نام «وی پام» نیز شناخته می‌شوند. این لند کروز ضدگلوله در برابر ۳۰۱ گلوله کلاشنیکف در هفت زاویه، دو انفجار نارنجک بر روی سقف و دو عدد در زیر خودرو، انفجار یک مین و در نهایت با انفجار ۱۲.۵ کیلوگرم مواد منفجره در کنار خودرو، توانست مقاومت کند.‍‍

روحانی-ماشین

«سید محمد غرضی» هم یکی از نامزدهای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بود که با «رنوی مگان» شخصی‌اش به مناظره‌ها رفت وآمد می‌کرد.

1175465_908

در سایر کشورها مقامات چه خودروهایی سوار می شوند؟

خودروی ویژه فعلی ریاست جمهوری روسیه ولادیمیر پوتین یک لیموزین آروس کورتژ Aurus Senat است که جایگزین مرسدس بنز S ۶۰۰ Guard Pullman شده است. این خودرو به بسیاری از اقدامات نجات‌‌‌دهنده، تهاجمی و دفاعی مجهز است و مطابق با استاندارد‌‌‌های سرویس حفاظتی فدرال روسیه ساخته شده است. این خودرو زرهی هفت تن وزن دارد و می‌تواند در برابر بمب و تسلیحات شیمیایی مقاومت کند. این وسیله نقلیه ۷/ ۱‌میلیون دلاری دارای موتور۴/ ۴ لیتری V۸ و طول آن ۷ متر است.

پوتین-خودرو

ترامپ به عنوان رئیس جمهور سابق ایالات متحده ی آمریکا شناخته شد  و کمپانی جنرال موتورز آمریکا نیز در صدد تولید خودروی شخصی دونالد ترامپ بود که با طراحی ویژه و امکاناتی که برای این لیموزین در نظر گرفته است، واقعا خبرساز شد. لیموزین ریاست جمهوری سابق آمریکا ویژگی های خارق العاده ای دارد که می توان گفت شباهت زیادی به یک تانک نظامی دارد و کمپانی جنرال موتورز نیز ۱۵ میلیون دلار بابت طراحی این خودرو هزینه دریافت کرده است.

ترامپ-لیموزین

جو بایدن پس از برگزارشدن مراسم تحلیف در کنگره آخرین فردی بود که سوار هیولا، خودرو ویژه رئیس جمهور آمریکا، شد و به سمت کاخ سفید رفت. تا امروز روایت‌های فراوان از ویژگی‌های هیولا گفته و شنیده شده است. در این نما هم‌زمان با سوار‌شدن بایدن، می‌توان اندازه قطر و ضخامت این خودرو را دید که گفته می‌شود حتی در برابر حمله‌های شیمیایی هم مقاوم است و فضای داخلی آن می‌تواند اکسیژن لازم را برای تنفس سرنشینان فراهم کند.

هیولا-بایدن

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها