|
کدخبر: 271877

اتوبوس های برقی در راه پایتخت

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: اتوبوس‌های برقی از اواخر شهریور یا اوایل مهر وارد خطوط بهره برداری میشوند.

سید مجتبی شفیعی درباره واردات اتوبوس‌های برقی، توضیح داد: پروژه اتوبوس برقی پروژه متفاوتی نسبت به دوره‌های گذشته است و نخستین پروژه‌ایست که بخش خصوصی به صورت بلندمدت به آن ورود کرده و می‌خواهد ۵۰ دستگاه اتوبوس برقی (گران‌ترین اتوبوس موجود در دنیا) را وارد شهر تهران کند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه هر دستگاه اتوبوس برقی تقریباً ۱۰ میلیارد تومان قیمت دارد، افزود: با توجه به اینکه ورود اتوبوس برقی به پایتخت نخستین تجربه محسوب می‌شود، فرآیندهای امور اداری آن طولانی شده چرا که از پیش تجربه‌ای وجود نداشته است.

شفیعی درباره زمان قطعی واردات تمامی ۵۰ دستگاه اتوبوس برقی به پایتخت، گفت: واردات، نسبت به برنامه زمان بندی قرارداد با تأخیر کوتاهی روبرو خواهد بود اما مرحله اول که شامل چهار دستگاه اتوبوس برقی‌ست وارد کشور شده و شرکت خودروساز در حال مونتاژ این چهار دستگاه اتوبوس است.

وی در بخش دیگری از سخنان، یادآور شد: به تدریج مابقی اتوبوس‌ها به صورت CKD وارد می‌شوند. طی آخرین جلسه با بخش خصوصی قرار شد که به تدریج اتوبوس‌های وارد و تولید شده از اواخر شهریور یا اوایل مهر وارد خطوط بهره برداری شوند. همچنین ۴۶ دستگاه اتوبوس دیگر تا اواخر دی و بهمن جاری در خطوط فعالیت کنند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران چندی پیش در نشست خبری خود اعلام کرده بود که یک بخش خصوصی موفق شده تا ۵۰ دستگاه اتوبوس کارکرده دو طبقه که تولید کشور آلمان هستند را وارد کند و ۲۰۰ دستگاه دیگر هم وارد خواهد کرد. وی در همین رابطه و در پاسخ به این پرسش که چرا هنوز مجوز فعالیت اتوبوس‌ها صادر نشده، بیان کرد: ۵۰ دستگاه از ۲۵۰ دستگاه اتوبوس کارکرده وارد شده اما هنوز ترخیص نشده است.

شفیعی در ادامه عنوان کرد: جلساتی از طرف وزارت کشور، ریاست جمهوری و.. برگزار شده تا به تسریع ترخیص و حل مساله کمک کنند چرا که سایر کلانشهرها هم شرایطی نظیر تهران دارند و از نظر اقتصادی و حمل و نقلی، خرید اتوبوس‌های کارکرده برایشان مقرون به صرفه‌تر از خرید اتوبوس‌های نو است.

وی در بخش پایانی سخنان خود، گفت: تصورمان بر این بود که زودتر از این‌ها بخش خصوصی اتوبوس‌ها را ترخیص کند اما در فرآیند اداری گمرک و وزارت صنعت گیر کرده است.

منبع: مهر

ارسال نظر