|
کدخبر: 291033

موارد مهم در مورد ام وی ام و لوازم یدکی اصلی

در سالهای اخیر به خصوص یک دهه پیش کمتر کسی حاضر به خرید خودروی چینی حتی با قیمتی نزدیک به خودروهای ایرانی یا فرانسوی بود و دلیل اصلی آن بی کیفیتی، عملکرد ضعیف و استهلاک شدید آنها بود که مشکلات زیادی را برای آنها به همراه داشت.

خودرو موارد مهم در مورد ام وی ام و لوازم یدکی اصلی

البته یکی از دلایل این عدم علاقه به خصور در mvm  به مشکلات تهیه لوازم یدکی ام وی ام با کیفیت و اورجینال مربوط بود که این مشکل امروزه از سوی این خودروساز چینی حل شده است.

اما امروزه خودروهای چینی مانند ام و ی ام کیفیت خوبی دارند و شرایط بازار به گونه ای است که خرید خودروهای چینی برای بسیاری از ایرانیان غیرممکن است! با گذشت زمان، طراحی نامتعادل و زشت خودروهای چینی جای خود را به طراحی اولیه داده، ارگونومی ضعیف آنها بهبود یافته و بازدهی کلی آنها نسبت به گذشته بهبود قابل توجهی داشته است، به طوری که محصولاتی که زمانی توانایی رقابت با خودروهای ایرانی و فرانسوی را نداشتند، امروز به خودروهای گران قیمت در بازار تبدیل شده اند و خرید آنها از دسترس بسیاری از مشتریان خارج است.

برای مثال انواع خودروی ام وی ام در بازار ایران با توجه به این که لوازم یدکی آن نیز دیگر به صورت گشترده در دسترس است به راحتی خریدار پیدا کرده است.  اگربخواهیم  به این لوازم اشاره کنیم باید به چراغ جلو ، لوازم بدنه ، لوازم موتوری و گیربکس ام وی ام باید اشاره کنیم.

البته خودروسازان چینی هنوز راه زیادی برای رسیدن به کیفیت و اعتبار خودروسازان مطرح دنیا در پیش دارند، اما سرعت پیشرفت این کشور در صنعت خودرو به قدری شگفت انگیز است که در حال حاضر محصولاتی با استانداردهای جهانی تولید می کنند و غیرممکن است. برای پیش بینی این جاده طولانی که از آن صحبت می کنیم کی طی خواهد شد؟

یکی از ترفندهای چینی ها برای جلب توجه و فروش محصولات خود در سال های اخیر، علاوه بر الگوبرداری از ظاهر خودروهای معروف خارجی، استفاده از نام های مشابه و نزدیک از محصولات معروف دنیا به منظور انتقال کیفیت و کیفیت به عموم مردم است. البته اینکه لوازم یدکی ام وی ام اصلی  نیز که پیش از این سخت به دست مصرف کننده می رسید اما اکنون به راحتی امکان خرید آن است نیز در این که این خودروها بازاری مناسب به دست آورده اند بی تاثیر نیست .

اعتبار همان برندهای اصلی خارجیmvm 530 اشاره کرد که با نام A5 در چین عرضه شد و از نظر شکل و ظاهر هیچ تفاوتی با محصولات آئودی ندارد بنابراین می تواند نظر مشتریان بیشتری را به خود جلب کند اما چه عملکردی دارد. آیا این خودرو می تواند در بازار ایران با عنوان ام وی ام 530 نمایش داده شود؟

چری A5 که با نام mvm  در بازار داخلی می شناسیم، اولین بار در سال 2006 با 3 موتور مختلف 1.5 لیتری، 1.8 لیتری و 2 لیتری و با دو گیربکس دستی 5 سرعته و 4 سرعته اتوماتیک عرضه شد. برای مشتریان موجود است.

این خودرو علاوه بر چین در کشورهای مختلفی از جمله مصر، اوکراین، روسیه و ایران تولید شد که در ایران با نام ام وی ام 530 شناخته می شود و با بزرگترین موتور یعنی موتور 4 سیلندر 2 لیتری هوای طبیعی وارد بازار شد. پذیرش در داخل سیلندرهای خود می توانست 139 اسب بخار قدرت و 182 نیوتن متر گشتاور تولید کند.

ام وی ام سدان در سال 1389 در بازار ایران متولد شد و پس از تنها 6 سال فعالیت در کشور، تولید آن در سال 1395 متوقف شد تا ظرفیت تولید این شرکت به محصولات بهتر و جذاب تر اختصاص یابد.

دیجی-کار

طراحی این مدل از ام وی ام

ام وی ام  در رده 530 از نظر ظاهری حرف زیادی برای گفتن ندارد و طراحی نامناسب آن در کنار رینگ شرکتی و لاستیک های کوچک با وجود بدنه بزرگ و صندوق عقب مکعبی شکل، طراحی ناهماهنگ و جالبی را به نمایش گذاشته است.

 با توجه به شرایط بازار و قیمت فروش این خودرو، ارزش خرید این خودرو حتی در مقایسه با خودروهای تولید داخل بسیار پایین است.

البته رقبای این نوع از ام وی ام  شرایط چندان بهتری در بازار ندارند. به عنوان مثال تندر 90 صرف نظر از تمام مشخصات فنی خوبی که دارد بسیار ساده و ارزان به نظر می رسد و خودروی پژو پارس طراحی زیباتری دارد اما سال هاست که شاهد حضور آن در بازار هستیم. تقریباً چهره ای تکراری با کمترین تغییرات در چند سال گذشته دارد. مقایسه قطعات یدکی ام وی ام و تندر 90 اما کفه ترازو را به نفع تندر 90 سنگین می کند چون لوازم یدکی اصلی آن با قیمت مناسب تر موجود است.

در مجموع طراحی محصول جدید خودروهای چینی و در دیترس بودن لوازم و قطعات آن ،  سطح توقع را بالا برده و باعث شده طراحی محصول نسل قدیم را یک فاجعه بدانیم، اما با توجه به شرایط فعلی بازار و رقبای موجود در محدوده قیمتی این خودرو، باید یک کمی با خودمان ملایمت کنیم و طراحی mvm 530 را قابل قبول بدانیم.

مشخصات

این خودرو در زمان عرضه با 3 موتور چهار سیلندر بنزینی با حجم های 1.5 لیتری، 1.8 لیتری و 2 لیتری روانه بازار شد و با دو گیربکس 5 سرعته دستی و 4 سرعته اتوماتیک نیز در دسترس مشتریان قرار گرفت. گیربکس، اما این بزرگترین نسخه در بازار کشور است. با حجم 1971 سانتی متر مکعب و جفت با گیربکس 5 سرعته دستی به مشتریان عرضه شد. این موضوع را نیز باید در نظر گفت که لوازم یدکی ام وی ام بازار مناسبی را برای فروشنده های قطعات یدکی فراهم کرده است.

این موتور با مصرف سوخت 6.8 لیتر در شرایط استاندارد، توانایی تولید 139 اسب بخار قدرت در محدوده 5750 دور در دقیقه و حداکثر گشتاور خروجی 182 نیوتن متر در محدوده 4500 دور در دقیقه را دارد که با دریافت و انتقال این قدرت با کمک گیربکس 5 دنده دستی به چرخ های جلو باعث می شود تا در 12 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت برسید.

ام وی ام ذکر شده معمولا با طول 4552 میلی متر، عرض 1750 میلی متر و ارتفاع 1483 میلی متر ساخته می شود که باعث می شود وزن این خودرو به حدود 1290 کیلوگرم برسد.

 

 

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها