|
کدخبر: 275785

وعده بی عمل اتوبوس سازان ادامه دارد

عضو شورای شهر تهران با انتقاد از عدم ایفای تعهدات اتوبوس سازان داخلی گفت: متاسفانه پول قرداد را گرفته ولی اتوبوس تحویل نمی دهند و به نظر می رسد ظرفیت لازم برای ساخت و تحویل اتوبوس را ندارند.

خودرو وعده بی عمل اتوبوس سازان ادامه دارد

احمد صادقی عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران در خصوص سهم اتوبوس‌های تهران اظهار داشت: دولت بر اساس تعهدی که به شهرداری‌ها داده است قرار است که در سال ۱۴۰۱، ۲۹۰۰ اتوبوس برای کل شهرداری‌های کشور تامین کند و سهم تهران ۱۲۰۰ اتوبوس بوده است.

یکی از شرکت‌ها گفته بود ۲۵۰ دستگاه اتوبوس آماده دارد و آن را واگذار می‌کند اما این اتفاق نیفتاد

وی ادامه داد: یک قرارداد ۹۰۰ دستگاهی با یک شرکت و یک قرارداد تامین ۳۰۰ دستگاه اتوبوس با شرکت دیگر از سوی دولت برای اتوبوس‌های تهران بسته شده است اما تا امروز تعداد خودروی داده شده بسیار کم بوده است. به زعم بنده خودروسازان فقط وعده تامین خودرو را دادند و نتوانستند نیاز شهرداری را برآورده کند و توان این کار را نداشتند. یکی از شرکت‌ها گفته بود ۲۵۰ دستگاه اتوبوس آماده دارد و آن را واگذار می‌کند اما این اتفاق نیفتاد. چیزی که مسلم است این است که شهرداری نه اجازه ورود اتوبوس خارجی را دارد و نه خودروساز داخلی می‌تواند به نیازهای شهرداری پاسخ دهد علیرغم اینکه بخشی از پول هم داده شده است. قرارداد‌ها قبلا نهایی شده بود و باید طرفین به قرارداد عمل می‌کردند و شهرداری بخشی از پول را پرداخت کرده بود.

خودروسازان باید به تعهدات خود عمل کند

وی ادامه داد: باید خودروساز داخلی تکلیف را مشخص کند اگر نمی تواند به وظایف خود عمل کند اعلام کند تا ما تصمیم دیگری بگیریم پای قرارداد با آنها رفته ایم و قرارداد بسته شد اما آنها هنوز اتوبوس‌ها را ندادند باید به تعهدات خود عمل کند. پول را داده شده و حالا میخواهیم ماشین را تحویل بگیریم اما آنها فکر کنم می‌خواهم در یک بازه زمانی طولانی ترین ماشین‌ها را تحویل دهند.

صادقی اضافه کرد: وضعیت اتوبوسرانی خوب نیست زمانی که شورای چهارم شهر را تحویل داد ۶۰۰۰ اتوبوس داشتند اما حالا به ۲۰۰۰ رسیده و وضعیت خوب نیست و ما باید اتوبوس وارد کنیم.

وی به اقدامات شهرداری تهران در زمینه تامین اتوبوس اشاره کرد و گفت: شهرداری تلاش‌های خوبی انجام داده و ۵۵۰ دستگاه اتوبوس را اورهال و به ناوگان بازگردانده است. بر اساس آماری که گرفته شده تعداد اتوبوس در خطوط اصلی بیشتر شده است.

 

منبع: برنا

ارسال نظر