|
کدخبر: 260829

آماده باش برای عرضه چند برابری خودروهای داخلی

مدیرکل دفتر صنایع خودرو وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: سیاست کلی بر این است که عواید واردات خودرو به همه طبقات جامعه از جمله اقشار متوسط و کم‌درآمد برسد و فضایی رقابتی ایجاد شود.

«عبدالله توکلی لاهیجانی» امروز (یکشنبه) افزود: کلیات مباحث مربوط به واردات خودرو مصوب شده و حداکثر تا یک ماه آینده آیین‌نامه آن تهیه می‌شود.

این مقام مسوول خاطرنشان کرد: برخلاف صحبت‌هایی که به‌تازگی از سوی برخی عنوان شده، واردات خودرو منحصر به حجم موتور یا سقف قیمتی خاصی نیست و طیف‌های مختلفی از خودروها با حجم موتور و قیمت‌های مختلف، اتومبیل‌های برقی و غیره را شامل می‌شود که به روش‌های مختلفی وارد خواهند شد.

توکلی لاهیجانی تاکید کرد: سیاست کلی بر این است که عواید واردات خودرو به همه طبقات جامعه از جمله اقشار متوسط و کم‌درآمد برسد و فضایی رقابتی ایجاد شود، در غیر این صورت اگر واردات فقط منحصر به خودروهای لوکس و گران‌قیمت باشد، هیچ تاثیری در فضای رقابتی نخواهد داشت و قیمت‌ها را در بازار تحت تاثیر قرار نمی‌دهد.

مدیرکل دفتر صنایع خودرو وزارت صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: برای نخستین بار است که از واردات به‌عنوان ابزار سیاست‌گذاری در جهت تولید دانش‌بنیان استفاده می‌شود تا در ادامه منجر به توسعه سرمایه‌گذاری در این حوزه شده و افزایش بازارها و مقاصد صادراتی را نیز به دنبال داشته باشد.

وی بیان داشت: شرایط برای واردات خودرو تسهیل شده است و با توجه به فروش خودرو در سامانه یکپارچه فروش که طی یکی دو روز آینده اجرایی می‌شود، با افزایش عرضه خودرو و همچنین شفافیت معاملات که اتفاق می‌افتد، عرضه‌ای چند برابر دوره‌های گذشته شاهد خواهیم بود.

گفتنی است پیش‌تر «منوچهر منطقی» معاون صنایع حمل‌ونقل وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: اگر عرضه و تقاضای خودرو متعادل شود، به‌طور قطع روی قیمت اثر خواهد داشت و پیش‌بینی ما این است که با شروع واردات و ادامه آن، قیمت‌ها به نظر مشتری نزدیک‌تر شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز اعلام کرد: در مصوبه آماده شده برای واردات خودرو، تمرکز بر واردات خودروهای اقتصادی که عموم مردم بتوانند از آنها استفاده کنند خواهد بود.

منبع: ایرنا
  • ناشناس ارسالی در

    ترس برادر مرگه

  • بنده خدا ارسالی در

    باسلام...کدوم کاهش قیمت در راه است...اگه کاهش قیمت در راه است پس چراقیمت سورن پل اس را ۸میلیون تومان افزایش دادین...مسئول ین رسیدگی کنن...تشکر

  • فقط خدا ارسالی در

    کی دیگه پیت حلبی ایران خودرو سوار میشه .خدا پدرو مادر سازنده خودروهای ژاپن و امریکا ‌.کره بیامرزه برای مردمش ارزش قائل هستن .اولین چی در خودرو امنیت امنیت امنیت مورد اول قرار میدن که تمام خودروهای شون حرف اول تو کل دنیا میزنن .نه مثل شما ایران خودرو و سایپا پیکان برا مردم افغانستان تولید کردید بعد میگن آپشن داره .اپشنش چیه هیچی ترمز دستی سمت راننده رو انتقال دادن وسط کنسول. اونم از پرایدتون که فرستادید عراق من که رفته بودم کربلا مردم عراق میگفتن پراید قاتل قاتل .خجالت بکشید تا کی دزدی سر مردم کلاه گذاشتن .امریکا خودرو خوب وعالی تولید میکنه و همیشه هم منت شو میکشن برا خودرو به خاطر اینکه از کیفتش کم نمیزاره

  • علی اصغر ارسالی در

    با سلام و خدا قوت عزیزان انشالله که خودرو ارزان شه امروز متاسفانه یا خوشبختانه خودرو کفش دوم ملت شده

  • مظلومی ارسالی در

    سلام همانطور که گفته شد واردات خودرو زما نی اثر گذار است که غالب افراد جامعه توان خریدش را داشته باشند نه انکه چنان قیمت بالا باشه که فقط عده ای اندک ان هم برای فخرفروشی در خیابان های بالای شهر وارد با شه

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها