|
کدخبر: 269408

چرا همه ثبت ‌نام ‌کنندگان محصولات سایپا برنده نشدند؟

دو روز پس از اتمام مهلت ثبت‌نام در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو، رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی پر شد از یک خبر؛ همه ثبت‌نام‌کنندگان محصولات سایپا برنده شده‌اند. اما حالا و با اعلام نتایج برخی از آنها می‌گویند در سامانه نتیجه ثبت‌نام آنها منفی است. ماجرا چیست؟

مرحله دوم قرعه‌کشی در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو برگزار و یکم مردادماه قرعه‌کشی انجام شد. اما نتیجه آن با ساعاتی تاخیر، روز یکشنبه اعلام شد.

روز پنجشنبه ۳۰ تیر، دو روز پس از اتمام مهلت ثبت‌نام در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو، رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی پر شد از یک خبر. تیترها می‌گفتند همه ثبت‌نام‌کنندگان محصولات سایپا برنده شده‌اند. اما حالا و با اعلام نتایج برخی از آنها می‌گویند در سامانه نتیجه ثبت‌نام آنها منفی است و خودرویی برنده نشده‌اند.

چرا برخی از متقاضیان محصولات سایپا در این قرعه‌کشی برنده اعلام نشدند؟

شرکت خودروسازی سایپا در پاسخ گفت: در این مرحله از قرعه‌کشی در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو سایپا اعلام کرد که تمام محصولات به غیر از دو خودروی ساینا S و کوئیک S بدون قرعه‌کشی به متقاضیان تحویل داده می‌شود.

البته پیش از این نیز وزاررت صمت به این موضوع اشاره کرده بود. اما گویا تیتر برخی از رسانه‌ها موجب سوءبرداشت مردم شده بود. در این رابطه، امید قالیباف، سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت خروج تدریجی طرح‌های فروش خودرو از شمول قرعه‌کشی را نتیجه رشد تولید خودرو دانست. او گفت: با بررسی ثبت‌نام شدگان در مرحله دوم تخصیص یکپارچه مشخص شد که گروه خودروسازی سایپا (جز ساینا S و کوئیک S)، بقیه محصولات آن از قرعه‌کشی خارج شد. همچنین به دنبال افزایش تولید و کاهش تعهدات، برای اولین بار پس از سه سال، خودروی شاهین بصورت فروش فوری عرضه می‌شود.

او مجموع خودروهای عرضه شده در مرحله دوم قرعه‌کشی یکپارچه را ۱۰۴ هزار دستگاه اعلام کرده و گفت: به تمام ثبت‌نام‌کنندگان کوئیک و کوئیک R بدون قرعه‌کشی خودرو داده خواهد شد.

 

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر